Digitalizácia mení pohľad klientov na bankovníctvo a výrazne pretvára zákaznícku skúsenosť. „Naši zákazníci sú otvorení možnostiam, ktoré prináša digitalizácia. Chceme rozšíriť našu klientsku základňu a využiť na to práve túto novú integrovanú digitálnu platformu, ktorá umožňuje personalizovanú a jednoduchú interakciu naprieč všetkými predajnými kanálmi,“ hovorí Gianfranco Bisagni, výkonný riaditeľ pre strednú Európu skupiny UniCredit. „Po úspešnom zavedení v Česku a na Slovensku plánujeme postupne rozšíriť daný koncept aj na ďalšie trhy, kde pôsobí naša skupina, a poskytnúť tak všetkým našim klientom tie najlepšie služby. Toto je však len začiatok nášho strategického plánu. Aj naďalej totiž plánujeme v rámci skupiny UniCredit investovať do digitalizácie, a to ďalšie 2,8 miliardy eur,“ dodáva Gianfranco Bisagni.
Nový digitálny ekosystém vyvinul pilotne na českom a slovenskom trhu špecializovaný tím zložený z produktových, procesných a IT útvarov v spolupráci s právnymi a Compliance útvarmi naprieč skupinou UniCredit.
Banka otvorená kedykoľvek a odkiaľkoľvek
Koncept Open otvára klientom nové možnosti bankového sveta. Prináša nové chápanie zákazníckej skúsenosti a poskytne kompletný servis prostredníctvom rôznych zariadení alebo kanálov – digitálne a bezpapierovo za pár minút na pobočke, online, prostredníctvom špeciálneho klientskeho centra alebo digitálne cez tretie strany. Zároveň poskytne klientom služby rýchlo a pohodlne kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Nová éra bankovníctva nie je závislá od otváracích hodín pobočiek a služby sú tak k dispozícii nepretržite. Klienti môžu napríklad začať so zriaďovaním účtu, spotrebiteľského úveru alebo hypotéky na pobočke a v celom procese neskôr pokračovať z pohodlia domova na mobile.
„Jednoduché nastavenie, optimalizácia a samostatnosť procesov aj väčšia flexibilita produktov sú kľúčovými prvkami digitalizácie našej banky. Vďaka nim môžeme pružne reagovať na meniaci sa trh, prinášať kvalitnejšiu zákaznícku skúsenosť, vyššiu návratnosť investícií a efektívne využívať zdroje. To nám dáva jasnú konkurenčnú výhodu,“ komentuje digitalizáciu kľúčových retailových produktov Jakub Dusílek, generálny riaditeľ UniCredit Bank.
„V skutočne viackanálovom prístupe zameranom na zákaznícku skúsenosť sme jedným z lídrov na českom i slovenskom trhu. Dávame klientom možnosť vybrať si taký kanál, ktorý im najlepšie vyhovuje, aby mohli spravovať svoje financie kedykoľvek potrebujú. Vďaka tomu výrazne znižujeme čas založenia našich produktov skutočne na iba pár minút a zároveň môžeme venovať viac času našim klientom, ktorí sú pre nás vždy na prvom mieste,“ vysvetľuje hlavné prínosy projektu Marco Iannaccone, zástupca generálneho riaditeľa UniCredit Bank.