Úspešné partnerstvo dvoch lídrov slovenského trhu sa zrodilo na jeseň tohto roku s cieľom podporiť pripravovaný zálohovací systém, ktorý sa spúšťa v roku 2022. V spolupráci so známym módnym návrhárom Ferom Mikloškom kreovali praktické a dizajnové darčeky, ktoré spotrebiteľom uľahčia manipuláciu s prázdnymi PET fľašami a plechovkami.
Kampaň s príznačným názvom „Toto sa (dnes) nosí“ z dielne PR agentúry Dynamic Relations v sebe spája viacero myšlienok a predstavuje nový trend roka 2022 a to nielen v oblasti ochrany životného prostredia, ale aj fashion či dizajnu.
„Chceme ľuďom zjednodušiť odnášanie PET fliaš a plechoviek do zálohy. Zálohovanie vítame a podporujeme, pretože prispeje k efektívnej recyklácii použitého PET materiálu, ktorý sa tak môže opätovne premeniť na novú PET fľašu. Sme radi, že môžeme našim zákazníkom darovať nielen praktický, ale aj dizajnovo atraktívny darček, ktorý môžu používať opakovane. Odnosky a plátenné tašky so signifikantným patternom od Fera Mikloška rozdáme našim zákazníkom cez obchodnú sieť v priebehu prvého kvartálu 2022,“ povedal Juraj Slaninka, riaditeľ nealko segmentu BUDIŠ a. s.
Spoločnosť Budiš takto plánuje distribuovať cez obchodné siete viac ako pol milióna odnosiek a tašiek.
Špeciálnu dizajnovú tašku prispôsobenú potrebám vodičov nájdete aj na čerpacích staniciach Slovnaft. „Na našich čerpacích staniciach sa ročne predá viac ako 9 miliónov nealkoholických nápojov v PET fľašiach. Asi nikto nemá rád, keď sa mu v aute povaľujú prázdne fľaše, preto našim zákazníkom v budúcom roku ponúkneme praktický odkladací box – tašku, kde môžu prázdne PET fľaše bezpečne odložiť a neskôr ich pohodlne odniesť na vrátenie,“ hovorí Ján Predanocy, zodpovedný za maloobchodný predaj a prevádzku čerpacích staníc SLOVNAFT, a.s. Zároveň dodáva, že iniciatíva rozširuje ekologické riešenia, ktoré Slovnaft ponúka svojim maloobchodným zákazníkom. „Takmer v celej sieti čerpacích staníc Slovnaft môžu zákazníci odovzdať použitý kuchynský olej. Túto službu poskytujeme už viac ako 10 rokov. Kvalitnú kávu si zákazníci môžu vychutnať z keramických Fresh Cupov, a nemusia tak používať jednorazové poháre. Na vybraných čerpacích staniciach ponúkame priame tankovanie kvapaliny do ostrekovačov z Ekotanku, čím opäť znižujeme objem plastového odpadu, ktorý vytvárajú obaly,“ dodáva J. Predanocy.
Slovenský dizajn sa nosíDizajnové odnosky a tašky v sebe spájajú praktickosť a vizuálnu atraktivitu. „Je sympatické, že značky dnes už okrem funkčnosti myslia aj na dizajn a umožnia tak umelcom preniesť svoju tvorbu k omnoho širšiemu publiku. Ponuka ma potešila o to viac, že svojim dizajnom môžem podporiť eko myšlienku zálohovania,“ hovorí návrhár Fero Mikloško.
Základom kreatívneho konceptu bolo definovať ikonické plastové produkty, ktoré majú presah do pop-kultúry, fashion alebo ovplyvnili mnohé generácie.
„V navrhnutom patterne preto objavíte ikonickú plastovú stoličku Philippe Starck alebo nadčasový model Ray-Ban. Plastic is fantastic! predstavuje módne doplnky pre rok 2022, pretože aj PET fľaše môžete do obchodu nosiť štýlovo a byť tak v každom okamihu chic,“ dodáva s úsmevom Fero Mikloško, ktorý na slovenskej módnej scéne udáva trendy a kraľuje už viac ako 20 rokov.
Ďalšie nápady
Budiš dúfa, že podobné iniciatívy budú pribúdať a aj spoločnosť sama predpokladá, že nápad bude rozvíjať ďalej. Slovnaft zase uvažuje, že do iniciatívy vtiahne aj iných partnerov, napríklad municipality alebo charitatívne organizácie.
„Vo viacerých krajinách, kde zálohovací systém funguje, sa napríklad osvedčili odkladacie boxy na lavičkách v parkoch alebo odkladacie držiaky pri mestských smetných košoch. Takto odložené PET fľaše následne môžu zbierať sociálne odkázaní ľudia, pre ktorých má vrátenie fľaše aj jasný ekonomický zmysel,“ približuje Ján Predanocy a dodáva, že všetky metódy, ktoré pomôžu zvýšiť efektivitu zálohovacieho systému, firma privíta.
(PR)