Upravená grafika hlavných správ telerozhlasu dnes ľudí bavila, aj poburovala.
StoryEditor

I keď nové logo STVR by už malo byť na svete, zatiaľ zmizlo len to staré z grafiky správ

09.07.2024, 18:24
Autor:
redred

Vedenie telerozhlasu tvrdí, že spomínané úpravy nie sú súčasťou avizovaného rebrandingu verejnoprávnej inštitúcie. Momentálne majú pracovať na riadnej koncepcii rebrandingu, ktorá si vyžaduje čas, dôkladnú analýzu a prípravu.

Verejnoprávne médium prešlo zmenou zákona od 1. júla. Došlo v ňom aj ku zmene jeho názvu z RTVS na STVR. Pre zamestnancov bola zmena zo dňa na deň veľkou výzvou. Redaktori spravodajstva televízie i rozhlasu nevedeli, ako sa majú odhlasovať na konci reportáží, zamestnanci fungovali, a doteraz vlastne fungujú, na e-mailových adresách s koncovkou rtvs.sk, no logá zrušenej RTVS visia aj na budovách, vidno ich na mikrofónoch, kamerách, služobných autách či inej potrebnej technike. 

Po 8 dňoch fungovania novej inštitúcie STVR však prichádza prvá viditeľnejšia zmena. Ak by ste čakali, že Ministesrtvo kultúry odhalilo podobu nového loga STVR, netipovali by ste správne. Z televíznych obrazoviek zmizlo logo RTVS v grafike hlavných správ. Zmizlo aj z facebookovej stránky Správ telerozhlasu. Namiesto loga RTVS tam už svieti len červený pásik. 

Tento krok veľa ľudí na internete pobavil, iných zas rozčúlil. Pod fotkou upravenej grafiky hlavných správ sa začali množiť komentáre, ako si ľudia z toho robia vtipy, alebo to šťavnato komentujú.  

Nové logo neprišlo, len zmizlo to staré a len na jednom mieste

Telerozhlas už v piatok 5. júla vo svojej spravodajskej reportáži priniesol informáciu, že Ministerstvo kultúry už uzatvorilo zmluvu na vytvorenie loga pre Slovenskú televíziu a rozhlas. Vyplývať to má z materiálu zverejnenom v centrálnom registri zmlúv. 

Dielo si mal rezort objednať od grafického dizajnéra Daniela Zachara ešte v júni. Podľa osobitných požiadaviek ministerstva malo ísť o tri samostatné logá. Po jednom pre televíziu, rozhlas a tretie spoločné logo média RTVS. V dohode sa uvádza aj to, že dielo mal odovzdať do konca júna.

"Autorské práva k dielu bude podľa zmluvy vlastniť samotný Zachar. Ministerstvo kultúry však vlastní výhradnú licenciu na jeho použitie v neobmedzenom rozsahu. Rezort dizajnérovi len za návrhy zaplatí 9 800 eur," informoval v reporáži telerozhlas.

Čiže sumu do 10 tisíc eur, ktorou sa minulý týždeň oháňala ministerka kultúry Martina Šimkovičová, že bude stačiť na celý rebranding telerozhlasu, mali zhltnúť už len samotné logá. Telerozhlas v reportáži ďalej uviedol, že vyčíslenie nákladov celého rebrandingu, ktoré býva štandardne súčasťou návrhu zákona, pri tejto legislatíve chýbalo. 

Pri vymenovaní, čo všetko celkový rebranding takejto veľkej inštitúcie, ktorá zamestnáva a úzko spolupracuje s viac ako 1600 pracovníkmi, musí zostrešiť, odborníci odhadujú, že by mal stáť niekoľkonásobne viac.

STVR pracuje na rebrandingu

Stanovisko k úpravám grafiky nám poslalo aj vedenie novej STVR. "Slovenská televízia a rozhlas v týchto dňoch postupne pristupuje k dočasným grafickým úpravám a najmä eliminácii loga už zaniknutej RTVS, a to v televíznom, rozhlasovom aj online prostredí. S touto aktivitou súvisia aj dočasné grafické úpravy na facebookovej stránke Správy RTVS," informovala poverená vedením Sekcie marketingu a komunikácie Slovenská televízia a rozhlas Andrea Pivarčiová.

Vedenie telerozhlasu ďalej informovalo, že situácia, v ktorej sa nachádza STVR, je neštandardná. Vo svojom stanovsku vedenie uviedlo, že súčasný manažment si uvedomuje význam a dosah pripravovaného rebrandingu, ktorý by mal priniesť pozitívne vnímanie značky a dôležitosti verejnoprávneho média.

"Je pochopiteľné, že kroky súvisiace s prechodom z RTVS na STVR prirodzene vyvolávajú nielen očakávania, ale zároveň aj rôzne reakcie. Spomínané úpravy, samozrejme, nie sú súčasťou avizovaného rebrandingu verejnoprávnej inštitúcie a STVR nestoja žiadne dodatočné finančné náklady. Dočasné grafické úpravy sa budú týkať všetkých súčasných grafických a audiovizuálnych výstupov, ktoré obsahujú logo neexistujúcej RTVS," doplnila Pivarčiová a dodala, že Slovenská televízia a rozhlas vznikla len pred niekoľkými dňami, jej zamestnanci sa spolu s dočasným vedením snažia neštandardnú situáciu súvisiacu s expresnou zmenou značky každým dňom profesionálne zvládať.

"Momentálne pracujeme na riadnej koncepcii rebrandingu, ktorá si vyžaduje čas, dôkladnú analýzu a prípravu," zakončila Pivarčiová.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. júl 2024 11:44