Spoločnosť UPC, vedúci poskytovateľ televíznych služieb, je nútenána jeseň upraviť ceny za TV služby o 1€. Dôvodom je výrazný rast poplatkov vysielateľovi TV Markíza za zaradenie jeho staníc v programovej ponuke, a za možnosť sledovať jeho stanice v TV Archíve. Operátorovi tak nenecháva inú možnosť než premietnuť toto zvýšenie do ceny za televízne služby.
Rovnako ako ostatní slovenskí operátori, aj spoločnosť UPC platí televízii Markíza poplatok za to, že má v ponuke jej stanice. Od 1. júla vysielateľovi platí výrazne vyššiu cenu tak za tzv. lineárne služby, ale aj za to, že si diváci môžu relácie Markízy, Doma či Dajto pozrieť aj z archívu, kedykoľvek až 7 dní spätne. "Vysielateľ TV Markíza pred rokom výrazne zvýšil cenu za lineárne služby a teraz o niekoľko desiatok percent zvýšil aj cenu za možnosť sledovať stanice z archívu. Práve toto zvýšenie nás núti zvýšiť cenu za TV služby," uviedol UPC vo svojej tlačovej správe.
Operátor bude svojich zákazníkov o úprave ceny informovať v nadchádzajúcich týždňoch.
Reakcia na informácie z tlačovej správy UPC nenechali na seba dlho čakať a do redakcie sa nám ozvala Markíza. Televízny líder nám poslal svoje stanivsko ku tvrdeniu operátora. „Skupina Markíza sa neustále snaží výrazne zlepšovať svoju ponuku. Investujeme do kvalitnej tvorby a vlastnej produkcie, čo potvrdzuje aj náš rast trhového podielu. V tomto úsilí budeme pokračovať aj naďalej, aby si všetci naši diváci a zákazníci mohli užiť ešte viac zábavy, programov, športového obsahu a ďalších skvelých zážitkov," znie stanovisko Markízy.
"Ceny za šírenie našich služieb sú dlhodobo pod európskym trhovým priemerom, pričom už niekoľko rokov priebežne so všetkými operátormi komunikujeme o ich postupnom zvyšovaní. Poplatky za naše služby vychádzajú z ich hodnoty a partnerov upozorňujeme na postupné zvyšovanie cien. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie. Vždy sa snažíme o férovú dohodu a všetkým operátorom ponúkame transparentné podmienky. Momentálne (od júla) nastane len symbolické zdraženie za živé vysielanie, ktoré sme vzájomne dohodli pred rokom (leto 2023). Avizované navýšenie zo strany operátora zároveň automaticky nepredstavuje aj ten istý príjem na strane vysielateľa. Tvorba ceny pre konečného diváka je vecou obchodnej stratégie operátora,“ doplnila v stanovsiku Markíza.
Problém s peniazmi rezonoval aj pred rokom
Finančné záležitosti spôsobili spor medzi oboma spoločnosťami aj minuloročné leto. Medzi UPC a Markíza group to vtedy iskrilo kvôli navýšeniu ceny za retransmisiu televíznych staníc skupiny Markíza. Obe strany mali medzi sebou spísanú zmluvu o vysielaní týchto staníc len do 30. júna 2023 a UPC nechcelo akceptovať nový návrh zo strany Markíza Group.
Problémom pokračovania v dohode boli peniaze, keďže Markíza navýšila vtedy cenu za možnosť distribuovať jej tri slovenské televízne kanály a UPC ponuku nechcelo akceptovať. Vraj išlo vtedy o 35 percentné medziročné zvýšenie platieb.
Rokovania medzi Markízou a UPC prebiehali viac ako mesiac a obe strany sa dohodli naozaj v hodine dvanástej, teda v posledný možný deň. Vyše 130 tisíc domácností tak nakoniec o stanice Markíza, Dajto či Doma neprišli.
"Chceme Vám oznámiť, že MARKÍZA - SLOVAKIA a spoločnosť UPC BROADBAND SLOVAKIA spoločne dosiahli dohodu ohľadne podmienok distribúcie staníc Markízy v ďalšom období. Stanice Markíza, Dajto a Doma tak aj naďalej ostávajú v ponuke operátora UPC a pribudne ku nim aj Markíza Krimi," napísala Markíza pred rokom.
Zdá sa, že tohtoročné zvyšovanie cien sa rozhodla riešiť UPC tým, že prenesú vyššie náklady, ktoré žiada od nich Markíza group, na plecia zákazníkov.