Pre rok 2026 očakáva skupina Markíza celkový pokles produkcie približne o sedem percent. „No optimálna vypredanosť sa pozitívne prejaví v obchodnom modeli aj v cenovom vývoji. Celkovo obchodný model pre rok 2026 počíta s infláciou na úrovni 9,75 percenta,“ informoval televízny líder pri predstavovaní svojej obchodnej stratégie na budúci rok.
Doterajšie tri štvrťroky tohto roka potvrdili, že skupina Markíza zostáva silnou jednotkou na trhu. „Zatiaľ čo priemerný čas sledovania televízie na Slovensku mierne klesá, stanice skupiny Markíza idú proti trendu. Televízni diváci s nami trávia čoraz viac času – medziročne o dve minúty denne viac. Aj vďaka tomu naše stanice mesačne zasiahnu až 3,8 milióna divákov v rámci univerzálneho publika,“ uviedla Markíza vo videu Sledovanosť a obchodné výsledky 2025, ktoré pripravila pre svojich klientov. Markíza sa pochválila aj ďalšími míľnikmi. Za uplynulé tri štvrťroky roka 2025 oslovila viac než 1,7 milióna reálnych používateľov mesačne a jej internetové portály dosiahli v priemere vyše 47 miliónov zobrazení mesačne. Pozrime sa teda na to, čo si Markíza pre svojich divákov pripravila v programovej ponuke. Rok 2026 bude pre túto mediálnu skupinu prelomový aj tým, že hlavná stanica TV Markíza oslávi 30 rokov na televíznom trhu. A práve s týmto míľnikom budú spojené viaceré jej programy. Najväčšími ťahúňmi budú dve veľké výpravné šou. Na jar sa diváci môžu tešiť na 11. sériu Let’s Dance. Televízia pripravuje novinku, ktorá poteší milovníkov tanca – Markíza sa rozhodla zväčšiť publikum a predávať vstupenky, aby si diváci mohli tanečné výkony vychutnať naživo v Inchebe. Druhou veľkou šou bude jesenná SuperStar. Pôvodne sa mala vysielať už tento rok, no Markíza a Nova ju presunuli o rok neskôr. To zahrá do karát najmä slovenskej Markíze, keďže sa bude vysielať v jubilejnom 30. roku jej pôsobenia. Fanúšikovia seriálov sa môžu tešiť na pokračovania obľúbených dobových hitov ako Dunaj, k vašim službám či Sľub. Plánom Markízy je vysielať oba projekty v jarnej aj jesennej sezóne počas celého budúceho roka. Diváci sa dočkajú aj piatej série Pána profesora a tretej série Výnimočnej Nikol s Táňou Pauhofovou v hlavnej úlohe. Markíza zostane aj v roku 2026 verná svojim populárnym reality šou – Farma (18. séria), Na nože (5. séria), podnikateľská reality šou Jama levova (4. séria) či Extrémne premeny Slovensko s Marošom Molnárom. Chýbať nebude ani štvrtá séria Ruže pre nevestu, ktorá sa objaví už v jarnom vysielaní. Návrat čaká aj improvizačnú šou Možné je všetko!. Už o pár dní, 4. novembra, by mala svoje obchodné plány a budúcoročné televízne ťaháky predstaviť aj druhá mediálna skupina JOJ Group.Markíza odtajnila svoju obchodnú politiku na budúci rok.Markíza
StoryEditor
Markíza odtajnila svoju obchodnú politiku na rok 2026. Cena za reklamu stúpne o 9,75 %
V minulých rokoch stúpala cena za reklamu dvojciferne. Televízny líder ju teraz dvíha miernejšie.

