Dobový seriál Dunaj, k vašim službám sa na obrazovkách televízie Markíza teší veľkému diváckemu úspechu a na konto si pripísal ďalšie suverénne víťazstvo. Vo štvrtok 12. septembra 2024 sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Včerajšia šiesta premiérová epizóda aktuálnej 7. série Dunaja v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 zvíťazila so zatiaľ najvyšším jesenným ratingom 8,4 percenta a vysokým trhovým podielom 29,2 percenta. Konkurenčný seriál Kriminálka Kraj na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine zaznamenal podiel na trhu iba 13,4 percenta a nemecký romantický seriál Ordinácia s výhľadom na more si na verejnoprávnej Jednotke zvolilo dokonca len 6,8 percenta zo všetkých divákov pri obrazovkách. Rodinná sága pritiahla k obrazovkám v rámci aktuálnej sezóny rekordných 518 tisíc divákov starších ako 12 rokov, v čase vysielania zasiahol dokonca až 616 tisíc divákov. Novú epizódu Kriminálky kraj sledovalo 230 tisíc divákov nad 12 rokov a Ordinácia s výhľadom na more sledovalo 183 tisícové publikum. Rovnako sa darilo aj epizóde Dunaja v utorkový prime-time. Piata premiérová epizóda aktuálnej 7. série Dunaja v utorok večer v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 zaznamenala rating 7,7 percenta a podiel na trhu 28,1 percenta. Konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj aj tento týždeň dramaticky zaostal s podielom na trhu iba 12,5 percenta v komerčnej cieľovej skupine. Taliansky kriminálny seriál Komisár Montalbano zaznamenal na verejnoprávnej Jednotke ešte nižší podiel na trhu 8,2 percenta. Dunaj, k vašim službám si pozrelo celkovo 486 tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahla dokonca až 587-tisíc divákov. Nemocnicu si v rovnakom čase videlo 241 tisíc divákov nad 12 rokov a Komisára Moltalbana sledovalo 191 tisícové publikum. Aj pri týchto televíznych staniciach vysielania pocítili menej divákov pri obrazovkách.Kam sa podeli diváci?
Od ostrého štartu jesennej vysielacej štruktúry je to aktuálne prvý program, ktorý vyskočil nad pol miliónové publikum pri obrazovkách. Nižší počet divákov pri obrazovkách cítia všetky televízie a týka sa to aj televízneho lídra. I keď Markíza vyhráva so svojím programom každý deň rebríčky sledovanosti, aj ona pocítila odliv divákov od obrazoviek. A nie je to spôsobené len pekným počasím, keďže tento týždeň Slovensko pociťuje výrazné zhoršenie počasia a Slováci sa zatiaľ vo veľkom nevracajú k televíznemu programu. Aj v ostatní dni tohto týždňa bola TV Markíza v prime time jasným lídrom, ale ostatné programy jej nelákajú ku obrazovkám toľko divákov ako sa to darí práve Dunaju. V pondelok seriál Druhá šanca bol síce lídrom dňa, ale s výrazne menším počtom divákov. S druhou premiérovou epizódou aktuálnej 3. série uhral lekársky dramatický seriál v oboch hlavných cieľových skupinách titul najsledovanejšieho nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Ale ak sa pozrieme na čísla sledovanosti, tak seriál stratil oproti prvým dvom sériám z roku 2022 výrazné množstvo televíznych divákov. V prvej sérii Druhej šance ani jeden diel z vtedy odvysielaných 16 epizód neklesol pod pol miliónové publikum, pričom až 4 epizódy z nich preskočili hranicu 600 tisíc divákov nad 12 rokov. Ten istý rok na jeseň si 16 epizód druhej série pripísalo celkovo priemernú sledovanosť ešte 523 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Pre porovnanie, aktuálna druhá epizóda tretej série prilákala ku obrazovkám celkovo len 372 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aj reality šou Extrémne premeny Slovensko - Druhá šanca na život v stredu síce bodovala, keď druhá premiérová epizóda 5. série sa v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 stala najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Ale aj tento program zápasí s nižším počtom divákov. V komerčnej cieľovej skupine dosiahli Extrémne premeny Slovensko rating 6,8 percenta a trhový podiel 28,1 percenta. Konkurenčné programy skončili za reality šou o chudnutí. Šou Česko Slovensko má talent so svojou kastingovou epizódou zaznamenala na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel iba 15,3 percenta a detektívny film Vraždy v Alpách na verejnoprávnej Jednotke podiel na trhu len rovných 9 percent. Práve tým, že nižší počet divákov pri obrazovkách majú všetky televízie naprieč celým trhom, Markíza si naďalej udržuje príjemné ratingy a podiely na trhu. Problém s odlivom divákov je viditeľný hlavne pri celkovom publiku. Na inšpiratívny príbeh mladej mamičky Barbory Záhorcovej, ktorej sa počas jedného roka pod vedením skúseného kondičného trénera Maroša Molnára podarilo schudnúť až 63 kilogramov, bolo zvedavých celkovo 330 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Česko Slovensko má talent sledovalo 246 tisícové publikum a Vraždy v Alpách na Jednotke malo ešte o 27 tisíc divákov viac. Práve na takéto čísla boli televízie zvyknuté počas letného prázdninového vysielanie. No na komplexné vyhodnotenie, kam sa diváci podeli, si zjavne budeme musieť ešte počkať dlhšie obdobie. Jesenná televízna sezóna odštartovala pred dvoma týždňami. No už teraz je isté, že nižší počet divákov musia brať televízie ako zdvihnutý varovný prst.