Najpopulárnejšie médiá za 4. kvartál 2023
StoryEditor

Prieskum: Nový Čas, Expres, Markíza a TV Max sú stále najpopulárnejšie slovenské médiá

29.01.2024, 16:31
Autor:
TASRTASR

Opäť to potvrdil prieskum MML - TGI zo 4. kvartálu 2023. 

Denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max, mesačník Doma v záhrade, Rádio Expres a televízia Markíza patrili v treťom a štvrtom kvartáli 2023 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá.

Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - TGI. Zber dát sa uskutočnil od 26. júna do 17. decembra 2023 na vzorke 4170 respondentov.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 25 percent - pri metodike "čítal posledné vydanie". Za posledných 14 dní denníky čítalo 46 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s desiatimi percentami. Nasledujú denníky Plus jeden deň, Pravda a Sme (po päť percent). Denník Šport dosiahol štvorpercentnú čítanosť a Hospodárske noviny a Denník N mali čítanosť tri percentá.

Denníky, posledné vydanie V tisícoch v %
Nový Čas 452 10,1
Plus jeden deň 230 5,2
Pravda 212 4,8
Sme 207 4,7
Šport 195 4,4
Hospodárske noviny 156 3,5
Denník N 125 2,8
Új Szó 93 2,1
Korzár 72 1,6
The Wall Street Journal 10 0,2

 

Supplementy, posledné vydanie  v tisícoch  v %
Nový Čas Víkend (TV príloha denníka Nový Čas) 374 8,4
Plus jeden deň magazín (TV príloha Plus jeden deň) 166 3,7
TV Oko/TV Svet (príloha denníkov SME a Korzár) 109 2,4
Pravda magazín (príloha denníka Pravda) 105 2,4
HN magazín (príloha denníka Hospodárske noviny) 66 1,5
Pohoda (príloha denníka Korzár) 34 0,8
+7 nap (TV príloha denníka Új Szó) 33 0,7

Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 27 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (šesť percent). Týždenníky Život, Nový Čas pre ženy, Eurotelevízia a Báječná žena mali trojpercentnú čítanosť. Dve percentá si prečítali Rytmus života a Šarm. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla šesť percent a sieť Petit Press MY noviny trojpercentnú čítanosť.

Týždenníky, posledné vydanie  v tisícoch  v %
Plus 7 dní 257 5,8
Život 144 3,2
Nový Čas pre ženy 130 2,9
Eurotelevízia 127 2,9
Báječná žena 119 2,7
Rytmus života 94 2,1
Šarm 88 2,0
Chvíľka pre teba 87 2,0
Slovenka 83 1,9
Katolícke noviny 73 1,6

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 11 percent populácie vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV Max (päť percent). Nasleduje Relax s tromi percentami, Tele plus s dvoma percentami a dvojtýždenníky 100+1 a Žena a život s jedným percentom. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť dve percentá.

Dvojtýždenníky, posledné vydanie  v tisícoch  v %
TV max 209 4,7
Relax 123 2,8
Tele plus 90 2,0
100+1 52 1,2
Žena a život 49 1,1
Môj okamih šťastia 11 0,2

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 41 percent. Najviac (päť percent) mali časopisy Doma v záhrade a Emma. Štvorpercentnú čítanosť mali Záhradkár, Evita magazín, Muscle & fitnes, Nový Čas Krížovky a Madam Eva.

Mesačníky posledné vydanie v tisícoch  v %
Doma v záhrade 240 5,4
EMMA 237 5,3
Záhradkár 199 4,5
Evita magazín 191 4,3
Muscle & fitness 190 4,3
Nový Čas Krížovky 186 4,2
Madam Eva       174 3,9
Zdravie 167 3,8
Napínavé krížovky       162 3,6
Slovenský rybár 161 3,6

 Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 52 percent. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 16 percentami, nasledujú Rádio Slovensko (14 percent) a Fun rádio (desať percent). Rádio Európa 2 dosiahlo počúvanosť deväť percent a Rádio Vlna osem percent. Rádio Melody si zaplo šesť percent opýtaných. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).

Rádiá včera v tisícoch v %
Rádio Expres 715 16,1
Rádio Slovensko 625 14,1
Fun rádio 439 9,9
Rádio Europa 2 379 8,5
Rádio Vlna 339 7,6
Rádio Melody 260       5,8
Rádio Regina 216 4,9
Rádio_FM 117 2,6
Rádio Best FM 56 1,3
Rádio Rock (regionálne) 47 1,1

 Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" predstavuje 89 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (37 percent), nasleduje Fun rádio (26 percent) a Rádio Slovensko (25 percent). Devätnásť percent počúva aspoň raz týždenne Rádio Európa 2 a Rádio Vlna, nasleduje Rádio Melody (15 percent). Sedmičku uzatvára Rádio Regina s desiatimi percentami.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 74 percent, čo predstavuje viac ako 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 32 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 25 percent a tretia verejnoprávna Jednotka dosiahla 23-percentnú sledovanosť. Poradie sa opakovalo aj v parametri podiel na trhu - TV Markíza (27 percent), TV Joj a Jednotka (17 percent).

Televízia včera v tisícoch v %
Markíza 1428 32,1
JOJ 1118 25,1
Jednotka 1021 22,9
TA3 309 6,9
Plus 224 5,0
Dvojka 223 5,0
Doma 165 3,7
ČT 1 157 3,5
Dajto 155 3,5
Krimi 123 2,8

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 01:21