PR úž dávno nie je len o tlačových správach a PR článkoch. Zo skúseností vieme, že ľudia veria oveľa viac odporúčaniu v rámci komunít a od influencerov ako napríklad reklame v televízii. Aj z výskumov Influencer Marketing Hub o vplyve influencerov na kúpu produktov vyplýva, že až 90 % užívateľov sociálnych sietí verí najviac odporúčaniu svojich rovesníkov, pričom 71 % tvrdí, že s najväčšou pravdepodobnosťou nakúpi produkt práve na základe odkazov na sociálnych sieťach. A to je dosť vysoké percento na to, aby ostal tento marketingový nástroj nevyužitý v kampaniach našich klientov.
PR.Konektor na Slovensku stál pri profesionálnom uchopení a definovaní spoluprác s influencermi a pri formovaní slovenského trhu v tejto oblasti. „Ide o jeden z najdynamickejších nástrojov PR, ktorý každoročne prežíva isté významné zmeny, preto prinášame prvý slovenský Influencer Report, ktorý odráža najvýznamnejšie udalosti na slovenskej influencerskej scéne, pričom pri mnohých stál práve PR.Konektor,“ vysvetlil Matúš Stračiak, Client Service Director PR.Konektoru.
Influencer Report obohatí vašu predstavu o palete použiteľných nástrojov komunikácie. Nájdete tu informácie o influencer marketingu na Slovensku, označovaní komerčných spoluprác, článkoch 11 a 13, ale aj o prehľad o najpopulárnejších skupinách influencerov, ktorých firmy pozývajú do spoluprác s nimi. Či už ide o mumfluencerky, travelfluencerov, fitfluencerov, foodfluencerov a iných. Každá skupina dokáže zaujať niečím iným. Čo je pre influencera na spolupráci so značkou najdôležitejšie? „Efektívna spolupráca so značkou predstavuje pre mňa: promptnú komunikáciu medzi mnou, agentúrou a klientom. Ak klient navrhne postup alebo nápad, považujem za samozrejmosť zmeny v procese z mojej strany, no so zachovaním autentickosti pre mňa a moje publikum. Vtedy má spolupráca najefektívnejší výsledok a v prvom rade ja najlepšie viem, čo na mojich kanáloch funguje,“ vysvetlil známy youtuber Matej „Selassie“ Slažanský.
Okrem iného sme sa v Influencer reporte venovali aj virtuálnym influencerom, ktorí dostávajú čoraz väčší priestor v influencer marketingu a sami nedokážeme odhadnúť, kedy a či vôbec úplne nahradia skutočných živých influencerov. Ďalšia skupina influencerov sú tzv. fakefluenceri, ktorí naopak kazia dobré meno poctivým a šikovným influencerom a fanúšikov a like-y si nakupujú, aby tak pôsobili atraktívnejšie pre prípadnú spoluprácu so značkami.PR.Konektor dlhodobo spolupracuje s influencermi
Práca influencerov so značkou už dávno nie je len o zdieľaní postov či stories na svojich sociálnych sieťach. My v skupine Konektor sa špecializujeme aj na tzv. integrované kampane. Každá kampaň je špecifická a zaslúži si aj jedinečný prístup. Máme ich za sebou niekoľko. V kampani Back to School pre Mondelēz sme minulý rok spojili propagáciu značky s hudbou, merchandisingom aj spoluprácou s youtubermi Expl0itedom a Matúšom. Prepojenie originálneho merchandisingu so značkou a influencerom sme využili aj v kampani „Štýlové leto s Opaviou“, kde sme v spolupráci so značkou Tikoki vyrobili a navrhli štýlové tenisky s potlačou obľúbených sušienok Opavia, o ktoré mohli fanúšikovia súťažiť. Kampaň na svojich sociálnych sieťach podporila speváčka Mária Čírová a herečka Kristína Tormová.
V ďalšej Figaro kampani „Pre chvíľu, ktorá nás spája“ sme motivovali ľudí spoznať krásy Slovenska aj naživo a precestovať 24 miest, na ktorých sa mali odfotiť s produktom Figaro a svoju fotku postnúť na microsite Figaro.sk. Nechýbala podpora na sociálnych sieťach od influencerov Juraja „Šoka“ Tabačeka a Márie Čírovej. Najväčšia kampaň minulého roka niesla názov „Kúzlo Vianoc každý deň“ pre značku Milka. Bola to úspešná kampaň so silnou podporou influencerov, realizáciou eventov, samplingu a súťaži, s dôkladnou podporou v PR a social medií. Ambasádormi kampane boli youtuber Gogo a speváčka Celeste Buckingham so sestrou Carmel, ktorí spolu účinkovali v tematickom videu v réžii najobľúbenejšieho youtubera v Čechách a na Slovensku.V PR. Konektore kráčame s dobou
Aj v inováciách sa v PR.Konektore neustále posúvame ďalej a vytvorili sme nástroj, ktorým sa prelína skutočná a virtuálna realita - ARnie. Môžeme ho využiť ako marketingový nástroj a zábavnou formou zviditeľniť klienta aj jeho produkt.
Ďalšou skvelou novinkou, ktorú má máme v PR. Konektore na svedomí je HR aplikácia MOOOD na sledovanie nálady a spokojnosti zamestnancov vo firme. Pracuje s dátami v reálnom čase a zamestnanci majú možnosť kedykoľvek počas dňa vyjadriť svoju spokojnosť či nespokojnosť jednoduchým posunutím slider-a na obrazovke svojho telefónu.