Prečo niektoré spoločnosti vyhrávajú roky po sebe anketu Najzamestnávateľ?
StoryEditor

Prečo niektoré spoločnosti vyhrávajú roky po sebe anketu Najzamestnávateľ?

04.02.2021, 23:00
Rok 2020 nebol štandardný asi pre žiadnu veľkú spoločnosť, najmä ak spadá do segmentu, ktorého sa nástrahy minulého roka dotkli najviac. Práve gastro segment sa stal jedným z tých, v ktorom reštaurácie a prevádzky ako zamestnávatelia zaznamenali asi svoje najnáročnejšie obdobie za posledné roky, možno za celú doterajšiu históriu. Aj napriek výrazným opatreniam, ktoré na týždne zatvorili interiéry i terasy reštaurácií, kategória gastro, hotelierstvo a cestovný ruch nechýbala v ankete Najatraktívnejší zamestnávateľ – Najzamestnávateľ za rok 2020. Pozreli sme sa na to, čo ponúka trojnásobný víťaz tejto kategórie, ktorým je spoločnosť McDonald's Slovakia, s.r.o.

Ocenenie Najzamestnávateľ roka udeľuje v hlasovaní už niekoľko rokov verejnosť, v rámci ktorej tvoria asi najväčší podiel spokojní zamestnanci, ktorí v spoločnosti pracujú, prípadne sa o prácu v spoločnosti aktívne uchádzajú, alebo už majú pozitívnu skúsenosť s konkrétnou spoločnosťou. Cieľom tejto ankety je priniesť pohľad verejnosti na to, ako vnímajú firmy, ich imidž, benefity, pracovné prostredie, celkový férový prístup voči svojim zamestnancom, ale i vnímanie spoločnosti v rámci zodpovedného podnikania. Prečo práve spoločnosť McDonald's posledné tri roky úspešne preberá prvé miesta v rebríčku kategórie gastro, hotelierstvo a cestovný ruch?

Systém prepracovaných tréningov a motivačných benefitov

Okrem flexibility pracovného času ponúka McDonald's svojím  zamestnancom nadštandardnú zdravotnú starostlivosť, odborné vzdelávanie a tréningy, či preplácanie športových aktivít. Nechýbajú ani odmeny za hospodárske výsledky, či za pracovné a životné jubileá. Samozrejme, poskytovanie nápojov, stravy či ovocia nad rámec zákona sú pre spoločnosť samozrejmosťou. V nadobúdaní pracovných návykov, správnom plánovaní napomáhajú spoločnosti nielen interné plánovacie systémy, ale aj prepracované tréningy, ktoré spoločnosť dokázala rýchlo preklopiť aj do online prostredia, e-learning a individuálny prístup personalistov. „Záleží na tom, aby naše reštaurácie boli skvelým miestom na prácu pre úplne každého, kto chce v rámci spoločnosti rásť. Kľúčová je pre nás spokojnosť zamestnancov, preto každoročne realizujeme veľkú anketu spokojnosti, ktorú vyhodnocuje a aktivujeme ňou potrebné kroky.  Spoločnosť dáva možnosť zamestnancom diskutovať o pracovnom prostredí v spoločnosti, a zároveň navrhovať potrebné a žiadané vylepšenia,“ uvádza Adriana Boháčová, HR manažérka pre McDonald's na Slovensku.

Manažérske kurzy a ostatné školenia, odborné kurzy ponúka spoločnosť všetkým zamestnancom. Taktiež dostávajú k dispozícii benefitovú kartu, ktorá minulý rok funkčne prešla do aplikácie a ponúka zamestnancom rôzne zľavy na produkty McDonald's reštaurácie. „Našim zamestnancom ponúkame okrem našej benefitky aj finančné benefity vo forme príspevkov pri sobáši, narodení dieťaťa, príspevok pri pracovnom výročí a príspevok na kartové multišport aktivity. Využiť môžu aj  oddych  známy ako sabatikal. Snažíme sa ponúkať také benefity, ktoré zamestnanci využijú v prospech svojho zdravia, oddychu, či zlepšovania svojho životného štýlu,“ dopĺňa A. Boháčová.

Individuálny prístup a podpora talentov

Minulý rok si  McDonald's na Slovensku pripomenul svoje 25. výročie pôsobenia na slovenskom trhu. Odvtedy prešla spoločnosť mnohými zmenami, priniesla množstvo inovácií a zamestnala viac ako 30 000 ľudí. Práca v tejto  spoločnosti sa už dlhé roky stáva pre veľa mladých ľudí prvou pracovnou skúsenosťou. Naučia sa systematicky a zodpovedne pristupovať nielen k svojim povinnostiam, ale i zákazníkom a kolegom. Okrem toho získavajú potrebné komunikačné zručnosti, cenné skúsenosti v oblasti vedenia ľudí a potrebnej tímovej spolupráce. Svoju významnú rolu má pre nich aj motivácia, pretože si spoločnosť uvedomuje, že to najcennejšie, čo má, sú práve ľudia, ktorí za veľkú pridanú hodnotu považujú flexibilitu pracovného času. Umožňuje to pracovať všetkým, a to aj znevýhodneným občanom, ľuďom so sťaženými možnosťami sa zamestnať, ľuďom bez praxe, rodičom s malými deťmi, ale i dôchodcom, ktorí si chcú privyrobiť. Súčasťou filozofie je podpora pozitívnej inklúzie, čo znamená v praxi rovnaké zaobchádzanie so všetkými zamestnancami bez ohľadu na vek, pohlavie, rasu, či vierovyznanie.

Manažment reštaurácií sa vždy snaží vyhovieť požiadavkám svojich zamestnancov a smeny preto prispôsobujú zamestnancom na základe vzájomnej dohody a ich osobných možností či preferencií. McDonald's zamestnáva každým rokom viac ľudí. Dôvodom je aj počet rozširujúcej sa siete reštaurácií naprieč Slovenskom. Aktuálne pracuje pod zlatými oblúkmi 2 700 zamestnancov. V porovnaní s rokom 2018 je to dnes až o 19 % viac.

(PR)

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. október 2024 20:33