Najväčšie digitálne združenie IAB Slovakia monitoruje počúvanosť slovenských podcastov od mája tohto roka. Každý mesiac publikuje na webovej stránke združenia mesačné informácie o počúvanosti podcastov svojich členov ako aj obchodných partnerov. Súčasťou mesačnej správy je aj rebríček najpočúvanejších podcastov.
IAB Slovakia pristúpila k deklaratívnemu nahlasovaniu počúvanosti podcastov v záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje. Podcasty počúva na týždennej báze 1,2 mil. poslucháčov.V roku 2023 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 2,3 milióna eur a tento formát zaznamenal najvyšší medziročný nárast 38 percent.
Agregované výsledky podcastového trhu uľahčia prácu mediálnym agentúram, ktoré v minulosti získavali dáta potrebné na mediálne plánovanie separátne, kontaktovaním jednotlivých vydavateľov. Dáta poslúžia aj zadávateľom reklamy, širšej odbornej marketingovej a samozrejme podcasterskej verejnosti.V júli do združenia IAB Slovakia vstúpila spoločnosť ZAPO – ZÁBAVA V PODCASTOCH, ktorá obohatila rebríček o ďalších 23 podcastov.
IAB Slovakia aktuálne monitoruje podcasty nasledovných vydavateľov: BAUER MEDIA Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, REFRESHER Media, Ringier Slovakia Media, RADIO GROUP, Trnavská produkčná a ZAPO. Počet monitorovaných podcastov oproti predchádzajúcemu mesiacu vzrástol o 37 percent na aktuálnych 89.
„ZAPO zamiešalo karty v prvej päťke podcastov. Podcast Vražedné psyché obsadil v celkovej júlovej počúvanosti druhú priečku. Na prvom mieste si opätovne udržalo pozíciu „Dobré ráno“ od vydavateľa Petit Press. Vzhľadom na zameranie podcastov umiestnených v prvej päťke možno konštatovať, že Slováci najviac počúvajú spravodajstvo a „krimi“ podcasty,“ skonštatovala executive director IAB Slovakia Daša Karpelová