Už roky sa špekuluje o tom, že OOH je mŕtve. Aj napriek tomu je tu s nami. Bilbordy, bigbordy, polepy autobusov, stien či zastávok patria medzi obľúbené mediatypy. A sekunduje im ich digitálna podoba, ktorá s nástupom nových technológií stúpa na obľúbenosti.
Ako ju využiť čo najlepšie, ako cieliť na zákazníka a čo najefektívnejšie doručovať kampane zadávateľov? A akú by mala mať podobu, aby sme o nej prestali hovoriť ako o vizuálnom smogu? Presne na tieto otázky sa pokúša odpovedať príloha Stratégií Outdoor/Indoor 2022.
Najväčší hráči hovoria o trendoch a budúcnosti a zástupcovia mediálnych agentúr o efektivite a ideálnom nasadení týchto špecifických reklamných nosičov.
Isté však je, že množstvo vonkajších reklám vôbec neplní svoj účel a bolo by namieste, keby sa agentúry aj samotní zadávatelia zamysleli nad tým, či nie je najvyšší čas pouvažovať nad inými miestami, kde by lepšie zapadli a aj zasiahli svoj cieľ.
Outdoor is not dead, len sa zásadne mení. Môžeme len špekulovať, akú podobu bude mať stále sa rozširujúca a zlepšujúca digitalizácia, ktorá prináša nové a nové formáty a aj nové merania. Na tie mediálky aj klienti čakajú ako na spasenie. Z ich vyjadrení sa zdá, že na kvalitné spôsoby merania klasického outdooru už zanevreli.
Z nedávneho prieskumu renomovanej agentúry Go4inside vyplynulo, že existujú dva typy reklám, ktoré verejnosť považuje za najviac akceptované. Jednou z nich je práve vonkajšia reklama – citylighty a bilbordy. Akceptuje ju viac ako 60 percent populácie a zásadne odmietavý postoj k nej vyjadrila len šestina obyvateľstva. Podobne je široko akceptovaná aj reklama v printových médiách. Čo je za tým? Ako spoločný menovateľ reklamy v OOH a v printe sa javí minimum času a pozornosti, ktoré stačia na ich konzumáciu.
Pred kreatívcami teda stojí veľká úloha: robiť obidva typy reklamy pútavo. To, že sa to dá, ukazujú aj svetové súťaže kreativity – inšpirácie vám prinášame na nasledujúcich stránkach.
Špecializovanú prílohu Stratégií Outdoor/Indoor 2022 si môžete prečítať TU.