Začiatky
…sú neľahké. Ale v prípade Kešu Advertising to bolo iné. Matúšové skúsenosti s reklamnou brandžou sa datujú do roku 2014, kedy sa ako fotograf na voľnej nohe rozhodol odísť do Anglicka. Práve táto cesta bola prvým popudom k tomu, že sa nechcel na veci len pozerať, ale chcel priložiť ruku k dielu. Ako sám hovorí: “Ešte v roku 2014 som odišiel žiť na rok do Anglicka, kde som pochopil, že veci fungujú inak, ako sme na Slovensku zvyknutí. Zažil som tam ohromnú voľnosť v názore, mohol som sa vyjadrovať ako som chcel a nikto ma za to neodsudzoval.” Netrvalo dlho a po návrate vedel, aké budú jeho d’alšie kroky.
Rok 2017 bol zásadným krokom k zmene. S dvomi priateľmi založil produkčnú spoločnosť Creatívci. “Bol to veľký punk, nevedeli sme poriadne, čo ako funguje, vedeli sme len, čo chceme robiť. Naše cesty sa po menej ako roku rozdelili a ja som zamestnal prvého človeka, ktorý sa neskôr stal spoluzakladateľom Kešu Advertising. No a potom mal život iné plány.“ Pokračuje vo svojom príbehu Matúš Granec.
Zakladateľ Matúš Granec
Coming from the bottom
Ako to už býva, prišiel životný zlom, rozchod s priateľkou, bývanie na gauči u kamaráta a uvedomenie si, že je na čase pohnúť sa vpred. Práve v tomto období sa zrodila myšlienka reklamnej agentúry Kešu. “Vedel som, že chcem vytvárať hodnotný a kreatívny obsah inak ako je na domácej pôde zvykom. Nebáť sa experimentovať a nepodľahnúť konvencii a pohodliu.” Opisuje víziu reklamnej agentúry jej zakladateľ.
Kešu Advertising povstalo ako fénix z popola z Creatívcov
Prvé spolupráce na seba nenechali dlho čakať. Matúš pripisuje úspešný rozbeh agentúry skúsenostiam z oboru a tomu, že sa klientom vždy snažia priniesť niečo extra. Orientácia na dáta a skúsenosti, poradenstvo a mladý pohľad na riešenia tiež prispeli k rýchlemu rastu agentúry. A potom prišla pandémia.
Skúška ohňom
Napriek neľahkej skúške v podobe celosvetovej pandémie, mladá reklamná agentúra Kešu prežila a vďačí za to aj predchádzajúcim spoluprácam. Navzdory nepriaznivým podmienkam klienti i kolegovia neubúdali, ale naopak, pribúdali. Na konte majú napríklad úspešný projekt pre stredisko Marina Liptov, kde po spustení predaja nových luxusných apartmánov pomohli reklamou na sociálnych sieťach zasiahnuť cez 120 000 ľudí, získať 11 000 návštev webu a rozsiahlou online i offline reklamou dosiahnuť množstvo potenciálnych záujemcov o vlastný apartmán. A to všetko za necelé dva mesiace.
Príkladom dlhodobej spolupráce je spoločnosť Develor, ktorá sa zaoberá rozvojom jednotlivcov a organizácií pomocou komplexných tréningových programov. Bežný konverzný pomer medzi návštevníkmi a akciami na stránke býva 1 – 5 %. Vďaka Kešu agentúre sa ich konverzný pomer pohybuje 4,45 – 9 %.
Jedným z najzaujímavejších projektov agentúry je spustenie kampane pre nové coworkingové centrum na Malorke, ktoré predstavuje synergiu prírody, bio farmy a kreatívneho prostredia.
Najväčšie úspechy
Matúš Granec prezrádza, čo patrí medzi najväčšie úspechy od založenia agentúry “Začínali sme dvaja v spolupráci s viacerých freelancermi, z ktorých sa stali fulltime ľudia. Podarilo sa mi nastaviť systém leader – kolega (kde leader je kolega) a nie šéf - zamestnanec. Všetci sme kamaráti, hovoríme si veci narovinu, dávame si feedbacky a ak je to možné, tak sa za ne neurážame, ale makáme na sebe. Momentálne je nás v tíme 8. Klientov nemáme len zo Slovenska, ale i z Maďarska, Španielska, Česka a Poľska.“
Čo čaká Kešu Advertising v budúcnosti?
,,Rozrastať sa a nezaspať na vavrínoch. Chceme neustále prinášať inovácie a neobyčajné riešenia a pomáhať klientom efektívne rásť. Pracujeme tiež na pobočke v Košiciach. Pôjde o developerskú pobočku s názvom Kešu Solutions.“ uzatvára Matúš jeho víziu agentúry.
Ak hľadáte reklamnú agentúru, ktorej cieľom je efektívnosť, tvorivosť a odbornosť, tak navštívte(PR)