Vízia s názvom Radio Ready sa opiera o tri základné princípy. Po prvé, rádio by malo byť viditeľné a ľahko prístupné, po druhé, rozhlasové aplikácie by mali byť jednoducho objaviteľné a po tretie, hlasoví asistenti by mali byť spoľahliví. Cieľom je zabezpečiť a posilniť pozíciu rádia v automobiloch v čase, keď sa technológie i potreby poslucháčov neustále vyvíjajú.
Ide o prvú spoločnú iniciatívu verejnoprávnych aj komerčných rozhlasových vysielateľov. Do pracovnej skupiny patria kľúčoví partneri z celej Európy – okrem Bauer Media Group aj Európska vysielacia únia (EBU), Asociácia európskych rádií (AER), BBC, Global, NRJ, RTL, Radio France a SR. Iniciatívu ďalej podporili aj Antenna Group a Radio Hamburg.
Pridávajú sa aj globálni partneri – napríklad RCA, organizácia zastrešujúca všetky komerčné rádiá v Austrálii. Pracovná skupina zároveň vyzýva ďalších vysielateľov a profesijné združenia, aby sa takisto stali súčasťou iniciatívy Radio Ready.
„Pre demokraciu, verejnú bezpečnosť v čase kríz, ale aj kultúrnu hodnotu, ktorú rádio ponúka, je zásadné, aby zostalo dostupné, viditeľné a ľahko vyhľadateľné aj v tých najmodernejších vozidlách. Teší nás, že sa nám podarilo dosiahnuť zhodu v rámci rozhlasového priemyslu – veríme, že spolupráca s automobilkami je nevyhnutná na to, aby mali ľudia aj naďalej prístup k rozhlasu v autách novej generácie,“ povedal v Madride Tobias Nielsen, senior viceprezident pre digitál v Bauer Media Group.