Aké postavenie má šport v programovej a marketingovej stratégii skupiny Markíza?
Šport je dôležitou súčasťou nášho programového portfólia. Či už ide o vlaňajšie vysielanie UEFA EURO 2024, alebo o naše dlhodobé partnerstvo s Niké ligou, cieľom je prinášať športový obsah v maximálnom rozsahu a kvalite.
Ako sa to zmenilo za posledný rok?
Tento strategický zámer sa minulý rok premietol aj do spustenia nového prémiového predplatného Voyo maximum, ktoré ponúka široké spektrum športových prenosov – od najobľúbenejších ako futbal, motošporty, hokej či basketbal, až po špecifické disciplíny ako šípky, e-športy, florbal či ragby. Vzhľadom na toto rastúce zameranie sme museli rozšíriť aj naše marketingové kapacity. Promo televíznej zábavy a športu sú diametrálne odlišné disciplíny, ale majú jedno spoločné – vyžadujú si vášeň a porozumenie pre daný obsah.
Ktoré športové formáty najviac rezonujú u divákov? Stále platí, že sú to hlavne live prenosy?
Jednoznačne dominujú živé prenosy, najmä tie, v ktorých súťažia slovenské tímy alebo športovci. S blížiacimi sa finále či rozhodujúcimi momentmi sezóny prirodzene rastie aj divácky záujem.
Ako sa darí špecializovaným formátom ako napríklad dokumentom?
Na Voyo však ponúkame aj ďalší typ obsahu – filmy so športovou tematikou, vlastné dokumentárne série a športové relácie. Postupne sa nám darí edukovať diváka, že šport na Voyo nie je len o živých prenosoch, ale aj o príbehoch, ktoré stoja za nimi.
Ako premýšľate nad programmingom v prípade športového obsahu? Čo patrí do lineárnej televízie a čo do streamingu? Máte na to nejaký špeciálny kľúč?
V minulosti sme športové práva nakupovali najmä pre lineárnu televíziu, no dnes sa situácia obrátila – prioritou je Voyo, kde ponúkame kompletný obsah a široké spektrum športových súťaží. Do televízie vyberáme skôr „čerešničky na torte“ – zápasy s najvyšším diváckym potenciálom alebo s uzavretými sponzorskými partn...
Zostáva vám 85% na dočítanie.