Celosvetový trend dorazil naplno aj na Slovensko – diváci reality šou čoraz viac uprednostňujú streaming pred klasickým lineárnym vysielaním. Dôkazom je Farma, ktorá sa so svojou aktuálnou 17. sériou stala najsledovanejším titulom na Voyo hneď po svojom štarte.
Za prvých 30 dní od uvedenia si Farmu na Voyo zaplo dokonca až 49,3 percenta všetkých predplatiteľov, čo z nej robí lídra medzi všetkými titulmi na platforme. Farma navyše priniesla aj najväčší počet nových predplatiteľov v období od svojho spustenia. V závese za ňou jetaktiež mimoriadne obľúbený Love Island, ktorý odštartoval o niečo neskôr. Výsledky najnovšej série zároveň potvrdzujú, že Farma na Voyo rok od roka rastie. Až +21 percent divákov oproti minulému roku (30 dní od štartu). Pre porovnanie s predvlaňajšou 15. sériou hovorí o ešte výraznejšom náraste. Nárasť až o 98 percent divákov oproti roku 2023 (30 dní od štartu). „Rekordná výkonnosť Farmy na Voyo jasne ukazuje, že reality šou sa stávajú motorom streamingu. Diváci chcú mať svoje obľúbené programy k dispozícii flexibilne a bez obmedzení, a práve preto stále viac využívajú Voyo. Zároveň sme hrdí na dlhodobý úspech Farmy v lineárnom vysielaní – už neuveriteľných 17 sezón sa bez prestávky drží medzi obľúbenými titulmi divákov. Je to dôkaz, že Farma je najsilnejší reality brand na Slovensku a že kombinácia lineárneho vysielania a streamingu je pre divákov tou najlepšou voľbou. Sme presvedčení, že práve na Voyo majú reality šou svoje dôležité miesto,“ zhodnotila Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza a Voyo. Globálny trend sa potvrdil aj u násKým v minulosti boli reality šou pevnou súčasťou predovšetkým lineárneho vysielania, dnes si čoraz výraznejšiu pozíciu budujú na streamovacích platformách. Tento trend už dlhšie funguje v zahraničí a teraz sa jasne prejavil aj na Slovensku. Farma je posledným veľkým reality formátom, ktorý sa začína „preklápať“ z televíznych obrazoviek na Voyo – a čísla ukazujú, že tento posun je dlhodobý.
Reality formáty ako Love Island či Party Shore Slovensko sú už orientované primárne na používateľov Voyo, kde majú diváci k dispozícii kompletný obsah bez časových obmedzení. Ich lineárne uvedenie vo večerných či nočných hodinách na TV Markíza tak slúži najmä ako doplnok k streamingu, ktorý sa stáva hlavným miestom sledovania týchto titulov.
