Out and Indoor 2022
StoryEditor

Špecializovaná príloha Stratégií Outdoor/Indoor 2022: Prečo je vonkajšia reklama stále obľúbená?

04.11.2022, 08:01

Príloha OOH 2022 je súčasťou najnovších Stratégií. 

Už roky sa špekuluje o tom, že OOH je mŕtve. Aj napriek tomu je tu s nami. Bilbordy, bigbordy, polepy autobusov, stien či zastávok patria medzi obľúbené mediatypy. A sekunduje im ich digitálna podoba, ktorá s nástupom nových technológií stúpa na obľúbenosti.

Ako ju využiť čo najlepšie, ako cieliť na zákazníka a čo najefektívnejšie doručovať kampane zadávateľov? A akú by mala mať podobu, aby sme o nej prestali hovoriť ako o vizuálnom smogu? Presne na tieto otázky sa pokúša odpovedať príloha Stratégií Outdoor/Indoor 2022.

Najväčší hráči hovoria o trendoch a budúcnosti a zástupcovia mediálnych agentúr o efektivite a ideálnom nasadení týchto špecifických reklamných nosičov.

Isté však je, že množstvo vonkajších reklám vôbec neplní svoj účel a bolo by namieste, keby sa agentúry aj samotní zadávatelia zamysleli nad tým, či nie je najvyšší čas pouvažovať nad inými miestami, kde by lepšie zapadli a aj zasiahli svoj cieľ.

Outdoor is not dead, len sa zásadne mení. Môžeme len špekulovať, akú podobu bude mať stále sa rozširujúca a zlepšujúca digitalizácia, ktorá prináša nové a nové formáty a aj nové merania. Na tie mediálky aj klienti čakajú ako na spasenie. Z ich vyjadrení sa zdá, že na kvalitné spôsoby merania klasického outdooru už zanevreli.

Z nedávneho prieskumu renomovanej agentúry Go4inside vyplynulo, že existujú dva typy reklám, ktoré verejnosť považuje za najviac akceptované. Jednou z nich je práve vonkajšia reklama – citylighty a bilbordy. Akceptuje ju viac ako 60 percent populácie a zásadne odmietavý postoj k nej vyjadrila len šestina obyvateľstva. Podobne je široko akceptovaná aj reklama v printových médiách. Čo je za tým? Ako spoločný menovateľ reklamy v OOH a v printe sa javí minimum času a pozornosti, ktoré stačia na ich konzumáciu. 

Pred kreatívcami teda stojí veľká úloha: robiť obidva typy reklamy pútavo. To, že sa to dá, ukazujú aj svetové súťaže kreativity – inšpirácie vám prinášame na nasledujúcich stránkach.

Špecializovanú prílohu Stratégií Outdoor/Indoor 2022 si môžete prečítať TU.

01 - Modified: 2022-11-14 13:37:12 - Feat.: - Title: Mediálne agentúry: Čaká nás nová éra outdooru 02 - Modified: 2022-11-09 11:59:52 - Feat.: - Title: Ľudia sú informačne unavení, potrebujú jasné posolstvá. A to je úloha outdoorovej reklamy 03 - Modified: 2022-11-03 12:24:03 - Feat.: - Title: Špecializovaná príloha Stratégií: CSR trendy, ktoré hýbu zodpovednými firmami 04 - Modified: 2022-06-08 11:41:53 - Feat.: - Title: Prospešný outdoor 05 - Modified: 2021-10-26 09:50:43 - Feat.: - Title: 12 inšpiratívnych outdoorových reklám: Keď je OOH viac než nudný vizuálny smog
menuLevel = 2, menuRoute = news/specialne-prilohy, menuAlias = specialne-prilohy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. november 2022 23:07