Spoločnosť Meta pristupuje k obsahu vytvorenému umelou inteligenciou (AI) zodpovedne a od spustenia funkcie Meta AI označuje fotorealistické obrázky vytvorené pomocou tejto technológie ako „Imagined with AI”. Meta v súčasnosti pracuje na spoločných štandardoch na identifikáciu obsahu vytvoreného umelou inteligenciou a čoskoro začne takto označovať všetok vizuálny AI obsah na svojich platformách.
Pri generovaní fotorealistických obrázkov pomocou funkcie Meta AI spoločnosť podniká niekoľko krokov, aby dala ľuďom najavo, že sa jedná o obsah vytvorený umelou inteligenciou, vrátane umiestnenia viditeľných značiek, neviditeľných vodoznakov a metadát vložených do grafických súborov.
Schopnosť toto rozpoznať umožní označovať obrázky generované umelou inteligenciou, ktoré používatelia zverejňujú na platformách Facebook, Instagram a Threads. Tieto funkcie teraz pripravuje spoločnosť Meta a v nasledujúcich mesiacoch sa začnú používať štítky vo všetkých podporovaných jazykoch. Ide o dôležitú súčasť zodpovedného prístupu spoločnosti k vytváraniu generatívnych funkcií AI.Meta spolupracuje s ďalšími spoločnosťami v odvetví na vývoji spoločných štandardov na identifikáciu obsahu vytvoreného umelou inteligenciou. Združujú sa v rámci fóra Partnership for AI (PAI). Meta a ďalšie spoločnosti vyvíjajú špičkové nástroje, ktoré dokážu napríklad pomocou metadát identifikovať neviditeľné znaky, a to umožní označovať obrázky vytvorené AI od spoločností Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney a Shutterstock.
Zatiaľ čo ostatní na vývoji týchto funkcií pracujú, Meta už pridáva nástroj, ktorý používateľom umožňuje určiť, či zdieľajú video alebo zvuk vytvorený umelou inteligenciou. Ak budú používatelia v budúcnosti publikovať obsah s fotorealistickým videom alebo realisticky znejúcim zvukom, ktorý bol vytvorený alebo digitálne upravený umelou inteligenciou, budú musieť použiť tento nástroj. Ak tak neurobia, spoločnosť Meta im môže uložiť postih.V prípade, že sa digitálne vytvorený alebo upravený obsah považuje za rizikový a môže vážne zavádzať verejnosť, spoločnosť Meta môže pridať viditeľnejšie označenie, aby poskytla používateľom viac informácií a kontextu.
Viac informácií o označovaní umelej inteligencie na platformách spoločnosti Meta a o prístupe spoločnosti k umelej inteligencii nájdete v najnovšom príspevku Nicka Clegga v Newsroome.