Knihu Umenie podnikať spoločne napísali Simona Kubán, Ivica Ďuricová a Miriama Polohová. Netradičnou formou zaznamenáva 300 praktických rád a skúseností od líderiek a lídrov slovenského biznisu.
„Mojím veľkým životným vzorom bol môj dedko, ktorý už, žiaľ, nie je medzi nami. Na rozlúčke s ním som si uvedomila, že sme sa nestihli porozprávať o jeho podnikateľských začiatkoch. Začínal doslova z ničoho, no vďaka vytrvalosti, húževnatosti a talentu sa mu podarilo vybudovať úspešnú a prosperujúcu firmu s viac ako 80 zamestnancami,“ hovorí jedna z autoriek a spolumajiteľka spoločnosti SCR Simona Kubán. „Bolo mi ľúto, že svoje skúsenosti už nikdy neodovzdá nielen mne, ale ani žiadnemu ďalšiemu podnikateľovi či podnikateľke. Práve to bola rozhodujúca motivácia pre vznik knihy Umenie podnikať.“
Za pol roka sa predalo na Slovensku 2.500 ks a kniha bola najpredávanejšia v jedinom kňižnom rebríčku od Martinusu. Vďaka čomu sa kniha predáva sama.
„Tešíme sa, že Slováci majú chuť sa inšpirovať od najlepších a kniha sa predáva.“
Kniha je rozdelená do krátkych tematických blokov, ktoré môžu čitatelia čítať postupne, alebo si ju otvoria na ktorejkoľvek strane a začítajú sa do niektorého z 30 pútavých príbehov slovenských podnikateliek a podnikateľov, ktorí majú za sebou dlhoročné skúsenosti, úspechy, ale aj pády.
„Som veľmi rada, že sa mi podarilo stretnúť sa s ľuďmi, ktorí sú aj pre mňa obrovskou inšpiráciou. Všetci poznáme značky Martinus, Pelikan.sk, Kellys, NAY, Mäspoma či 101 Drogéria. No málokto pozná ľudské príbehy ich majiteliek a majiteľov, ktorí za týmito úspešnými firmami stoja. Všetkým z nich chcem úprimne poďakovať, že sa odhodlali podeliť sa s nami o svoje desatoro nielen v biznise, ale aj v živote,“ dodáva Simona Kubán.
Podľa Simony je na trhu veľmi veľa motivačných kníh pre začínajúcich podnikateľov, no väčšina z nich je písaná príliš teoreticky a bez zohľadnenia slovenských reálií. „Aj keď základné pravidlá biznisu platia pre každú firmu na svete, na Slovensku predsa len fungujeme trochu inak. Chýbala mi kniha, ktorá by bola venovaná výhradne nášmu podnikateľskému prostrediu a naším značkám, ktoré sa majú čím pochváliť. Verím, že tento prázdny priestor sa nám podarilo vyplniť,“ hovorí Simona.
Ambíciou autoriek nie je rozdávať biznisové poučky, ale skôr poukázať na fakt, že za firmami stoja konkrétni ľudia s vlastnými príbehmi. „Rozprávali sme sa o obyčajných každodenných starostiach a radostiach, humore, ale aj o vážnych osobných témach. Majitelia firiem nie sú len stroje na vyrábanie peňazí. Preto sa v knihe venujeme zákonitostiam, ktoré sa od podnikania nedajú oddeliť,“ konštatuje Simona.
Čitatelia sa v knihe dozvedia aj o tom, ako sa riadenie firmy prepája s rodinou, ako efektívne hospodáriť s peniazmi, ako odovzdať firmu ďalšej generácii, či ako sa stať inšpirujúcim lídrom pre vašich zamestnancov. „Verím, že sa nám to spolu s Ivicou a Miriamou podarilo pútavo zachytiť. Obom patrí obrovská vďaka za to, že sa do tohto projektu so mnou pustili. Spoločne dúfame, že si kniha nájde veľa spokojných čitateľov,“ uzatvára Simona.
Všetky informácie nájdete na www.umeniepodnikat.sk.