Je boj o mladých poslucháčov rádií vopred prehratý? Tak toto bola základná otázka, o ktorej sme debatovali na jesennej odbornej konferencii. Prišli zástupcovia najsilnejších hráčov a podelili sa s publikom o svoje skúsenosti a know-how vo svojom segmente. O mladých sa rozhodne nedá povedať, že by vyrástli pri rádiách. No tie o nich chcú zabojovať. Aké kroky podnikajú, aby vzbudili záujem mladých o rádiové vysielanie, a ako si ich následne udržať pri rozhlasových prijímačoch?
Hudba a ešte raz hudba
Na Fun rádiu, ktoré bolo jedným zo symbolov porevolučných deväťdesiatych rokov, vyrástlo niekoľko generácií a vtedajší tínedžeri na jeho vysielaní doslova viseli.
„Dnes, pri GEN Z a aj Alpha, žiaľ, nechápem, prečo už to takto úplne nevnímajú. Oni si už nenahrávajú pesničky z rádia na kazeťák a už ani nevolajú do rádia s tým, že nemáme prerušovať konce pesničiek. No na druhej strane, pokiaľ by sme sa o túto cieľovú skupinu nesnažili my, tak by sme ju len tak odovzdali konkurencii,“ pripustil Rasťo Dutka, generálny riaditeľ Radio Group, pod ktorú patrí okrem Fun rádia ešte aj Rádio Vlna.
V mladých sa podľa neho rozhodne nachádza silný potenciál. „Slovenský rozhlas sa od tejto cieľovky nachádza úplne najďalej,“ potvrdil Roman Bomboš, ktorý je poverený vedením verejnoprávneho rozhlasu. Podľa posledných výsledkov Rádio projektu 2024 priemerný vek poslucháčov Rádia Slovensko je 56 rokov, Rádio Regina 55 rokov a najbližšie sa dostalo rádio FM. Priemerný vek ich poslucháčov je však aj tu príliš vysoký – 43 rokov. Opačným smerom pláva v rozhlasovom éteri Europa 2. To má najmladšie publikum zo slovenských rádií. „V tejto cieľovej skupine sme market líder,“ pochválila sa šéfproducentka Michaela Vrábová.
Zostáva vám 79% na dočítanie.