Česká mediálna skupina Prima vstúpila na slovenský trh v roku 2017 televíznym kanálom Prima PLUS, ktorý sa v tomto roku mení na Prima SK. Jeho hlavným cieľom je prinášať divákom na Slovensku najnovšiu vlastnú tvorbu skupiny Prima v podobe populárnych seriálov a relácií, vrátane adaptovaných licencovaných formátov. Od roku 2020 pre územie Slovenskej republiky vysiela aj kanál spravodajskej platformy CNN Prima NEWS.
Na slovenský trh vstúpi na jar 2024 skupina Prima aj s televíznym kanálom Prima COOL SK. Prvý z rodiny tematických televíznych kanálov skupiny – Prima COOL, začal v Česku vysielať v roku 2009. Stal sa silnou značkou najmä medzi aktívnou mladou cieľovou skupinou vo veku od 25 do 39 rokov. Kanál pôvodne staval svoju štruktúru na akvizičnom obsahu, ale od roku 2020 sa výrazne zameral na rozšírenie vlastnej tvorby.
Programová štruktúra vsádza na žánrovú pestrosť. Kanál sa nebojí prinášať neobvyklé témy, nové talkshow, viac improvizácie, hľadať nové talenty, ale aj vzdelávať a rozširovať obzory v kultúre, športe či technológiách. To všetko teraz prichádza aj na slovenské obrazovky.„Televízny kanál Prima COOL SK nám dáva jedinečnú možnosť priniesť divákom na Slovensku množstvo ďalšej originálnej zábavnej tvorby, pestrej škály vlastných úspešných motoristických, cestovateľských či dokumentárnych a reality programov. Popri kanáli Prima PLUS, respektíve Prima SK, ktorý sa zameriava na premiérovú seriálovú a rodinnú zábavnú tvorbu Skupiny Prima, tak novým obsahom oslovíme viac mužské publikum a zároveň mladších divákov. Na kanáli Prima COOL SK počítame s vhodným doplnením programov vlastnej tvorby o vybrané akvizičné tituly, ktoré sú na trhu licenčne dostupné. Už dnes môžeme potvrdiť, že pôjde napríklad o legendárnu britskú motoristickú reláciu Top Gear či jeden z najznámejších sci-fi seriálov posledných desaťročí Hviezdna brána,“ povedala programová riaditeľ ka skupiny Prima Alex Ruzek. My vám prrinesieme podrobnejší program novej stanice budúci týždeň.
Predaj reklamy zverili do rúk JOJ Group
Obchodné portfólio televíznych staníc JOJ Group doplní nová stanica PRIMA COOL SK, ktorá začne na Slovensku vysielať od júna tohto roku a plnohodnotne nahradí českú verziu PRIMA COOL na našom trhu.
"Slovenská verzia tejto stanice tak rozšíri portfólio našich staníc v JOJ GROUP bundli o atraktívnu cieľovú skupinu mladších divákov od 25 do 39 rokov, ktorá bude obchodne dopĺňať už beztak pestrú komerčnú mozaiku našich staníc JOJ, PLUS, WAU, JOJ ŠPORT, JOJ 24, JOJKO, JOJ SVET a PRIMA PLUS. Budete tak mať k dispozícií bezkonkurenčnú ponuku šírky cieľových skupín v televíznom prostredí a vďaka silnej penetrácií aj široký zásah," vysvetľuje obchodný riaditeľ JOJ Group Martin Heržo.Penetrácia by mala kopírovať pôvodné šírenie Prima Cool s výnimkou satelitnej bázy spoločnosti Telekom. PRIMA COOL bude od prvého dňa vysielania disponovať peoplemetrovými dátami PMT/KANTAR SLOVAKIA, rovnako aj dátami monitoringu reklamných kampaní.
"Od 1.7.2024 sa tak táto stanica stáva neoddeliteľnou súčasťou nákupného bundle JOJ GROUP. V júli zatiaľ na báze dodávania negarantovaných spotov, od augusta aj na nákup štandardného KOMBI spôsobu," doplnil Heržo.