#1 BIG MAC SOUCE. Tajná receptúra Big Mac omáčky, obľúbený a záhadný produkt, získala tento rok popularitu na TikToku a stala sa hlavným kulinárskym trendom. Tajná receptúra sa ukazuje ako elegantný príklad využitia autorstva. Kľúčom k úspechu je udržiavať záhadnosť okolo populárneho produktu a pravidelne podnecovať záujem ľudí, čím sa vytvára nepretržitý kolotoč fascinácie.
#2 VELCRO. Kampaň Don‘t Say Velcro je príkladom úspešnej práce s vlastným trademarkom. Táto značka, ktorá sa v USA stala synonymom pre suchý zips, využila situáciu na vytvorenie skvelého spotu s právnym oddelením firmy, aby informovali ľudí, že by nemali používať názov “velcro”. Tento príklad ukazuje, ako sa porušenie autorského práva môže otočiť na pozitívum a získať si srdcia ľudí.
#3 NYT vs GPT. New York Times podal žalobu na Microsoft a OpenAI za porušenie autorských práv. Tvrdia, že spoločnosti využili obsah NYT bez povolenia na vývoj svojich AI produktov vrátane ChatGPT od OpenAI a Copilota od Microsoftu. Podľa NYT boli tieto AI nástroje trénované na miliónoch kusov ich obsahu, ktorý potom používajú na generovanie odpovedí na používateľské výzvy. Som veľmi zvedavý, ako tento spor dopadne, lebo sa môže stať precedensom na prácu s vlastným contentom na najbližšie roky.
Connecting the Dots je pravidelný oh my DOT newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane. Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na https://ohmydotagency.com/sk/connecting-the-dots/.
#Od komiksov k videohrám. Ohromujúci úspech filmu Super Mario Bros. ukazuje, že videoherné duševné vlastníctva sú ideálne pre filmové a televízne adaptácie. Ak bolo posledných 10 rokov érou superhrdinských filmov a komiksových adaptácií, nasledujúca dekáda by mohla byť érou videohier v Hollywoode. Čerpanie z archívov bude aj naďalej relevantná stratégia na tvorbu rezonujúcich kampaní.
The initiative encourages the public to participate in a playful way, influencing restaurants to switch from generic ketchup to Heinz. This win-win strategy not only boosts Heinz‘s exposure on social media but also enhances its reputation in the restaurant industry, reminding them of Heinz‘s status as a preferred ketchup brand. The campaign, similar to previous Draw Ketchup, capitalizes on public participation.