Obe televízia podozrieva zo zneužívania dominantného postavenia na trhu, v prípade potvrdenia im hrozí pokuta. Markíza, ktorá patrí do skupiny PPF, podľa médií nekalé konanie v uvedenej záležitosti predtým odmietla.
"Obe správne konania vedieme na základe vyšetrovania, ktoré naznačujú, že TV Markíza aj TV Joj môžu voči operátorom uplatňovať neprimerané obchodné podmienky," uviedol Protimonopolný úrad. Dodal, že televízie začali od operátorov vyžadovať, aby zaviedli obmedzenia pri pretáčaní reklám, a tí to urobili.
Uvedené opatrenie podľa Protimopolného úradu ovplyvnilo možnosti divákov pri sledovaní televíznych staníc s najväčším podielom na trhu. Podľa Úradu samotné začatie správneho konania ešte neznamená, že podnikateľ porušil súťažné pravidlá. V prípade porušenia zákazu zneužitia dominantného postavenia môže vinníkovi uložiť pokutu v maximálnej výške desať percent jeho ročného obratu.
V Česku poznajú pretáčannie reklám poznajú už roky. Pretáčanie reklamných blokov u operátorov zhruba pred tromi rokmi obmedzila televízna skupina Prima. Táto veľká česká mediálna skupina pokutu od českého úradu nadostala.

