Digitálna divízia reklamnej agentúry RECO spolupracuje s portugalskými licenciami GQ a Vogue už od roku 2017, kedy pre nich vyvinula prvé custom online platformy. Okrem vysokých nárokov na dizajn boli už v prvej fáze projektu zadefinované prísne kritériá na stabilitu, bezpečnosť a škálovateľnosť oboch webových rozhraní. Zároveň bola stanovená podmienka, aby nové riešenie obsahovalo komplet historické dáta, čo z hľadiska obsahu predstavovalo zabezpečiť bezchybný transfér pre tisíce článkov a desaťtisíce obrazových súborov.
„Pôvodné šablónové riešenie z rôznych dôvodov už nevyhovovalo a pri stanovených podmienkach bolo jasné, že novým požiadavkám ani nebude vyhovovať. Nové platformy pre VOGUE a GQ sme preto začali vyvíjať na technológii Laravel, ktorý je neporovnateľne vhodnejší z hľadiska škálovateľnosti a schopnosti reagovať na custom požiadavky v ďalších fázach projektu,“ hovorí Jozef Jagušák jr., projektový manažér pre digitálne projekty v agentúre RECO.
Agentúra pre obe platformy navrhla a vyvinula reklamný systém na mieru. Reklamnými zákazníkmi magazínov sú najmä luxusné značky, ktorým predávajú definované reklamné plochy. Reklamný klient dodá do systému kód reklamy, ktorý systém následne zobrazí a meria.
Reklamný systém oboch magazínov však cielene zobrazuje reklamu tak, aby nenarušil užívateľský komfort návštevníka webu. Práve vysoký užívateľský komfort bol v roku 2023 východiskom pre dizajnový upgrade webov Vogue a GQ. Agentúra sa pri ňom riadila heslom „Back to basics“ a jeho výsledkom je kompaktný dizajn obsahu s natívne pôsobiacimi reklamnými plochami, bez atypických reklamných formátov.
Posledný upgrade priniesol tiež vyšší užívateľský komfort samotným editorom Vogue a GQ Portugal, ktorí nie sú programátormi a ich možnosti formátovania obsahu boli obmedzené systémom samotným. Pri poslednej aktualizácii vyvinulo RECO pre nich custom editorské rozhranie s množstvom automatických nastavení a funkcionalitou „What he write – he will read“, kde štýlovanie článku je nastavené už v samotnom administračnom systéme a zrkadlí sa na frontende užívateľovi.
V roku 2023 pribudol na platformách tiež eshop, cez ktoré magazíny predávajú vlastný merch. Vzhľadom na obmedzený rozpočet ho agentúra postavila na platforme Shopify a na portály integrovala ďalší reklamný modul určený pre samoinzerciu na produkty z eshopu.
Spokojnosť s päťročnou spoluprácou vyjadruje aj samotný zástupca klienta, Sara Andrade, New Editorial Projects Director Vogue and GQ Portugal: „Spolupráca s Jozefom a jeho tímom je počas celých piatich rokov na vysokej profesionálnej úrovni. Stretáva sa tu proaktívnosť s kvalitnou znalosťou remesla. Veľmi oceňujem snahu celého tímu vždy hľadať to najlepšie riešenie. Nájsť v dnešnej dobe partnerskú agentúru, ktorá sa nevyhovára na to, že ‘toto sa nedá‘, je skutočne vzácne.“
Projektový tím VOGUE a GQ Portugal:
Agentúra: Reco, s.r.o.
Projektový manažér: Jozef Jagušák, jr.
Web designer UX/UI: Lukáš Vavrinec
Head of Development: Lukáš Knotek