Aj tento rok bude porota zmiešaná z 5 slovenských a 5 českých kreatívcov, ktorí vyberú nového majiteľa putovnej trofeje.
Za jeden stôl tak zasadnú Milan Bielik (CD, Made by Vaculik), Vlado Kurek (CD, Freelancer), Katka Noskajová (CD, EFFE), Peter Rajčák (CD, Ateliér Pútnici), Denisa Pajkošová (CD, Ateliér Pútnici), Michal Pivarči (CD, Ogilvy), Petr Vlasák (CD, Czech Promotion), Petr Voborský (voborsky.cz), Bára Novotná (Woman agency), Jana Brišová (Senior CW, Zaraguza), Kristýna Červínová (CW, Agentury GEN), Richard Stiebitz (Agentura GEN).
Zlaté pero tradične organizuje Creative Copywriters Club, na slovenskej strane pomáhajú s organizáciou klub Zlaté pero SK a Ateliér Pútnici.
Súťaží text, nie case filmy
„Ak ste unavení tvorbou nekonečných a nákladných case study videí, máme dobrú správu. Váš príspevok stačí priložiť do mailu a ten poslať na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.. V správe stačí uviesť pár vetami kontext a hotovo. Uzávierka je 23. mája 2025 o polnoci," vysvetľujú organizátori.
Špecifikom súťaže je, že je otvorená nielen reklamným textom, ale akýmkoľvek príspevkom vo verejnom priestore s výnimkou umeleckých textov. V minulosti tak získali ocenenia okrem profesionálnych copywriterov aj admin policajného zboru či farár.
Súťažné príspevky zo Slovenska budú postupne publikované na FB stránke Zlaté pero SK. Súťažné príspevky z Čiech budú postupne publikované na FB stránke Creative Copywriters ClubPre tých, ktorí do Pera idú prihlasovať prvýkrát sme pripravili krátky návod.
1. ČO PRIHLÁSIŤ - Výnimočný textársky počin. A ten môžete objaviť kdekoľvek vo verejnom priestore. Môže to byť bravúrne napísaná reklama, ale aj názov, nápis či príspevok na sociálnej sieti. Pred tromi rokmi súťaž napríklad vyhral admin policajného zboru Přerov.
2. ČO NEPRIHLÁSIŤ - Neprihlasujte čisto umelecké diela. Nie je to báseň roka, ani román roka.
3. KTO PRIHLASUJE - Ktokoľvek. Väčšinou to býva ten, koho text zaujal. Už samotné prihlásenie je teda hold autorovi. Ale ak vám niečo fakt veľké vyšlo a priatelia sú ignoranti, neváhajte prihlásiť sami seba.
4. KTO VYBERÁ - 10-členná česko-slovenská porota, zložená z textárov, ktorí už čo-to napísali.
5. ČO V PRIHLÁŠKE UVIESŤ - Zrozumiteľne vysvetliť aj kontext práce. Fotka, layout, v prípade reklamy aj case study. Aby bolo porote jasné, prečo je to dielo prihlásené.
Podrobné pravidlá nájdete na www.ccclub.cz