StoryEditor

Prečo by si pouliční hudobníci mali sami nahádzať peniaze do klobúka?

04.11.2022, 00:00

Už ste niekedy zažili, že sa niekto začal smiať až tak, že tým smiechom „nakazil“ zvyšok ľudí v okolí?

Obliekli ste sa už niekedy do naozaj nekomfortného oblečenia len preto, lebo ste vedeli, že tak budú oblečení aj ostatní na tej akcii?

Alebo vám už niekedy rodičia vyčítali „opičenie“ sa po druhých štýlom, že keď tvoj kamarát skočí do studne, skočíš aj ty?

Ak hej, nič si z toho nerobte, je to typický prejav stádovitého efektu. Človek mal od svojho vzniku potrebu niekam patriť. Pôvodne to bolo s cieľom prežitia, lebo skupina sa lepšie ochráni ako jednotlivec. Preto dnes, keď vidíme, že ľudia v našom okolí niečo robia, evolúcia naučila naše mozgy toto správanie odkopírovať, nevybočovať z radu, aj keď to nedáva logiku.

Vo vyhrotených situáciách to dokonca môže viesť k tragédiám. Ako napríklad pri Kaprunskom nešťastí, keď začala v tuneli smerom na kopec horieť spodná lanovka. Všetkým „vypol mozog“ a v panike utekali hore tunelom, za ostatnými. Zo 150 prežilo iba tých pár ľudí, ktorí išli smerom nadol, kde bol čerstvý kyslík a žiaden toxický dym.

 

Toto je ukážka z emailového kurzu Neuromarketing v praxi, prihláste sa. Pochopíte, čo sa deje v hlavách zákazníkov a predáte im viac: filipkuna.sk/neuromarketing-v-praxi/

 

Ako sa to dá využiť vo vašej komunikácii?

Základom je vyzerať, že ste populárni, že ste pre veľa ľudí voľba číslo 1.

Skúste naaranžovať do regálu len pár kusov produktov tak, aby vznikol dojem, že je to medzi kupujúcimi populárna voľba a čoskoro sa zásoby úplne vypredajú.

Keď máte online obchod, môžu pomôcť také tie štítky ako „bestseller“, poprípade tento produkt kúpilo už X tisíc ľudí. Motivujte zákazníkov, aby sa s produktom odfotili a označili Vás na sociálnych sieťach a potom sa tým chváľte.

Výborne tiež môže fungovať dlhodobá spolupráca s influencermi, po ktorých ich fanúšikovia začnú kopírovať rozličné módne trendy. Ako napríklad LeBron James a jeho úspešná spolupráca so slúchadlami Beats počas olympiády v Pekingu 2008. Tí síce neboli sponzorom, ale basketbalistu s nimi aj tak fotili do médií, pri spravodajskom pokrytí akcie. Tak pomohol naštartovať novodobý trend – čím väčšie a výraznejšie slúchadlá, tým lepšie.

image

LeBron James

Christopher Johnson, Flickr

Teraz už tiež viete, prečo je bežné, že v komediálnych seriáloch púšťajú pri vtipných scénkach aj taký ten smiech publika na pozadí. Aj vtipné situácie sa nám zdajú vtipnejšie, keď sa smejú iní.

A keď vidíte, že pouličný hudobník má v klobúku už nahádzaných veľa peňazí od iných, keď vidíte pohár na sprepitné pri pokladni plný, necháte častejšie a viac aj Vy.

Teraz sa zamyslite, ako dokážete využiť princípy stádovitého efektu vo vašom biznise?

Chceli by ste dostávať pravidelnú dávku takýchto tipov? Potom sa prihláste do emailingového kurzu Neuromarketing v praxi či do newslettra marketingových inšpirácií priamo na filipkuna.sk.

Teším sa na vás.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 00:56