Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu v Markíza Group, hovorí o zmenách v distribúcii športových práv.
StoryEditor

Športové práva sú prioritou pre Voyo, do televízie idú iba "čerešničky na torte"

27.06.2025, 09:18
  • Šport sa stal kľúčovým pilierom programovej aj marketingovej stratégie skupiny Markíza.
  • V rozhovore s riaditeľom Centra marketingu Michalom Borecom rozoberáme, ako sa zmenila distribúcia športových práv.
  • Kým lineárna TV prináša divácky najatraktívnejšie zápasy, Voyo ponúka kompletné pokrytie vrátane menej tradičných športov a špecializovaného obsahu.
  • Prémiový balíček so športom Voyo maximum priniesol viac než 8 miliónov hodín sledovaného obsahu.
  • Diváci sa môžu tešiť na exkluzívnu sériu Slovan Bratislava: Cesta za snom.
  • Prílohu Športový marketing 2025 nájdete v júnových Stratégiácg. V PDF je dispozícii na stiahnutie tu

Aké postavenie má šport v programovej a marketingovej stratégii skupiny Markíza?

Šport je dôležitou súčasťou nášho programového portfólia. Či už ide o vlaňajšie vysielanie UEFA EURO 2024, alebo o naše dlhodobé partnerstvo s Niké ligou, cieľom je prinášať športový obsah v maximálnom rozsahu a kvalite.

Ako sa to zmenilo za posledný rok?

Tento strategický zámer sa minulý rok premietol aj do spustenia nového prémiového predplatného Voyo maximum, ktoré ponúka široké spektrum športových prenosov – od najobľúbenejších ako futbal, motošporty, hokej či basketbal, až po špecifické disciplíny ako šípky, e-športy, florbal či ragby. Vzhľadom na toto rastúce zameranie sme museli rozšíriť aj naše marketingové kapacity. Promo televíznej zábavy a športu sú diametrálne odlišné disciplíny, ale majú jedno spoločné – vyžadujú si vášeň a porozumenie pre daný obsah.

Ktoré športové formáty najviac rezonujú u divákov? Stále platí, že sú to hlavne live prenosy?

Jednoznačne dominujú živé prenosy, najmä tie, v ktorých súťažia slovenské tímy alebo športovci. S blížiacimi sa finále či rozhodujúcimi momentmi sezóny prirodzene rastie aj divácky záujem.

Ako sa darí špecializovaným formátom ako napríklad dokumentom?

Na Voyo však ponúkame aj ďalší typ obsahu – filmy so športovou tematikou, vlastné dokumentárne série a športové relácie. Postupne sa nám darí edukovať diváka, že šport na Voyo nie je len o živých prenosoch, ale aj o príbehoch, ktoré stoja za nimi.

image

Voyo prinesie jedinečnú dokumentárnu sériu o Slovane Bratislava.

Voyo

Ako premýšľate nad programmingom v prípade športového obsahu? Čo patrí do lineárnej televízie a čo do streamingu? Máte na to nejaký špeciálny kľúč?

V minulosti sme športové práva nakupovali najmä pre lineárnu televíziu, no dnes sa situácia obrátila – prioritou je Voyo, kde ponúkame kompletný obsah a široké spektrum športových súťaží. Do televízie vyberáme skôr „čerešničky na torte“ – zápasy s najvyšším diváckym potenciálom alebo s uzavretými sponzorskými partn...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. júl 2025 22:32