Prvé semifinále UEFA EURO 2024 lepšie zvládlo Španielsko.UEFA via Getty Images
StoryEditor

UEFA EURO ´24 vrcholí. Semifinále Španielsko - Francúzsko si zaplo cez 700 tisíc divákov

10.07.2024, 15:40
Autor:
redred

Dnes o 20:30 hodine sa proti sebe postavia ďalší dvaja semifinalisti - Holandsko a Anglicko. O víťazovi ME 2024 sa potom rozhodne v nedeľnom finálovom zápase o 21:00 hodine.

Futbalový šampionát UEFA EURO 2024 vstúpil do svojej záverečnej fázy, v utorok 9. júla 2024 sa v súboji o postup do veľkého finále stretli mužstvá Španielska a Francúzska. Zo strhujúceho futbalového predstavenia napokon vyšli víťazne odhodlaní Španieli, ktorí tak majú víťaznú trofej doslova na dosah. Druhý polčas včerajšieho mimoriadne kvalitného zápasu sa na obrazovkách televízie Markíza v oboch hlavných cieľových skupinách stal jednoznačne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 dosiahla druhá polovica stretnutia Španielsko - Francúzsko v čase po 22:00 hodine rating 10,5 percenta a výrazne vysoký podiel na trhu až 44,5 percenta. Špičkový európsky futbal si pozrelo až 556 tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania mal druhý polčas zápasu dosah dokonca až na 732 tisíc divákov.

image

Včera sa zrodil prvý finalista UEFA EURO 2024.

UEFA via Getty Images
Výraznému diváckemu záujmu sa tešila aj prvá polovica včerajšieho futbalového duelu, ktorá zaznamenala rating 8,7 percenta a rovnako nadpriemerný trhový podiel 33,4 percenta v cieľovej skupine 13-55. K obrazovkám TV Markíza pritiahla celkovo 483 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a v čase vysielania zasiahla až 704 tisíc divákov.

Konkurenčná TV Joj proti futbalu vysielala vo večernom pásme český seriál Hviezdy nad hlavou, s ktorým v komerčnom publiku 13 až 55 ročných divákov dosiahla rating 4,1 percenta a podielom na trhu vyskočila na rovných 16 percent. Verejnoprávna STVR ponúkla divákom v rovnakom čase ďalší diel talianskej kriminálky Komisár Moltalbano. Ten v cieľovke 13-55 dosiahol rating 1,8 percenta a trhový podiel uhral 7,1 percenta.

Aj vďaka futbalu bola skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) v utorok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13-55 silným trhovým lídrom aj celodenne a to podielom 36,2 percenta (v prime-time 19:00 23:00 hodinou mala share až 41 percent). JOJ group dosiahla celkový trhový podiel 20,5 percenta a STVR uhrala 9,7 percenta. Celodenne bola lídrom trhu medzi jednotlivými televíziami aj samotná TV Markíza (share 24,4 percenta) a s tretím najvyšším tohtoročným podielom na trhu aj v prime-time medzi 19:00 až 23:00 hodinou (share 30,8 percenta).

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. júl 2024 15:16