Už dnes večer na Voyo a zajtra na televíznych obrazovkách TV Markíza uvidíte doposiaľ najdramatickejšiu epizódu druhej série šou Ruža pre nevestu. Medzi dievčatami to už dlhšie vrie, čo vyvrcholí šokujúcim konfliktom medzi najmladšou účastníčkou šou Larou a kontroverznou Dolli. Ten ešte vyeskaluje na večernom ceremoniáli ruží.
V najnovšej časti sa má odohrať silný konflikt. Ak zavriete do jednej vily takéto ambiciózne dievčatá, núdza o konflikty asi nehrozí. Musí zasahovať dramaturg do takto vyhrotených situácií, alebo účel je ich nechať "žiť"?Do vzťahov medzi dievčatami dramaturgia ani kreatíva nijako nezasahuje. Nič lepšie ako skutočné emócie sa nám totiž stať nemôže (smiech). Sú to dospelé ženy, ktoré sa medzi sebou správajú autenticky a prirodzene. Samozrejme, ak situácia vyeskaluje do incidentu ako v prípade Dolli, musíme reagovať okamžite a zvoliť najlepší možný postup. Nielen pre divákov, ale aj pre dievčatá.
Boli ste dramaturgom oboch sérií Ruža pre nevestu. Čo všetko má na starosti dramaturg v takomto náročnom projekte?Dramaturg je spolu s kreatívnym producentom tvorcom celej šou. To znamená, že spolu s producentkou Kseniiou Chornou stojíme pri výbere „bachelora“ a dievčat, zodpovedáme za výber hier a prípravu dramaturgie všetkých epizód, až po samotné nakrúcanie a následnú postprodukciu, čiže strih. Veľakrát mením a vyberám dokonca aj hudbu, ktorou sú „podhraté“ napríklad rande. V skratke: dramaturg je nejakým spôsobom prítomný od úvodnej zvučky až po záverečné titulky.
Je tento druh relácie pre dramaturga splneným snom? Však pri konfliktoch medzi dievčatami sa robí dramaturgia doslova sama?Pri reality šou je často potrebné reagovať na aktuálne dianie, byť kreatívny a robiť rýchle zmeny. Ale ako som už naznačil, práca dramaturga nie je len o tom, čo sa deje na „pľaci“. Po natočení šou spolupracujem aj na postprodukcii (strih) a určujem smerovanie jednotlivých epizód.
Prečo ste v oboch sériách natáčali šou v ďalekej exotike? Nie je na Slovensku dostatok romantických lokalít?Samozrejme, že aj na Slovensku máme krásne lokácie, ale som presvedčený, že náš divák viac ocení rande v plavkách na pláži ako v zimných kabátoch pri zamrznutom jazere. Vysvetlím. Aby bola show pripravená do vysielania začiatkom jari, musí sa nakrúcať v jesenných, prípadne zimných mesiacoch. Prvú sériu sme točili v októbri v Turecku a večery boli naozaj chladné. Druhú sériu sme nakrúcali v januári, preto sme nemali veľmi na výber a cestovali sme až na ďalekú Srí Lanku.
Priblížte nám ako prebieha kasting/výber „bachelora“ a ako prebieha kasting na účastníčky?Výber „bachelora“ je veľmi individuálny proces, keďže žiadna verejná výzva na tento post sa nevyhlasuje. Všetci musíme mať oči otvorené a spoliehať sa musíme na takzvaný „directcasting“, teda hľadanie a priame oslovovanie potenciálnych kandidátov. Máme však veľmi šikovné castinové oddelenie a kolegoviasi s týmto zadaním už dvakrát fantasticky poradili. S dievčatami je to jednoduchšie, tie sa väčšinou hlásia samé a vyberáme ich formou castingu.
Nie je pre dievčatá prvoradé zviditeľniť sa? Však idú do úplného neznáma, počas kastingu vôbec netušia, kto bude ženíchom, tak o láske asi hovoriť nemôžeme...Samozrejme, že dievčatá nevedia, do čoho idú a aký muž ich v šou čaká. A v tom je práve to čaro. Ani v bežnom živote neviete, kde stretnete lásku, či sa nezamilujete do spolucestujúceho vo vlaku či predavača vo fast foode. Dôležité je, aby boli dievčatá otvorené láske a novému vzťahu. To je pre nás najdôležitejšie kritérium.
