Ročenku PR agentúry 2024 nájdete vloženú do aktuálneho vydania magazínu Stratégie, alebo si ju môžete ako PDF stiahnuť v tomto článku.
Ktoré témy boli v uplynulom roku pre PR brandžu kľúčové?
Medzi kľúčové trendy, ktoré hýbali a hýbu PR brandžou, patria inovácie vrátane AI. Aj najnovší Edelman prieskum o dôvere ukázal, že s inováciami to zďaleka nie je také ľahké, ako sa môže na prvý pohľad zdať, a že majú zásadný vplyv na to, ako značky komunikujú. Tým výrazne ovplyvňujú aj prácu PR agentúr. Kým rýchle inovácie ponúkajú prísľub novej éry prosperity, zároveň riskujú, že prehĺbia nedôveru, čo môže viesť k ďalšej nestabilite a polarizácii spoločnosti. Významná časť ľudí má pocit, že inovácie nie sú dostatočne riadené. Obávajú sa, že spoločnosť sa mení príliš rýchlo a nie takým spôsobom, z ktorého budú mať prospech. Pokračuje pokles dôvery v inštitúcie, zväčšuje sa priepasť medzi masami a elitou a infodémia. Potešiteľné je, že napriek tomu sú to stále firmy, ktoré sa tešia najsilnejšej dôvere. Edelman Trust Barometer 2024 dokonca potvrdil, že jedinou dôveryhodnou inštitúciou zostáva biznis – firmy s dôverou na úrovni 63 percent, ďaleko pred vládami, médiami aj pred neziskovkami. Podnikatelia a firemní lídri by však túto dôveru verejnosti nemali považovať za samozrejmosť, ale pracovať na jej posilňovaní. Tento kontext je aj pre PR brandžu zásadný a ovplyvňuje spôsob, akým pracuje. Technológie a inovácie ovplyvňujú brandžu ešte aj z iného uhla – aj na Slovensku pokračuje integrácia AI do každodenných činností PR agentúr. V prvom kroku je cieľom automatizácia rutinnejších činností tak, aby agentúram zostalo viac času na strategické poradenstvo, kreativitu a rozvoj vzťahov s ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.