Výpravná tanečná šou vyvrcholila počas jarnej televíznej sezóny v nedeľu 5. mája 2024 počas veľkolepého finále. Aj záverečný 10. priamy prenos Let‘s Dance si podmanil divákov, keď sa stal v oboch hlavných cieľových skupinách najsledovanejším programom dňa.
Úspešný formát sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 rozlúčil s ratingom 8,5 percenta a vysoko nadpriemerným trhovým podielom rovných 33 percent. Konkurenčná TV Joj v rovnakej cieľovej skupine dosiahla s filmami Múmia: Hrob Dračieho cisára podiel na trhu 12,5 percenta a Matky trhový podiel 8,9 percenta. Jednotka RTVS zaznamenala so snímkami Vojtech 10,2 percentný podiel na trhu a Ostrým nožom trhový podiel rovných 5 percent.Kráľom a kráľovnou tanečného parketu sa na základe diváckeho SMS hlasovania stala súťažná dvojica Jakub Jablonský a Eliška Lenčešová. Ich víťazné ťaženie si pozrelo celkovo 576 tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania šou zasiahla dokonca až 992-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine sa Let‘s Dance stalo dokonca najsledovanejším programom celého uplynulého týždňa.
V cieľovej skupine 13-55 dosiahlo všetkých 10 priamych prenosov vysoký priemerný rating 8,5 percenta a rovnako aj trhový podiel 32,4 percenta. Medziročne si tak šou Let‘s Dance v priemere vylepšila svoj rating o 0,7 percentuálneho bodu a trhový podiel jej priemerne narástol až o 4,1 percentuálneho bodu. Každú jednu nedeľu jej patrilo jednoznačné víťazstvo.
Výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v priemere pozrelo 556 tisíc divákov starších ako 12 rokov. V porovnaní s vlaňajšou 8. sériou získalo Let‘s Dance na svoju stranu v priemere ďalších 32-tisíc divákov.Absolútne divácky najúspešnejší bol 5. priamy prenos, ktorý v nedeľu 31. marca 2024 zaznamenal rekordný rating 10,8 percenta a rovnako aj najvyšší trhový podiel 35,4 percenta. Nenechalo si ho ujsť taktiež rekordných 624 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Táto epizóda sa zároveň v oboch hlavných cieľových skupinách stala doposiaľ najsledovanejším nespravodajským programom od začiatku tohto roka v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
„Vďaka Let‘s Dance aj túto jar Slovensko ovládla tanečná horúčka, šou sa opäť stala spoločenskou udalosťou sezóny a celých desať týždňov prinášala divákom a diváčkam radosť a krásu tanečného umenia. Sme nesmierne radi, že medziročne sledovanosť Let‘s Dance ešte viac narástla, naša obrovská vďaka preto patrí celému tvorivému tímu a všetkým účinkujúcim za ich fantastickú prácu, a v neposlednom rade aj našim divákom a diváčkam za ich stúpajúcu priazeň,“ zhodnotila Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.
„O Let’s Dance ešte budeme tento rok počuť, keďže na jeseň vyrážame priamo za divákmi a diváčkami s veľkolepým Let‘s Dance turné a už teraz sa tešíme na jubilejný 10. ročník Let‘s Dance,“ dodala.Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA