Shutterstock
StoryEditor

Typy letákov – jednostranný, skladaný

22.08.2022, 00:00

Jednotlivé druhy letákov predstavujú účinnú marketingovú stratégiu. Letáky sa dostávajú do priameho kontaktu so spotrebiteľom. Je preto veľká šanca, že zaujmú jeho pozornosť a tak prinesú vašej spoločnosti potenciálny úžitok. Aké sú typy letákov? Aké majú letáky výhody a ako by mal vyzerať pútavý leták s marketingovým potenciálom?

Základné rozdelenie letákov a ich využitie

Letáky rozdeľujeme predovšetkým na skladané a jednostranné. Skladané letáky predstavujú formu reklamy, ktorá je omnoho rozsiahlejšia a umožňuje predať viacero informácií. Môžeme si ich predstaviť ako efektívne pozhýbané kusy papiera, ktoré dávkujú informáciu vo viacerých krokoch, čím zaručujú, že u čitateľa nenastane informačný šum.

Reklama je v dnešnej dobe často ignorovaná, najmä čo sa týka tej na internete. Ľudia si môžu príspevky skrývať, odhlásiť sa z odberu alebo robiť iné blokovacie aktivity. Pri offline reklame je však ťažšie vyhnúť sa reklame, pokiaľ sa k vám dostane. Práve letáky sú často veľmi populárne, pretože sú stručné, no pritom vedia zaujať a poskytnúť základné informácie. Skladané letáky sú jednou z ideálnych foriem ako prezentovať váš produkt alebo službu.

Okrem skladaných letákov sa často využívajú aj jednostranné letáky. Takéto reklamné letáky vám môžu pomôcť osloviť nových klientov alebo informovať o nových produktoch a službách. Sprostredkovanie informácií touto pútavou formou môžete prostredníctvom príjemnej grafiky a zaujímavého príbehu. A kde môžete nájsť takéto skvelé letáky vo vysokej kvalite?

Reklamné letáky od Justprint.sk!

Justprint.sk sa špecializuje na tlač reklamných produktov. V ich sortimente nájdete široké spektrum rôznych kvalitných produktov. Samotný výber produktov je prostredníctvom tejto stránky nesmierne jednoduchý. Stačí si vybrať, či chcete skladaný leták alebo klasický jednostranný reklamný leták. Obidve tieto formy sú dostupné aj vo verzii Premium.

Následne si môžete vybrať z 12 vzorov skladaných letákov a rovnako aj samotný spôsob skladania a počet strán. Vyberiete si aj podložie a gramáž, pričom v rámci 1 objednávky je možné vybrať si viacero variant vzorov. Dostupné sú aj rôzne formy zušľachtenia ako je lesklá, matná, či soft touch fólia alebo parciálny UV lak.

Pri klasických jednostranných plagátoch si môžete vyberať až z 8 rôznych formátov, ktoré je možné potlačiť až na 13 druhov papiera. Aj v tomto prípade je možné zušľachtenie, prípadne obojstranná potlač. Môžete si zvoliť aj dierkovanie alebo rezervovať neštandardné prispôsobenie čo sa týka veľkosti. Takto si viete personalizovať ideálny reklamný leták pre váš produkt a publikum.

Prečo práve letáky?

Letáky predstavujú efektívnu formou online reklamy, ktorú je veľmi jednoduché dostať k potenciálnym zákazníkom. Predstavujú jednu z foriem nízkonákladového marketingu, pretože cena za samotný leták je omnoho nižšia ako v prípade prenájmu reklamnej plochy. Letáky umožňujú cieliť na konkrétnych ľudí, ale dajú sa aplikovať aj masovo. Aj grafická stránka reklamných letákov je pomerne jednoduchá a tak si ich môžete v programoch navrhnúť aj svojpomocne.

Veľmi dobrou alternatívou na modernizáciu tejto offline marketingovej stratégie je aplikácia QR kódu. Hladko sa tak dá uplatniť online aj offline reklama, čo predstavuje ideál pre získanie potenciálneho zákazníka. Každý úspešný leták by však už na začiatku mal mať konkrétne vyčlenený cieľ, ktorý chce dosiahnuť. Tomu treba prispôsobiť všetky parametre od veľkosti, cez grafiku až po informačnú stránku.

Ďalšou stále platnou stratégiou je umiestnenie zľavového kupónu. Aj v tomto smere dnes viete bez problémov klientov prepojiť napríklad na váš internetový obchod. Podporíte tak nákupný apetít potenciálnych zákazníkov a možno získate väčšie tržby. Ak chcete aby váš reklamný leták bol prínosný, snažte sa ho čo najviac personalizovať.

Ako sme už spomenuli, reklamné letáky umožňujú jednoduché cielenie. Vy ako firma by ste mali poznať zákazníkov, pre ktorých je váš produkt alebo služba výhodná. Využite to a sformulujte text, ktorý bude personalizovaný pre vašu skupinu zákazníkov. Leták by mal kreatívny, zábavný a pútavý, ale rovnako aj efektívny!

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 20:04