Prichádza Jama levova s druhou sériou.TV Markíza
StoryEditor

Štartuje Jama Levova 2: Jeden investor ľutuje minuloročnú investíciu. Čo s tým urobí?

05.09.2024, 14:00

Každý z investorských levov si minulý rok našiel v šou svojho obľúbenca, ktorému pomáha okrem financií aj mentoringovo, v budovaní značky, biznis pláne či biznis stratégii. Niektorí sa stali aj priateľmi.

Celosvetovo známa podnikateľská reality šou Jama levova sa dnes vracia na obrazovky s novou, druhou sériou.Televízia Markíza v spolupráci so Slovenskou sporiteľňou tak ponúkli odvážnym a ambicióznym ľudom s výnimočným podnikateľským nápadom, vynálezcom a autorom revolučných myšlienok, ďalšiu jedinečnú šancu získať významnú finančnú investíciu pre ich originálne projekty. Osem epizód 2. série šou Jama levova sa budú na obrazovkách objavovať od dnes, 5. septembra 2024, po novom každý štvrtok o 21:55 hodine, predplatitelia Voyo ich budú môcť sledovať tradične v exkluzívnom predstihu.

image

Juraj Fehervari, zakladateľ najrýchlejšie rastúcej značky barefoot topánok na svete - Be Lenka a Milan Dubec, slovenský podnikateľ, investor a filantrop.

Princíp formátu s pôvodným názvom Dragons‘ Den je naďalej veľmi jednoduchý. Účastníci šou predstavia svoj nápad či existujúci biznis piatim ostrieľaným investorom. Tí sa následne rozhodnú do tých najlepších produktov alebo služieb zainvestovať svoje vlastné peniaze a pomôžu talentovaným podnikateľom preraziť.

image

Jama levová má aj v druhej sérii tých istých investorov.

TV Markíza
„Dáta ukazujú, že inšpirácia aj takouto populárnou formou je veľmi dôležitá. Viac ako 40 percent opýtaných v našom prieskume uviedlo, že im šou Jama Levova dala impulz k tomu, aby začali premýšľať nad podnikaním, respektíve vďaka nej zrealizovali svoj sen o vlastnom biznise. A to je pre nás dôležité. Už dlhodobo podporujeme začínajúcich podnikateľov, vidíme ich potenciál a vieme, že sú pre Slovensko veľmi dôležití,“ konštatuje Dáša Juríková, šéfka Brand Hubu Slovenskej sporiteľne.

image

Podnikateľské nápady prvej epizódy druhej série, ktoré uvidíte dnes na TV Markíza.

Marek MACO Neumahr
Natáčanie nových epizód Jamy levovej trvalo deväť dní, pričom príprava celého projektu zabrala približne pol roka. Najdlhšou časťou prípravy boli dôkladné castingy. Aby sa podnikateľ dostal pred investorov, musel zaujať svojou prezentáciou, mať zaujímavý príbeh, osobnosť alebo produkt, predložiť základný biznis plán a preukázať odhodlanie.

Pätica nekompromisných investorov ostáva aj tento rok nezmenená a tak sa nádejní podniaktelia budú snažiť svojim nápadom zaujať Tatianu Ondrejkovú, Milana Dubca, Igora Kollu, Juraja Fehervariho a Igora Rattaja.

image

Tatiana Ondrejková -spoluzakladateľka a CEO úspešného cestovateľského portálu Pelikan.sk.

My vám prinášame rozhovor s kreatívnou producentkou Jamy Levovej Katarínou Vargovou, ktorá prezradila veľa zaujímavých informácií. 

Prišli aj tento rok Slováci so zaujímavými podnikateľskými nápadmi? Nevyčerpali sa nápady už počas prvej série?

Na Jame levovej je skvelé, že má naozaj viditeľný pozitívny dopad na podnikateľov, ktorí do nej vstúpia. Či už odídu s investíciou, ktorá im dokáže zmeniť život, alebo aj s kritikou, ktorá ich možno zachráni od zlých biznisových rozhodnutí. Tohtoročné príbehy sú skutočne rozmanité. Navštívime východniarskych vynálezcov, zahráme si počítačovú hru, poplačeme si s podnikateľkami, ktorým nikto neveril, dokonca si aj zatancujeme s tučniakmi. Ako hovorí Juraj Fehervari - v Jame levovej zažiješ všetko!

image

Podnikateľské nápady prvej epizódy druhej série, ktoré uvidíte dnes na TV Markíza.

Marek MACO Neumahr
Koľko podnikateľských nápadov sa prihlásilo tento rok do druhej série Jama levová a koľko z nich ste poslali priamo do šou?

