Televízia Markíza svojím pokrytím prezidentských volieb potvrdila, že pre divákov a diváčky na Slovensku zostáva aj naďalej pilierom kvalitného a dôveryhodného spravodajstva. Mimoriadna relácia Prezident 2024: Volebná noc sa stala najpopulárnejším programom volebného dňa v rámci všetkých kľúčových demografických skupín na slovenskom mediálnom trhu.
Sledovanosť Televíznych novín za posledných 5 mesiacov mierne stúpla, pričom sa v posledných týždňoch stabilne drží na úrovni trhového podielu okolo 26 % v komerčnej cieľovej skupine 13-55. Kým v decembri 2023 viedli Televízne noviny pred konkurenčnou reláciou TV JOJ o približne 3 až 5 %, na konci marca 2024 to už bolo v priemere o približne 6 až 8,5 %.
Riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza Michal Kratochvíl za tým vidí atraktívnejšie poňatie Televíznych novín, s ktorým redakcia prišla začiatkom roka 2024. „Ide o viacero prvkov, ktoré sme na dennej báze zaradili do nášho vysielania. Napríklad reportérky a reportéri začali chodiť do štúdia naživo a pred veľkou LED obrazovkou vysvetľujú ľuďom konkrétne detaily diskutovaných tém. Tiež sme začali ponúkať príbehy obyčajných Slovákov a Sloveniek, rovnako častejšie robíme živé vstupy z miest, kde sa niečo deje. To všetko prispelo k atraktivite Televíznych novín. Najviac je to vidieť na stále sa zväčšujúcom náskoku našich Televíznych novín pred konkurenciou v podobe TV JOJ. Naše heslo je jednoduché – tie pravé Televízne noviny pre celé Slovensko."
Generálny riaditeľ skupiny Markíza Peter Gažík považuje vysokú sledovanosť pokrytia prezidentských volieb a Televíznych novín za potvrdenie pozície lídra v oblasti spravodajstva na Slovensku. „Naši diváci nás, obzvlášť v časoch politického napätia a neistoty, vnímajú ako zdroj objektívnych a vyvážených správ. Sme hrdí na to, že si udržiavame reputáciu dôveryhodného média, ktoré poskytuje pravdivé a nezaujaté informácie bez ohľadu na vonkajšie vplyvy. Tento záväzok k objektivite a vyváženosti je základom nášho poslania a sľubu, ktorý dávame našim divákom - byť médiom, ktorému môžu dôverovať v každej situácii.“
Celkovo sa na príprave a realizácii volebného vysielania podieľalo 15 redaktorov a redaktoriek. Tí pracovali priamo v teréne, vo volebných miestnostiach, v centrálach a v redakcii. Do mimoriadneho vysielania počas volebných nocí bolo celkovo bolo zapojených viac ako 70 profesionálov a profesionálok.
Vysielanie tvorilo viac než 13 hodín predvolebných debát a volebných nocí, počas ktorých Markíza využívala najmodernejšie technológie vrátane tzv. augmentovanej reality a virtuálnej 3D grafiky.
„Sme jediným médiom, ktoré pred oboma kolami prezidentských volieb prinieslo priamy duel dvoch najsilnejších kandidátov. Vnímame veľmi pozitívne, že naše úsilie a odhodlanie ponúknuť objektívne a nestranné informácie v spoločnosti zarezonovali a slovenské publikum ich ocenilo. Zároveň sa chcem poďakovať všetkým, ktorí sa podieľali na príprave vysielania. Ide o top tím na slovenskom mediálnom trhu a teším sa na budúce projekty, ktoré budeme spoločne realizovať," hovorí Kratochvíl.