Futbalové EURO je za nami. Po prvýkrát sa všetky zápasy vysielali na kanáloch skupiny Markíza. Ako sa rodil plán na zakúpenie tejto lukratívnej licencie?
Martin Lisý: TV Markíza dnes patrí do skupiny PPF, ktorá vždy deklarovala, že vysielacie práva na športové podujatia sú veľmi zásadné pre podnikanie v oblasti médií. Platí to pre české aj slovenské stanice, kde kladieme veľký dôraz na šport. V rámci skupiny sa napríklad vlani po rokoch vrátila do našej ponuky veľmi atraktívna formula 1. Práva na futbalovú Ligu majstrov, ktorej zápasy vysielame na Nova Sport, máme dlhodobo. A túto súťaž sa podarilo získať aj kolegom v Slovinsku. Keď sme v roku 2020 uspeli v tendri na domácu futbalovú súťaž, v súčasnosti sa hrá pod názvom Niké liga, tak sme sa zamýšľali, aká môže byť ďalšia nadstavba. Vedeli sme, že chceme zostať pri futbale, aby sme kontinuálne nadviazali na domáci futbalový projekt, ale zároveň bol zámer cieliť na vyšší level, akým je futbalová reprezentácia. Zareagovali sme preto na pozvánku zúčastniť sa na tendri na UEFA EURO 2024 a 2028, v ktorom sme uspeli.
Bola táto akvizícia s odstupom času dobrý nápad?
Martin: Máme za sebou 51 zápasov. Tento projekt zlomil niekoľko rekordov sledovanosti na staniciach Markíza a Dajto, ale úspešné čísla sme dosiahli aj na streamovacej platforme Voyo. Veľkým pozitívom bolo, že na turnaji hrala slovenská futbalová reprezentácia, ale aj ostatné zápasy prilákali divákov k obrazovkám. Dovolím si povedať, že na Slovensku sme najmä vďaka výkonom zverencov trénera Calzonu zažili futbalový ošiaľ. Čísla sú teda jasným dôkazom, že to bolo správne rozhodnutie. UEFA EURO 2024 hodnotíme ako úspešný projekt.
Zostáva vám 89% na dočítanie.