Používanie elektromobilov ako ekologickejšej alternatívy klasických benzínových alebo naftových motorov je v súčasnej dobe na vzostupe a stretávame sa s nimi bežne na uliciach v mestách i na cestách medzi nimi. Hlavným problémom rozširovania elektromobilov je však infraštruktúra ponúkajúca možnosť dobíjania vozidiel v rozsahu podobnom rozmiestneniu čerpacích staníc. I v tomto smere sú však podnikané kroky, ktoré stále viac uľahčujú cestovanie prostredníctvom elektricky poháňaných alebo hybridných automobilov.
V domácich podmienkach je nabíjanie elektromobilov možné realizovať na niekoľkých typoch zariadení označovaných ako wallboxy a domáce stanice. Rozdiel medzi týmito dvomi variantami spočíva predovšetkým v rýchlosti nabíjania. Domáce stanice využívajú spravidla striedavého prúdu, čo nabíjanie spomaľuje. Wallboxy naproti tomu aplikujú jednosmerný prúd a môžu fungovať buď ako rýchlonabíjacie alebo ako ultrarýchle nabíjacie stanice.
Dôležitou súčasťou infraštruktúry sú však nabíjacie stanice komerčné, ktoré by sa mali vyskytovať v rovnomernom rozmiestnení po celom regióne, v ktorom sa elektromobily používajú. Ideálne teda v rovnakej hustote ako čerpacie stanice v závislosti na dojazdových vlastnostiach pohonu. Existuje niekoľko subjektov, ktoré ponúkajú možnosť dodávky a inštalácie verejných dobíjacích staníc (vedľa riešení do domácnosti). Medzi nimi je i spoločnosť GreenWay, ktorá sa kontinuálne podieľa na rozširovaní siete dobíjacích staníc na Slovensku i v susednom Poľsku.
Nárast počtu dobíjacích staníc je markantný – iba v rámci minulého roka sa za spoločnosť GreenWay zvýšil dvojnásobne, teda z pôvodných 124 na 260 inštalovaných zariadení (425 dostupných konektorov). Výhodou, ktorú spoločnosť svojim zákazníkom prináša, je možnosť prenájmu zariadení. Nákup niekoľkých dobíjacích staníc pre verejné využitie je veľmi významnou investíciou a mohlo by znamenať problém pre menších dodávateľov pohonných hmôt. Prenájom stanice však nutnosť vstupnej investície odbúrava a zvyšuje tak potenciál i rýchlosť budovania potrebnej infraštruktúry.
Rozširovanie siete dobíjacích staníc bude trendom i budúcich rokov najmä s ohľadom na stále sa sprísňujúcu legislatívu pre spaľovacie motory. Tá sa orientuje predovšetkým na obmedzovanie emisií a radikálne znižovanie uhlíkovej stopy. Elektromobilita je tak voľbou číslo jeden, ktorej sa budú stále výraznejšie prispôsobovať podmienky mestskej i cestnej dopravy. Nie je teda prekvapením, že využívanie dobíjacích staníc stále stúpa, rovnako ako odber ich energie, ktorý sa len na Slovensku za posledný rok takmer strojnásobil.