StoryEditor

Prečo je SEO dôležité aj pre veľké značky?

15.03.2021, 23:00
Pri rozbiehaní biznisu, alebo pri vylepšovaní už zabehnutého v online svete, je dôležité zamerať sa, okrem platených reklám, aj na organické vyhľadávanie. Na webové stránky prichádzajú návštevníci, a teda potenciálni zákazníci, najmä cez vyhľadávače, akými sú napríklad Google, Bing či Seznam.

Veľké značky majú v získavaní organickej návštevnosti značnú výhodu. Množstvo, či už súčasných, alebo potenciálnych klientov na ich stránku prichádza vďaka vyhľadávaniu brandových výrazov. A keďže sa tieto značky vo vyhľadávaní umiestňujú väčšinou automaticky na popredných priečkach, môže sa na prvý pohľad zdať, že je pre ne SEO optimalizácia zbytočná.

SEO však v skutočnosti môže hrať pre úspech silných brandov dôležitú úlohu. Ako teda dokáže SEO veľkým značkám pomôcť?

Optimalizácia pre nebrandové kľúčové slová

Veľké značky sa zväčša nemusia obávať nedostatku návštevnosti, pokiaľ ide o vyhľadávanie tzv. brandových výrazov. Pre už existujúcich zákazníkov, ktorí značku poznajú, je to tá najjednoduchšia cesta k nákupu. A komu by sa predsa v dnešnej dobe chcelo venovať čas prieskumu trhu, ak bol v minulosti s danou značkou spokojný?

So získavaním nových zákazníkov to však, väčšinou, také jednoduché nie je. Samotnému nákupu mnohokrát predchádza fáza prieskumu trhu, kedy sa potenciálny klient zameriava na porovnávanie a overovanie svojich možností. A práve tu prichádza na scénu nebrandové vyhľadávanie.

Povedzme, napríklad, že má potenciálny zákazník záujem o bežecké tenisky. Nie je rozhodnutý, akú značku či predajcu si zvolí, a tak do vyhľadávania zadá nebrandový výraz “pánske bežecké tenisky”. Dobrá SEO optimalizácia zaručí, že sa vaša značka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania aj pre takýto všeobecný výraz. A tým sa dostáva do pozornosti vášho nového potenciálneho zákazníka.

Aby sme však nezabúdali ani na brandové vyhľadávanie, môžeme sa na prospešnosť SEO pre veľké značky pozrieť aj z opačného uhla pohľadu. Vďaka SEO sa, napríklad, predajcovia ponúkajúci rôzne značky tenisiek môžu dostať do popredných výsledkov brandového vyhľadávania, alebo dokonca predbehnúť samotný brand. SEO teda zároveň zvyšuje šancu predajcov dostať sa do povedomia užívateľov, ktorí svoje vyhľadávanie cielia už na jednu konkrétnu značku.

Ako to vyzerá v praxi?

Pre lepšie porovnanie si výsledky SEO optimalizácie ukážeme na príklade dvoch silných značiek.

Značka A v priebehu sledovaných rokov nepracovala so SEO

Za pomerne vysokú organickú návštevnosť, ktorá zároveň v súčasnosti tvorí najväčší podiel celkovej návštevnosti webu, vďačí najmä svojej autorite a širokému všobecnému povedomiu o brande.

V roku 2020 dosiahla organická návštevnosť cez nebrandové vyhľadávania v porovnaní s predošlým rokom nárast o necelých 154 %. Toto zohľadňuje aj celkový presun ľudí z fyzických predajní do online priestoru kvôli pandémii. Invelity

Značka B sa, naopak, rozhodla využiť službu SEO špecialistov

Rovnako, ako pri prvej značke, tvorí organická návštevnosť najväčší podiel návštevnosti tohto webu.

