Futbalový šampionát UEFA EURO 2024 vstúpil do svojej záverečnej fázy, v utorok 9. júla 2024 sa v súboji o postup do veľkého finále stretli mužstvá Španielska a Francúzska. Zo strhujúceho futbalového predstavenia napokon vyšli víťazne odhodlaní Španieli, ktorí tak majú víťaznú trofej doslova na dosah. Druhý polčas včerajšieho mimoriadne kvalitného zápasu sa na obrazovkách televízie Markíza v oboch hlavných cieľových skupinách stal jednoznačne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 dosiahla druhá polovica stretnutia Španielsko - Francúzsko v čase po 22:00 hodine rating 10,5 percenta a výrazne vysoký podiel na trhu až 44,5 percenta. Špičkový európsky futbal si pozrelo až 556 tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania mal druhý polčas zápasu dosah dokonca až na 732 tisíc divákov.
Výraznému diváckemu záujmu sa tešila aj prvá polovica včerajšieho futbalového duelu, ktorá zaznamenala rating 8,7 percenta a rovnako nadpriemerný trhový podiel 33,4 percenta v cieľovej skupine 13-55. K obrazovkám TV Markíza pritiahla celkovo 483 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a v čase vysielania zasiahla až 704 tisíc divákov.Konkurenčná TV Joj proti futbalu vysielala vo večernom pásme český seriál Hviezdy nad hlavou, s ktorým v komerčnom publiku 13 až 55 ročných divákov dosiahla rating 4,1 percenta a podielom na trhu vyskočila na rovných 16 percent. Verejnoprávna STVR ponúkla divákom v rovnakom čase ďalší diel talianskej kriminálky Komisár Moltalbano. Ten v cieľovke 13-55 dosiahol rating 1,8 percenta a trhový podiel uhral 7,1 percenta.
Aj vďaka futbalu bola skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) v utorok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13-55 silným trhovým lídrom aj celodenne a to podielom 36,2 percenta (v prime-time 19:00 23:00 hodinou mala share až 41 percent). JOJ group dosiahla celkový trhový podiel 20,5 percenta a STVR uhrala 9,7 percenta. Celodenne bola lídrom trhu medzi jednotlivými televíziami aj samotná TV Markíza (share 24,4 percenta) a s tretím najvyšším tohtoročným podielom na trhu aj v prime-time medzi 19:00 až 23:00 hodinou (share 30,8 percenta).
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA