Americkej internetovej videopožičovni a televízii Netflix pribudlo v druhom štvrťroku 5,2 milióna predplatiteľov z celého sveta. Na domácom trhu pribudlo Netflixu 1,1 milióna nových klientov a v zahraničí 4,1 milióna. To bolo viac, než odhadovali analytici. Netflixu sa už v apríli podarilo dosiahnuť dôležitú hranicu 100 miliónov predplatiteľov.
Vzrástli aj príjmy a zisky, divákov pritiahlo okrem iného uvedenie novej show 13 Reasons Why (13 dôvodov prečo) a novej série seriálu Dom z kariet. Akcie firmy, ktorá štvrťročné výsledky oznámila po pondelkovom uzavretí burzy, zaznamenali po záverečnom zazvonení deväť percentný zisk, keď jedna akcia stála 176,2 dolára (153,7 eura).
Príjmy sa kalifornskej spoločnosti v druhom štvrťroku zvýšili o 32,3 percenta na 2,79 miliardy dolárov (2,43 mld. eur) z 2,11 miliardy USD pred rokom. Mierne tak prekonali odhady expertov, ktorí počítali s tržbami 2,76 miliardy dolárov.
Čistý zisk on-line videoslužby sa za tri mesiace do konca júna zvýšil na 65,60 milióna USD (57,23 milióna eur), čo predstavuje 15 centov za akciu zo 40,76 milióna USD alebo 9 centov na akciu v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, však predpovedali Netflixu o niečo vyšší zisk, a to 16 centov za akciu.
Netflix odštartoval v roku 2007. Od tej doby expandoval do celého sveta, najprv do Kanady, potom do Latinskej Ameriky, Európy, Austrálie, na Nový Zéland a do Japonska. Služba je prístupná prakticky na akomkoľvek zariadení, ktoré má pripojenie k internetu, vrátane osobných počítačov, tabletov, smartfónov, smart televízorov a herných konzol.
Spoločnosť vyrába aj vlastné relácie ako je práve úspešný seriál Dom z kariet. Tento rok chce za vlastné programy minúť šesť miliárd dolárov. Netflix má stále priestor na to, aby dobehol platenú televíziu HBO, ktorá mu slúži ako model. HBO má po celom svete 134 milióna predplatiteľov, vrátane tých, ktorí nepoužívajú iba internetové služby.