Bolo pre vás K.O. kritérium, ak bolo na nejakom dievčati na prvý pohľad vidieť, že jej ide hlavne o zviditeľnenie sa a nie o hľadanie lásky?Šou Ruža pre nevestu je v prvom rade o láske, vášni a romantike. Ak vidíme, že niektorej z dievčat nejde najmä o to, určite to vnímame ako mínus.
Priblížte nám, čo robia dievčatá, alebo aj ženích, mimo natáčania, keďže predpokladáme, že jedna epizóda sa natáča úplne celý týždeň?V epizódach môžu diváci sledovať najmä romantické rande, hry na vile či dramatické ceremoniály ruží. Ak dievčatá akurát neabsolvujú niektorú z týchto aktivít, tak väčšinou cvičia, čítajú si alebo relaxujú. V prípade „bachelora“ je to trocha inak, keďže sa pri nakrúcaní potrebuje aspoň okrajovo venovať aj pracovným povinnostiam. Radko napríklad pravidelne vybavoval pracovné maily a telefonáty, no a samozrejme cvičil a pracoval na svojej kondičke:-).
Mali dievčatá počas šou k dispozícii mobil, kontakt s rodinou, či prístup na sociálne siete? A mohli ich využívať? Museli pri tom spĺňať nejaké podmienky?Tak ako v prvej sérii, aj v druhej mali dievčatá kontakt s rodinou obmedzený. Mobily pri sebe nemali a s rodinou mohli volať raz za týždeň. A musím povedať, že mnohé si to nakoniec pochvaľovali. V dnešnej dobe je to vlastne jediný spôsob digitálneho detoxu a viaceré dámy ho vďaka nakrúcaniu zažili prvý a možno poslednýkrát v živote.
Keď dievčatá vypadli, išli okamžite domov, alebo sa ich nazbieralo niekoľko a domov odlietali viaceré naraz?Väčšinou leteli na Slovensko po jednom, v čo najkratšom čase odkedy zo šou vypadli. Záležalo od dostupnosti a kapacity lietadiel. Občas sa stalo, že letenky neboli voľné, vtedy sa počkalo jeden alebo dva dni a keďže niekedy medzitým vypadla ďalšia slečna, niektoré dievčatá leteli zo Srí Lanky vo dvojici.
Pri druhej sérii ste zmenili dramaturgiu finále a na rozdiel od prvej série, kde sa prvá časť šou odohrávala v Turecku a finále už na Slovensku, ste v tej druhej pozvali rodiny troch finalistiek na Srí Lanku. Prečo takáto zmena a čo ste od tohto kroku očakávali?Tento rok sme sa rozhodli urobiť riskantný experiment a rodičov zoznámiť nielen s bachelorom, ale aj medzi sebou navzájom. Vznikla nám tak zaujímavá realita a pnutie nielen medzi dievčatami, ale aj rodinami. Bol to nápad kreatívnej producentky Kseniie Chornej a vyšiel výborne. Mimochodom, toto neurobili vo formáte „TheBachelor“ zatiaľ nikde vo svete, ide teda o absolútny unikát. Dievčatá o prílete rodín do poslednej chvíle netušili a bolo to naozaj cítiť. Príchod príbuzných do vily bol určite jedným z najemotívnejších momentov celej šou.
Ako hodnotíte ďalšiu tohtoročnú novinku, účasť špiónky, teda psychologičky. Splnil tento nový prvok šou svoj účel?Aj účasť špiónky bol risk, ktorý nakoniec vypálil na jednotku. Chceli sme dievčatá, ale aj divákov niečím šokovať, no zároveň sme boli presvedčení, že tajná agentka by Radkovi mohla naozaj pomôcť. Timea urobila skvelú prácu a diváci boli napokon smutní, že odišla, podľa mnohých z nich, priskoro. Ešte dodám, že špiónka bola prekvapením aj pre samotného Radka a dozvedel sa o nej skutočne až počas nakrúcania.
Keby to bolo na vás, išli by ste ako dramaturg aj do tretej série?Tento projekt je moja srdcovka, takže bez váhania.