Dramatický seriál Zrada v pondelok 15. apríla 2024 na obrazovkách televízie Markíza aj so svojou záverečnou desiatou premiérovou epizódou potvrdil divácky úspech. V oboch hlavných cieľových skupinách sa v čase po 20:30 hodine stal najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Markíza už druhý rok po sebe nasadila na pondelkový prime-time uzavretú psychologicko-dramatickú sériu. Kým minulý rok zabodovala seriálom Klamstvo, tento rok priniesla rovnako úspešne Zradu. TV Markíza nehľadala motív medzi slovenskými autormi, ale v oboch prípadoch zalovila v zahraničí. V oboch prípadoch išlo o adaptáciu britského originálu. Z vedenia televízie sme sa dozvedeli, že už majú podchytený ďalší dramatický seriál, ktorý by mali nasadiť do vysielania znovu v osvedčenom pondelkovom slote počas jarnej sezóny 2025. Zrada včera, v pondelok ukončila svoje pôsobenie na obrazovkám, keďže Markíza odvysielala poslednú, desiatu epizódu. A aj keď od polovice seriál v sledovanosti klesol, stále prinášal pre televíziu zaujímavé čísla a išlo o jeden z jarných seriálových hitov v rámci celého televízneho trhu. Seriál sa skončil definitívnym odchodom Tomiho od matky, ktorý sa vzdal kontaktu s oboma rodičmi, keďže v nich stratil dôveru. To, kam odišiel neplnoletý, iba 16-ročný tínedžer zostalo záhadou. Dej síce zostal otvorený, ale Markíza sa zrejme do pokračovanie nepustí, keďže ani britský originál nedostal viac častí. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 zaznamenala posledná, 10. epizóda Zrady rating 8,1 percenta aj trhový podiel 27,6 percenta. Konkurenčná zábavná šou Inkognito na TV Joj výrazne zaostala s podielom na trhu 11,7 percenta. Historický film Prvý vo vesmíre oslovil na Jednotke RTVS 8,2 percenta divákov pri obrazovkách. Herecký koncert Kláry Issovej a Milana Ondríka v hlavných úlohách si vo včerajšej finálovej časti Zrady pozrelo 498 tisíc divákov starších ako 12 rokov, čím len tesne táto epizóda podliezla magickú polmiliónovú hranicu. Seriálu počas vysielania asi najviac uškodila týždenná prestávka počas Veľkej noci. Kým predtým seriál pod pol milióna divákov neklesol, odvtedy polmiliónové publikum už nikdy nezískal. No v priemere stále môžeme hovoriť o výraznom seriálovom hite. Všetkých desať častí v obchodnej cieľovke 13-55 dosiahlo priemerný rating 8,7 percenta a uhralo priemerný podiel na trhu na úrovni 27,9 percenta. Najvyšší rating si pripísala úplne prvá epizóda a to 9,8 percenta. Najnižší rating dosiahla 7. epizóda a to 7,9 percenta. Išlo pritom o jedinú časť, ktorá nedosiahla na 8 ratingov. Podielom na trhu ťahala za najkratší koniec 8. epizóda, ktorá si pripísala 24,2 percentný podiel na trhu a najväčší podiel 30,3 percenta uhrala znovu prvá epizóda. Toto bola zas jediná epizóda, ktorá dokázala podielom vyskočiť nad magickú hranicu 30 percent. V univerzálnej cieľovej skupine seriál v priemere sledovalo 524 tisíc divákov nad 12 rokov. Najsledovanejšia časť bola rozhodne tá úvodná, ktorá ku obrazovkám prilákala 597 tisíc divákov a najmenej sledovaná bola 7. epizóda, ktorú si zaplo 465 tisícové publikum. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA