StoryEditor

Prieskum: Dobre zarábajúci Slováci preferujú lepšie potraviny, pri bežnom týždennom nákupe minú približne 100 €

11.06.2021, 20:25
Autor:
TSTS
Ľudia s nadpriemerným príjmom uprednostňujú pri nákupe potravín kvalitu, nízka cena nemá rozhodujúcu rolu.

Agentúra 2muse spracovala pre krátky potravinový reťazec Farmfoods na jar 2021 kvantitatívny ad-hoc prieskum na vzorke 606 respondentov s nadpriemerným mesačným príjmom (čistý osobný príjem vyšší ako 1 200 €, alebo čistý príjem domácnosti vyšší ako 2 000 €).

Na kvalite a čerstvosti záleží najviac

Až 97 % opýtaných v prieskume deklarovalo, že si pri nákupe vyberá kvalitné potraviny a rozhodujúcim faktorom je čerstvosť. Medzi najčastejšie dôvody patrí láska k jedlu (93 %) a časté varenie (76 %). Iba tesná väčšina (55 %) respondentov súhlasila s výrokom, že sa radi stravujú mimo domu.

2muse

​Respondentov pri nákupe potravín najviac zaujíma to, či sú zdravé (82 %), nemajú zbytočné prídavné látky, či aký je ich zdravotný účinok (76 %). Slovákov na etiketách zaujíma tiež spôsob, ako majú postupovať pri skladovaní potravín (75 %). Okrem toho ich zaujíma pôvod potravín. Všeobecnejšie rady, tipy a informácie ich zaujímajú menej.

2muse

„Výsledky prieskumu nás milo prekvapili. Náš záväzok voči ľuďom a filozofia, na ktorej pilieroch sú postavené zásady nášho pestovania, chovu, spracovania, dopravy, až po predaj potravín, korešpondujú s predstavami ľudí o nákupe kvalitných a zdraviu prospešných potravín,“ hovorí Tomáš Németh, výkonný riaditeľ slovenského krátkeho potravinárskeho reťazca FARMFOODS.

Najpočetnejšia skupina, až 88 % opýtaných, uviedla, že ich vystihuje tvrdenie, že zdravé potraviny nakupujú z dôvodu ich dôležitosti pre zdravú stravu svojich detí. Veľká skupina obyvateľov chce nákupom zdravých potravín dodať telu potrebné živiny, energiu a vitalitu (94 %), pričom ich toto tvrdenie do veľkej miery vystihuje.

2muse

​Až 89 % ľudí s nadpriemerným príjmom si je ochotných za zdravé potraviny priplatiť. Takíto ľudia minú zvyčajne pri bežnom týždennom nákupe okolo 100 €. To je zároveň hranica, ktorú pri bežnom týždennom nákupe neprekročí 80 % nakupujúcich.

2muse

​Nakupovanie potravín online už nie je tabu

Približne tretina ľudí s nadpriemerným príjmom nakúpila minulý rok potraviny online. Samozrejme, tento údaj však môže byť ovplyvnený pandémiou COVID-19. Veď takmer dve tretiny z týchto ľudí nakupuje potraviny online iba párkrát za rok.
Väčšina ľudí s nadpriemerným príjmom by o nákupe potravín online uvažovala, no tých, ktorí ho považujú za jediný spôsob nakupovania, je minimum (4 %).

2muse

​„Pandémia rozšírila možnosti nakupovania cez internet, výnimkou nie je ani nákup potravín. Dozvedeli sme sa, že už tretina ľudí už má takúto skúsenosť a 8 z 10 ľudí si žiada, alebo aspoň nevylučuje, že budú nakupovať online. Zákazníkom sa snažíme vyhovieť, aj preto dnes skúmame možnosti, ako vyhovieť našim prísnym požiadavkám kvality predaja potravín a zároveň sa dokázať prispôsobiť novým trendom,“ uzatvára Tomáš Németh.

Cieľom 57 slovenských predajní Farmfoods je prinášať zákazníkom potraviny, ktoré sú naozaj výnimočné. A to pôvodom, keďže pochádzajú z vlastných fariem, polí a potravinových výrobných prevádzok, ale tiež zložením. Výrobky Farmfoods sú v maximálnej miere natur, t.j. bez látok označovaných v potravinách ako „E“, aditív, GMO a lacných náhrad. Celú cestu z fariem priamo na zákazníkov tanier presne definuje tzv. Farmfoods koncept, teda filozofia stojaca na pilieroch ZDRAVÁ PÔDA – ZDRAVÉ RASTLINY – ZDRAVÉ ZVIERATÁ - ZDRAVÉ POTRAVINY – ZDRAVÍ ĽUDIA – NENARUŠENÁ KRAJINA.

01 - Modified: 2020-09-11 13:18:09 - Feat.: 0 - Title: Kampaň slovenských potravín „bez éčok“ Farmfoods pod taktovkou agentúry ČOSI 02 - Modified: 2021-04-14 09:41:28 - Feat.: 0 - Title: Filozofia konceptu zaručuje kvalitu
01 - Modified: 2022-09-14 10:20:02 - Feat.: - Title: 2muse Talks: Dobrý prieskum dokáže priniesť kvalitné dáta a pomôcť aj v komunálnych voľbách 02 - Modified: 2022-08-19 03:43:01 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktoré značky pív obľubujú Slováci? 03 - Modified: 2022-08-16 12:12:51 - Feat.: - Title: Prieskum: Sledujete profily svojich obľúbených značiek na sociálnych sieťach? 04 - Modified: 2022-08-15 17:37:13 - Feat.: - Title: Prieskum: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku. Číslom jeden je Netflix 05 - Modified: 2022-08-08 10:50:17 - Feat.: - Title: Slovenská asociácia výskumných agentúr prijala nového člena
menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. január 2023 19:49