Tlač letákov - čo si musíte zapamätaťShutterstock
StoryEditor

Tlač letákov - čo si musíte zapamätať

24.03.2022, 23:00
Každá osoba poskytujúca produkty alebo služby by mala hľadať čo možno najvýhodnejší spôsob, ako ich propagovať. Spomedzi viacerých možností vizuálneho sprostredkovania výrobkov, dokáže práve dobrý reklamný leták osloviť širokú verejnosť. Ako by mala vyzerať profesionálna tlač letákov? Ponúkame niekoľko tipov, ako „kúsok papiera“ premeniť na výhodnú investíciu.

Čo je to vlastne reklamný leták?

Reklamný leták sa dá chápať ako propagačný materiál podobný plagátu, slúžiaci na vystavenie, alebo rozdávanie pre verejnosť, s cieľom upozorniť na určitý podnik, či značku. Niekedy môžete natrafiť na odporúčané rozmery, no aj napriek tomu sa jeho konečná veľkosť líši v závislosti od výberu zo štandardov, kde často používané sú napríklad:

  • A3 (297 x 420 mm)
  • A4 (210 x 297 mm)
  • A5 (148 x 210 mm)
  • A6 (105 x 148 mm)

Vďaka pokroku súčasnej doby máte k dispozícií nové možnosti, ako určiť dizajn vlastného letáku. Nejde len o klasický papier, ale aj o ďalšie verzie, medzí ktoré patrí tiež skladaný leták. Skladaný leták ponúka priestor pre viac textu a obrázkov, zaberie menej miesta a je pôsobivejší. Tlač letákov s vypuklým trojrozmerným lakom je tiež spôsob, ako dnes vytvoriť modernú reklamu. Pokiaľ pre zviditeľnenie svojho podniku vyberiete overeného a skúseného poskytovateľa tlače letákov, ako je napríklad Justprint, budete sa môcť zamerať aj na iné detaily:

  • Laminovanie
  • Výber zo širokého spektra farieb
  • Rôzne druhy povrchovej úpravy
  • Zaujímavo textúrované druhy papiera

Tlač letákov: Stručný, ale pútavý obsah

Vzhľad textu dokáže výrazne ovplyvniť záujem čitateľa. Dlhé odseky s drobným písmom spravidla odradia, než zaujmú. Ak do letáku aj napriek tomu potrebujete vložiť veľa textu, skúste zvýrazniť dôležité pasáže hrubým písmom, alebo kurzívou. Medzi odstavce môžete vsunúť aj zaujímavý dizajnový prvok. Vo všeobecnosti sa však odporúča zotrvať pri stručnom obsahu s podstatnými informáciami aj preto, lebo leták má svoj priestor na text do určitej miery obmedzený.

Informačné letáky rozdeľte do sekcií s podnadpismi, aby boli ešte viac prehľadnejšie. Odrážky a grafy sú pri tvorbe letákov vítané, pretože obsah sa tak stáva viac pochopiteľnejší. Tlač pod dohľadom profesionálov na https://justprint.sk/letak berie do úvahy viaceré aspekty pri tvorbe letákov a zabezpečí prezentáciu podniku na vysokej úrovni.

Nepodceňujte tvorbu nadpisu

Nadpis je vždy prvá vec, na ktorú záujemcovia pri čítaní upriamia pozornosť. Pokúste sa o pútavú myšlienku, napríklad vo forme otázky, vďaka ktorej bude potenciálny zákazník čítať ďalej, aby na ňu zistil odpoveď. Čísla v nadpise sú ďalším pozitívom, no s výkričníkmi opatrne – niektorí ľudia si môžu pomyslieť, že sa im istým spôsobom vnucujete, až kričíte.

Nezabúdajte na kontaktné údaje (hlavne osoby bez online podnikania), poprípade stručný návod ako sa k cieľovému miestu dostať. V dnešnej dobe internetu a sociálnych médií je uvedenie webovej stránky jednou zo štandardných informácií, ktoré by mal reklamný leták obsahovať. Samotnú tlač uskutočnite až po overení pravopisných a gramatických chýb. Keďže leták nezvykne mať rozsiahle množstvo textu, drobné chyby by mohli ukradnúť pozornosť čitateľa.

(PR)

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 04:12