CTV
StoryEditor

Úloha Connected TV (CTV) v omnichannel stratégii

04.11.2024, 00:00

Aj keď podiel CTV na trhu v Európe zatiaľ nedosahuje úroveň Spojených štátov, práve Európa sa dnes stáva najrýchlejšie rastúcim regiónom pre tento formát. Podľa rôznych štúdií viac ako 80 % domácností s televíziou pripojenou k internetu uprednostňuje CTV pred klasickou lineárnou televíziou. Aj na základe zmieňovaného trendu IAB odhaduje, že globálne výdavky na reklamu v CTV vzrastú v roku 2024 o 12 %. Aby marketéri dokázali z tohto rastúceho trendu vyťažiť maximum, budú musieť začleniť CTV do svojej omnichannel stratégie.

CTV sa stáva pevnou súčasťou trhu

Po rokoch, keď bolo CTV považované len za „trend“, sa vďaka zmenám v správaní divákov a technologickému pokroku konečne stalo neoddeliteľnou súčasťou našich obývačiek. Zatiaľ čo na začiatku bol najväčší nárast viditeľný u mladšieho publika, dnes sledujeme rast vo všetkých vekových skupinách a demografických kategóriách. Niektoré krajiny napredujú rýchlejšie než iné, ale jeden spoločný trend je zrejmý na všetkých trhoch – rastúca popularita CTV a viac príležitostí pre inzerentov.

Ľudia dnes sledujú menej televízie v tradičných vysielacích časoch a sami si vyberajú, čo a kedy chcú sledovať. Európsky prieskum ukázal, že až 86 % respondentov preferuje CTV pred lineárnou televíziou. Viac ako polovicu týchto divákov tvoria generácia Z a mileniáli. Z mladšieho, ťažko zasiahnuteľného publika, ktoré sleduje CTV, až 91 % venuje pozornosť reklamám, ktoré sa objavujú pri online videách.

CTV versus tradičná televízia

Jednou z hlavných výhod CTV je možnosť osloviť široké publikum s presnosťou, akú ponúka digitálna reklama. Značky môžu cieliť na konkrétne demografické skupiny, záujmy a správanie užívateľov, čo zabezpečuje vyššiu relevanciu a efektivitu kampaní. Takéto cielenie je pri tradičnej televíznej reklame oveľa náročnejšie dosiahnuť.

Ďalšou veľkou výhodou CTV je možnosť zobrazovať interaktívne reklamy. Môžu byť jednoduché, napríklad výzvy k akcii, alebo zložitejšie s interaktívnymi prvkami, ktoré aktívne zapoja diváka a podporia jeho záujem o produkt alebo službu. Tým sa prekonáva pasívne sledovanie reklamy a buduje sa silnejšie spojenie so spotrebiteľom.

CTV tiež ponúka výbornú merateľnosť. Inzerenti majú prístup k podrobným dátam o výkonnosti reklám – vrátane počtu zobrazení, miery zapojenia a konverziách. Tieto dáta sú kľúčové pre neustálu optimalizáciu kampaní a zvyšovanie návratnosti investícií (ROI). Kombináciou poznatkov zo CTV s dátami z ostatných kanálov získajú značky oveľa jasnejší obraz o výkone svojich marketingových aktivít a môžu tak prijímať lepšie strategické rozhodnutia.

Prečo si vyberať, keď môžete mať všetko?

So všetkými výhodami by sa mohlo zdať, že je čas opustiť tradičnú televíziu, ale to rozhodne nie je nutné. Televízia bola vždy mimoriadne silným nástrojom pre rozprávanie príbehov a oslovovanie divákov v pohodlnom „lean-back“ prostredí. Dnes však vidíme, že funkcie ako široká ponuka obsahu u CTV robia túto platformu ešte príťažlivejšou než klasickú televíziu.

CTV, ktorá je často v centre domáceho života, ponúka v spojení s diváckym správaním, ako je používanie druhej obrazovky, možnosť obohatenia užívateľského zážitku – napríklad cez QR kódy, hlasové príkazy a ďalšie interaktívne funkcie. Vďaka tomu sa stáva nielen prostriedkom na budovanie značky, ale aj na aktívne zapojenie užívateľov.

Prečo si teda vyberať, keď môžete využiť obidve možnosti? CTV by nemala fungovať samostatne, ale mala by byť súčasťou širšej omnichannel stratégie. Kombinácia CTV s ďalšími digitálnymi kanálmi, ako sú sociálne siete, bannerová reklama a mobilný marketing, umožňuje značkám doručovať konzistentné posolstvo a oslovovať spotrebiteľov na rôznych miestach. Táto synergia nielen posilňuje povedomie o značke, ale tiež zvyšuje šancu na konverziu.

CTV v mediálnom mixe

Začlenenie CTV do omnichannel stratégií je zatiaľ v počiatočnej fáze, no jej potenciál je obrovský. Ako sa technológie neustále vyvíjajú a spotrebitelia čoraz viac prechádzajú na streamovacie služby, bude úloha CTV nadobúdať na význame. Značky, ktoré začnú investovať do CTV včas a efektívne ju zakomponujú do svojich širších marketingových stratégií, získajú výrazný náskok v tomto stále konkurenčnejšom prostredí.

Kľúčom k úspechu je kombinácia týchto faktorov

V spoločnosti Teads veríme, že kľúč k úspechu spočíva v kombinácii niekoľkých faktorov – dosahu, cielenia, interaktivity, merateľnosti a pohodlia. Ak značky skombinujú CTV s ďalšími digitálnymi kanálmi, ako sú sociálne siete, bannerová reklama a mobilný marketing, môžu dosiahnuť konzistentnú komunikáciu a osloviť spotrebiteľov na viacerých úrovniach. To nielen posilňuje povedomie o značke, ale tiež zvyšuje šance na konverziu.

Aby sme inzerentom čo najviac uľahčili využitie týchto možností, spoločnosť Teads sprístupnila svoje Connected TV (CTV) riešenie na Slovensku, v Českej republike a v ďalších krajinách strednej a východnej Európy prostredníctvom platformy Teads Ad Manager (TAM) od leta tohoto roku. Po prvýkrát tak majú inzerenti na Slovensku možnosť osloviť až 2 miliardy unikátnych užívateľov mesačne po celom svete – na televízoroch, mobilných zariadeniach, tabletoch a počítačoch – všetko z jednej platformy.

Viac informácií o výhodách a možnostiach CTV nájdete na stránke https://www.teads.com/omnichannel-ctv/ alebo kontaktujte tím Teads na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript..

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. december 2024 09:45