Vďaka SEO optimalizácii u nej organická návštevnosť cez nebrandové vyhľadávania vzrástla v roku 2020 v porovnaní s predošlým rokom až o necelých 330 %. A to je viac než dvojnásobok ako pri značke A. Invelity

​Na príklade vyššie teda vidíme, že profesionálna SEO optimalizácia výrazne pomohla zvýšiť množstvo takých návštevníkov stránky, ktorí sa v prvom rade zaujímajú o konkrétny typ produktu, kategórie produktov, či služby. Svoje vyhľadávanie vôbec necielili na značku ako takú.

Nespoliehajte sa iba na brandové vyhľadávanie

Aj keď vám brandové výrazy možno prinášajú dostatok návštevnosti, spoliehať sa na ne ako na väčšinový zdroj organickej návštevnosti, by bola škoda. Ideálne je vyťažiť čo najviac - ako z brandových, tak aj z nebrandových vyhľadávaní.

V opačnom prípade sa s veľkou pravdepodobnosťou zbytočne oberáte o množstvo návštevnosti, ktorú namiesto vás získavajú vďaka SEO optimalizácii menšie, aj keď na prvý pohľad omnoho menej konkurenčné značky.

Áno, SEO dokáže byť silnou zbraňou v konkurenčnom boji, avšak vyžaduje si svoj čas a odbornosť. A tým sa dostávame k dôvodom…

Prečo je lepšie prenechať SEO odborníkom?

SEO optimalizácia vôbec nie je taká jednoduchá, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Nie je to len o analýze kľúčových slov, ale sú za tým hodiny mravenčej, ale aj kreatívnej práce.

Expertíza je kľúčová

Algoritmy Google sú čoraz náročnejšie a presvedčiť ich, aby sa váš web zobrazil čo najvyššie je komplikovanejšie. Dnes už zbytočne preplníte každú vetu kľúčovými slovami. Takéto praktiky už dávno neplatia, dokonca sú považované za tzv. Black Hat SEO, čo môže vašej značke skôr uškodiť.

Neustále sa vyvíjajúce trendy

Tak ako pri platenej reklame či sociálnych sieťach, ani SEO neobchádzajú neustále sa meniace trendy. Pokiaľ chcete ktorúkoľvek časť online marketingu robiť kvalitne, musíte držať krok s vývojom technológií a neustále sa meniacimi praktikami.

Práve preto majú agentúry rôznych odborníkov, ktorí sa zameriavajú na SEO, PPC reklamy, sociálne siete, tvorbu contentu, programovanie, dizajn, atď. Nie je možné, aby jeden človek dokázal kapacitne všetko sledovať a zároveň robiť kvalitne.

Základ úspechu? Pravidelnosť a konzistencia

Skutočné výsledky si žiadajú skutočné úsilie, a teda pravidelnosť. Bohužiaľ, pri SEO optimalizácii nestačí publikovať raz za pár mesiacov nový blog či príspevok. SEO články si taktiež vyžadujú odborníka - copywritera, ktorý na základe podkladov od SEO špecialistu dokáže vyprodukovať kvalitné a originálne texty.

Analýza a vyhodnotenie výsledkov

V neposlednom rade je dôležité pripomenúť, že odborníci pracujú s množstvom programov a nástrojov, ktoré im umožňujú vyhodnotiť výsledky SEO kampane a navrhnúť na ich základe vylepšenia k novým. Jednotlivé kroky totiž musia byť navrhnuté správne. Takýto postup je nevyhnutný, pokiaľ očakávate výsledky.

Nebojte sa osloviť agentúru

Ak nie ste presvedčení o tom, či je SEO pre vašu značku vhodné, najlepšie urobíte, ak sa obrátite na agentúru. Skúsený špecialista dokáže pomerne presne predpovedať, ako sa SEO optimalizácia odzrkadlí v celkových výsledkoch značky. V digitálnej agentúre vám navyše odborníci dokážu navrhnúť kompletnú marketingovú stratégiu, vďaka ktorej môžete získať obrovskú konkurenčnú výhodu.

(PR)

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 07:33