Celosvetovo známa podnikateľská reality šou Jama levova minulý rok divákov a diváčky zaujala a preto sa aj túto jeseň vracia na obrazovky televízie Markíza. V spolupráci so Slovenskou sporiteľňou ponúkne odvážnym a ambicióznym ľudom s výnimočným podnikateľským nápadom, vynálezcom a autorom revolučných myšlienok, ďalšiu jedinečnú šancu získať významnú finančnú investíciu pre ich originálne projekty.
Osem epizód 2. série šou Jama levova bude TV Markíza vysielať od 5. septembra 2024, po novom každý štvrtok o 21:55 hodine, predplatitelia Voyovich budú môcť sledovať tradične v exkluzívnom predstihu.
„Srdcia divákov a dôveru podnikateľov po celom svete si táto šou získala svojou jedinečnou energiou, profesionalitou a pozitívnym dopadom na podnikateľské prostredie v krajine. Aj slovenská verzia značne zarezonovala a som vďačná ‘levom’, že sa s nami vydali na cestu pomoci rozvíjania podnikateľských možností pre účastníkov a snahy plniť ľuďom svoje sny,“ povedala Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.Princíp formátu s pôvodným názvom Dragons‘ Den je naďalej veľmi jednoduchý. Účastníci šou predstavia svoj nápad či existujúci biznis piatim ostrieľaným investorom. Tí sa následne rozhodnú do tých najlepších produktov alebo služieb zainvestovať svoje vlastné peniaze a pomôžu talentovaným podnikateľom preraziť.
„Dáta ukazujú, že inšpirácia aj takouto populárnou formou je veľmi dôležitá. Viac ako 40 percent opýtaných v našom prieskume uviedlo, že im šou Jama Levova dala impulz k tomu, aby začali premýšľať nad podnikaním, respektíve vďaka nej zrealizovali svoj sen o vlastnom biznise. A to je pre nás dôležité. Už dlhodobo podporujeme začínajúcich podnikateľov, vidíme ich potenciál a vieme, že sú pre Slovensko veľmi dôležití,“ konštatuje Dáša Juríková, šéfka Brand Hubu Slovenskej sporiteľne.
Pätica nekompromisných investorov ostáva nezmenená:
Tatiana Ondrejková - spoluzakladateľka a CEO úspešného cestovateľského portálu Pelikan.sk. Prevádzkuje aj dva medzinárodné e-commerce obchody a patrí medzi najúspešnejšie podnikateľky na Slovensku. Milan Dubec- slovenský podnikateľ, investor a filantrop, ktorý vlastní a riadi projekty v developmente, online a médiách. Je CEO developerskej spoločnosti Reinoo a zakladateľ viacerých úspešných portálov ako Azet.sk, Aktuality.sk, Pokec.sk, Bistro.sk, Nehnuteľnosti.sk a spolumajiteľom viacerých ďalších úspešných firiem na Slovensku (Goodreqest, EIV.AI, Zilinak.sk). Igor Kolla - v roku 1990 založil úspešnú telekomunikačnú spoločnosť Antik Telecom, jeho podnikateľské aktivity sa neskôr rozšírili aj za hranice Slovenska, najmä do Ázie. Je tiež vizionárom, ktorý stojí za viacerými inovatívnymi projektami. Juraj Fehervari - zakladateľ najrýchlejšie rastúcej značky barefoot topánok na svete - Be Lenka. Unikátny produkt, globálny rast a firemná filozofia mu priniesli niekoľko prestížnych ocenení. V roku 2021 pridal do svojho portfólia inovatívnu dizajnovú barefoot značku Barebarics a retailovú sieť PLAN BE. Igor Rattaj - úspešný slovenský podnikateľ a akcionár v spoločnosti Tatry Mountain Resorts, najväčší investor v rámci voľnočasových aktivít a turizmu nielen na Slovensku.„Na Jame levovej je skvelé, že má naozaj viditeľný pozitívny dopad na podnikateľov, ktorí do nej vstúpia. Či už odídu s investíciou, ktorá im dokáže zmeniť život, alebo aj s kritikou, ktorá ich možno zachráni od zlých biznisových rozhodnutí. Tohtoročné príbehy sú skutočne rozmanité. Navštívime východniarskych vynálezcov, zahráme si počítačovú hru, poplačeme si s podnikateľkami, ktorým nikto neveril, dokonca si aj zatancujeme s tučniakmi. Ako hovorí Juraj Fehervari - v Jame levovej zažiješ všetko!" prezradila Katarína Vargová, kreatívna producentka šou Jama levova.
Natáčanie nových epizód Jamy levovej trvalo deväť dní, pričom príprava celého projektu zabrala približne pol roka. Najdlhšou časťou prípravy boli dôkladné castingy. Producenti sa osobne stretli s takmer 100 podnikateľmi a s ďalšími viac než 200 možnými kandidátmi boli v telefonickom kontakte. Pred investorov napokon predstúpilo 45 uchádzačov o investíciu do svojho projektu. Aby sa podnikateľ dostal pred investorov, musel zaujať svojou prezentáciou, mať zaujímavý príbeh, osobnosť alebo produkt, predložiť základný biznis plán a preukázať odhodlanie.
Formát Dragons‘ Den má pôvod v Japonsku, kde ho vyvinula a v roku 2001 prvý raz uviedla na obrazovky tamojšia Nippon TV, celosvetovo ho distribuuje spoločnosť Sony Pictures Television. Na konte už má viac než 30 ocenení, napríklad v USA získal štyri roky po sebe prestížnu cenu Emmy.Výroba tohto programu prebieha v súlade s postupmi udržateľnej produkcie, teda s maximálnym ohľadom na životné prostredie.