StoryEditor

Odborníčka na streaming: Biznis model gigantov je dlhodobo neudržateľný

05.02.2025, 10:47
  • Obrovský rozmach tvorby nového obsahu v streamovacích platformách už poľavil. Vrchol dosiahol niekde počas covidu, kedy aj skokovo rástli čísla predplatiteľov.
  • Ešte donedávna bolo zvykom, že jednotlivé platformy míňali astronomické čiastky za nový obsah a produkciu.
  • No pritom už od začiatku bolo jasné, že trh s predplatným sa v priebehu času stabilizuje a aktuálne prevládajúci biznis model bude neudržateľný.
  • Hovorí v rozhovore pre Stratégie mediálna analytička, odborníka a riaditeľka spoločnosti Axocom Erika Luzsicza.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Raz sa v médiach dočítame, ako sú streamovacie platformy na rekorde sledovanosti, o pár dní zas o tom, že Netflix aj Disney prekonáva v USA dokonca už YouTube. V akej fáze úspechu streamingu sa teda nachádzame?

Máte pravdu, sama sa nad tým niekedy zamýšľam. Správy zo zahraničia totiž mnohokrát pôsobia, že si v priebehu niekoľkých dní rozporujú. Treba sa však pozerať nielen na popularitu, teda sledovanosť vybraných platforiem a seriálov, ale skôr na ekonomiku jednotlivých projektov. V tomto ohľade sa mnohé nezmenilo, až na výnimky nie je čisto streamovacia časť biznisu ešte v čiernych číslach.

Databáza množstva streamerov je výrazne veľká, diváci aktuálne využívajú aj niekoľko streamovacích služieb naraz. Je toto udržateľný trend, ak stúpne cena predplatného jednotlivých streamingových služieb?

Celé odvetvie streamovania stále prechádza dynamickými zmenami. Čo je okrem iného aj príklad Netflixu, ktorý tvrdil, že do športu nebude investovať, a nakoniec čerstvo kúpil televízne práva napríklad na ženskú futbalovú ligu FIFA a na Štedrý deň vysielal zápasy amerického futbalu NFL, ktoré štandardne sledujú milióny ľudí.

Bude teda zachraňovať silu streamingu práve šport? Čo si od kúpy športových prenosov streameri sľubujú? Prílev nových zákazníkov či udržanie databázy už existujúcich?

Práve šport je jedna z vecí, vďaka ktorej sa snaží celé odvetvie prilákať ďalších platiacich divákov. Aj táto oblasť však bude čoskoro saturovaná, ak už nie je.

Majú streamingové platformy ešte kam rásť alebo teda kam svet streamingu smeruje?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. marec 2025 13:10