Prichádza iniciatíva Radio Ready.
StoryEditor

Rádiá chcú cez medzinárodnú iniciatívu posilniť pozíciu rozhlasu v autách novej generácie

20.06.2025, 15:50
Autor:
michmich

Bauer Media Group sa pripája k jednotnej iniciatíve rozhlasového priemyslu v Európe a Austrálii na podporu počúvania rádia v automobiloch s pripojením na internet.

image

Prichádza iniciatíva Radio Ready.

Spoločnosť Bauer Media Group sa v Madride počas podujatia WorldDAB Automotive 2025 pripojila k Európskej vysielacej únii (EBU) počas podujatia, na ktorom predstavili novú, zjednotenú víziu spolupráce medzi vysielateľmi a automobilkami na podporu počúvania rádia v osobným automobiloch s pripojením na internet. Táto strategická zhoda prichádza v kľúčovom čase – rozhlas aktuálne tvorí viac ako 80 percent spotreby audia v autách.

Vízia s názvom Radio Ready sa opiera o tri základné princípy. Po prvé, rádio by malo byť viditeľné a ľahko prístupné, po druhé, rozhlasové aplikácie by mali byť jednoducho objaviteľné a po tretie, hlasoví asistenti by mali byť spoľahliví. Cieľom je zabezpečiť a posilniť pozíciu rádia v automobiloch v čase, keď sa technológie i potreby poslucháčov neustále vyvíjajú.

Ide o prvú spoločnú iniciatívu verejnoprávnych aj komerčných rozhlasových vysielateľov. Do pracovnej skupiny patria kľúčoví partneri z celej Európy – okrem Bauer Media Group aj Európska vysielacia únia (EBU), Asociácia európskych rádií (AER), BBC, Global, NRJ, RTL, Radio France a SR. Iniciatívu ďalej podporili aj Antenna Group a Radio Hamburg.

Pridávajú sa aj globálni partneri – napríklad RCA, organizácia zastrešujúca všetky komerčné rádiá v Austrálii. Pracovná skupina zároveň vyzýva ďalších vysielateľov a profesijné združenia, aby sa takisto stali súčasťou iniciatívy Radio Ready.

„Pre demokraciu, verejnú bezpečnosť v čase kríz, ale aj kultúrnu hodnotu, ktorú rádio ponúka, je zásadné, aby zostalo dostupné, viditeľné a ľahko vyhľadateľné aj v tých najmodernejších vozidlách. Teší nás, že sa nám podarilo dosiahnuť zhodu v rámci rozhlasového priemyslu – veríme, že spolupráca s automobilkami je nevyhnutná na to, aby mali ľudia aj naďalej prístup k rozhlasu v autách novej generácie,“ povedal v Madride Tobias Nielsen, senior viceprezident pre digitál v Bauer Media Group.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 16:05