Tento rok sa do show prihlásilo viac ako 300 podnikateľov. Zhruba polovicu sme pozvali na osobné castingy, na ktorých sa okrem tvorcov šou zúčastnil aj náš biznis poradca, ktorý posudzoval ich investičný potenciál. Po dôkladných rozhovoroch a posudkoch sme vybrali 45 nápadov, ktoré sa dostali priamo do Jamy levovej, pred našich piatich levov.

image

Podnikateľské nápady prvej epizódy druhej série, ktoré uvidíte dnes na TV Markíza.

Marek MACO Neumahr
Koľko projektov z prvej série sa zrealizovalo a úspešne pokračuje? 

Každý z našich levov si minulý rok našiel v šou svojho obľúbenca, ktorému pomáha okrem financií aj mentoringovo, v budovaní značky, biznis plánu či biznis stratégie. Niektorí sa stali aj priateľmi. 

Juraj Fehervari je veľmi hrdý na spoluprácu so značkou Človečina, ktorej už po pár týždňoch jeho mentoringu stúpla poznateľnosť v online priestore o 300 percent. 

Táňa Ondrejková nadšene spolupracuje s Matúšom Špirkom, s ktorým spoločne pracujú na jeho aplikácii pre fitness trénerov, MOSUDA. Pravidelne sa stretávajú a spoločne produkt kreujú. 

Igor Kolla podporil napríklad sociálny podnik Deeply, ktorý na upratovacie služby zamestnáva sociálne či zdravotne znevýhodnených ľudí. Zakladateľ projektu Lukáš Priškin veľmi ocenil, že Igor mu vždy ochotne zdvihne a poradí ohľadom biznisu. 

Igor Rattaj ďalej spolupracuje napríklad s Oľgou Bušo, s ktorou rokujú aj o iných biznisoch, nielen o jej kvetinovom impériu. 

Milan Dubec má zase skvelú spoluprácu s indickým streetfoodom Rolltown, ktorý sa časom možno objaví aj v Žiline! Môžeme prezradiť, že Puneet z Rolltownu sa objaví aj v tejto sérii, hneď v druhej časti, ktorá má o týždeň premiéru.

image

Igor Kolla, majiteľ telekomunikačnej spoločnosti Antik Telecom a Igor Rattaj, akcionár v spoločnosti Tatry MountainResorts,

Bolo cítiť rozdiely medzi podnikateľskými nápadmi v prvej sérii a druhej?

Jednoznačne bola s podnikateľmi z druhej série jednoduchšia komunikácia, keďže presne vedeli, do čoho idú, videli prvú sériu, poznali našich levov. Formát veľmi zarezonoval v podnikateľskom a start upovom prostredí. Niektoré firmy, ktoré si účinkovanie v prvej sérii rozmysleli, sa nám teraz sami od seba hlásili, písali, chceli sa do show dostať. Podnikateľom sa páči, že v šou je príjemná atmosféra - aj keď sú naši levi veľmi tvrdí a nekladú si servítku pred ústa, vždy majú logické argumenty a častokrát dajú podnikateľom veľmi hodnotnú spätnú väzbu. A v neposlednom rade aj veľmi vysoké investičné sumy. 

image

Podnikateľské nápady prvej epizódy druhej série, ktoré uvidíte dnes na TV Markíza.

Marek MACO Neumahr
Budete sa v druhej sérii vracať k zaujímavým podnikateľským nápadom z prvej série? 

Môžeme prezradiť, že v druhej sérii sa opäť levi uvidia s Puneetom z Rolltownu. Tiež jeden z levov oľutuje, že minulý rok do jednej z firiem nezainvestoval, a rozhodne sa s tým niečo urobiť. Ako to dopadne sa dozviete už priamo v relácii.

image

Podnikateľské nápady prvej epizódy druhej série, ktoré uvidíte dnes na TV Markíza.

Marek MACO Neumahr
Dá sa povedať, koľko počas druhej série dokopy investovali všetci piati investori do zaujímavých projektov? A koľko teda počas prvej?

Presné finálne sumy sú predmetom obchodného tajomstva medzi podnikateľmi a investormi.

Formát Dragons‘ Den má pôvod v Japonsku, kde ho vyvinula a v roku 2001 prvý raz uviedla na obrazovky tamojšia Nippon TV, celosvetovo ho distribuuje spoločnosť Sony PicturesTelevision. Na konte už má viac než 30 ocenení, napríklad v USA získal štyri roky po sebe prestížnu cenu Emmy.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. december 2024 10:26