Nová posila v športovom tíme TV JOJ Avatar Adam.TV JOJ
StoryEditor

JOJka má nečakaný moderátorský úlovok. Sprievodcom MS v hokeji bude avatar Adam

07.05.2025, 14:46
Autor:
michmich

Na Majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji 2025 sa po prvýkrát predstaví Adam – digitálna tvár televízie JOJ. Jeho úlohou je priblížiť divákom hokej moderne a interaktívne.

Televízia spravila avatarovi malú televíznu predpremiéru, keď využila situáciu, že hosťom v štúdiu bola brankárska legenda Ján Lašák. Náš slávny hokejový brankár si tak ako prvý vyskúšal dialóg s Adamom, priamo v živom vysielaní.  Adama vyvinula JOJka na to, aby divákom pomáhal orientovať sa vo svete hokeja. Má prívetivú, spoločenskú povahu a je pripravený nielen odpovedať na otázky o hokeji, ale aj na small talk – vždy však v hraniciach slušnosti.

„Adam vie o hokeji naozaj veľa. Pozná hráčov, tímy, trénerov aj najväčšie momenty z histórie majstrovstiev sveta. Neustále sa učí, zlepšuje sa, čo je pre nás kľúčové. Ak niečo povie zle, ospravedlní sa a zapamätá si správnu informáciu,“ hovorí riaditeľka marketingového oddelenia JOJ Group Ivana Semjanová.

Adam sa nevenuje kontroverzným témam, od toho, s kým hovorí, neprijíma príkazy a nepodlieha ani fantáziám, no vie oceniť a opätovať komplimenty. Charakteristickým znakom Adama je logo televízie na tričku. Keď počúva otázku, logo svieti a otáča sa. Komunikuje výlučne v slovenčine.

Avatara Adama predstavili v Ranných novinách.

Jeho úlohou bude tipovať výsledky zápasov slovenského tímu, na základe všetkých znalostí, ktorými disponuje. Svoje predpovede zverejní deň pred zápasom alebo v deň zápasu v premiére v Ranných novinách. 

"Adam bude aktívny aj na našich sociálnych sieťach," priblížila vedúca PR a hovorkyňa JOJ Group Lucia Tuhelová.

Jeho podoba je výsledkom dlhodobých prieskumov, kedy diváci odpovedali na otázku, ako by vyzerala JOJka, keby bola človekom. Adam je prienikom podôb, ktoré zostavili respondenti prieskumov od roku 2013 po súčasnosť a stelesňuje dôveru, blízkosť aj moderného ducha televízie.

„Adam je AI budúcnosť. Sme radi, že ho divákom môžeme predstaviť práve počas najväčšieho hokejového sviatku, aj keď zatiaľ ide o jeho prvú verziu,“ dodáva riaditeľka marketingového oddelenia JOJ Group Ivana Semjanová.

Digitálny Adam predstavuje projekt, na ktorom chce televízia stavať. Do budúcnosti plánuje rozšíriť jeho schopnosti na diskusiu o seriáloch, trendoch, hudbe či televíznom zákulisí.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. máj 2025 10:36