StoryEditor

Oslovujete zákazníkov správne?

01.12.2014, 06:42

Veľa firiem je presvedčených, že poznajú potreby svojich klientov. Ak ich chcete ale naozaj získať, potrebujete doručiť reklamné posolstvo personalizovane, v správnom čase, na správnom mieste a za správnu cenu.

Azda nikto dnes nepochybuje, že žijeme v ére nadmieru presýtenej informáciami. Vo svete, ktorého jednotlivé súčasti sú stále viac prepojiteľné. Digitálna revolúcia a stále rastúci objem informačných kanálov zároveň kladú pred firmy stále častejšie úlohu, osloviť cieľovú skupinu zákazníkov personalizovane. Aby ste to však naozaj zvládli, potrebujete, aby aj váš marketing bol o generáciu vpred, oproti klasickej marketingovej komunikácii. Prostredníctvom IBM Big Data platformy môžete získať všetky požadované informácie a robiť marketing efektívnejšie a s lepšími výsledkami.

Opýtajte sa klientov, čo chcú?

V čase, keď sa produkty a služby jednotlivých poskytovateľov, v snahe získať čo najväčší podiel na trhu, zbližujú, sa do popredia stále viac dostáva customer experience – zákaznícka skúsenosť. Na to, aby mohli firmy rozvíjať personalizovaný marketing, musia sa v prvom rade zákazníkov opýtať, čo chcú. Veľa manažérov je síce presvedčených, že vedia, čo ich zákazníci chcú, ale nie je to úplne tak. Aby sme to naozaj vedeli, potrebujeme kvalitné prieskumy a Big Data analýzu. Až po jej vyhodnotení, môžeme prejsť ako spoločnosť od oslovovania trhu k oslovovaniu konkrétnych zákazníkov. Benefitom navyše je, že sa vymaníme z tradičného chápania marketingu, pri ktorom množstvo firiem, s takmer identickými produktami či službami, mnohokrát rovnakým spôsobom, oslovuje zákazníkov na trhu, bez ohľadu na ich charakteristiky a jedinečné potreby.

Poznajte svojho zákazníka

Riešenie je pritom zdanlivo jednoduché. Je to to isté, ako keď si predstavíte tradičného obchodníka s potravinami v malom meste s vynikajúcou ponukou, ktorému robia reklamu samotní zákazníci. Na lokálnom trhu presne vie, aké sú potreby jeho zákazníkov, pretože všetkých osobne pozná. A v rámci udržiavania svojho obchodného modelu a potenciálneho budúceho rozvoja podnikania venuje dôkladnú pozornosť rozvoju starostlivosti o zákazníkov, vďaka ktorej je informovaný o vznikajúcich potrebách svojich zákazníkov dostatočne včas aby na ne mohol reagovať. A keďže chce aj naďalej ponúkať tie najkvalitnejšie služby a produkt, inovatívne na novovznikajúce potreby svojich zákazníkov reaguje, aby uspokojil ich potreby aj v budúcnosti.

Mlčiaca menšina a hovoriaca väčšina

Ako pridanú hodnotu nám personalizovaný marketing dnes prostredníctvom digitálnych médií dáva možnosť nazrieť, ako zákazník vníma našu spoločnosť, keď s ňou príde do styku a odhaľuje mix emócií, ktoré v klientovi kontakt s našou spoločnosťou vyvoláva. Zákazníci v súčasnosti vedia oveľa lepšie ako kedykoľvek predtým, čo chcú, rozprávajú sa medzi sebou, a majú na veci vlastný názor.

Pre každú firmu je veľmi dôležité poznať skúsenosť zákazníkov s jej produktami a službami, pretože jej to môže priniesť nemalú úsporu nákladov v rôznych oblastiach, počnúc marketingom, PR, až po náklady na obal, distribúciu a podobne. Začať by sme mali s konceptom pomenovania typického zákazníka, povedzme si, ako žije, pracuje, čo má vo zvyku, aké má záujmy a podobne. Na základe vytvorenia modelu typického zákazníka si môžme pomenovať jeho správanie ako konzumenta, identifikovať si, na čo míňa peniaze, a ako sa mu môžeme priblížiť.

Vyskúšajte inteligentný marketing

Smarter marketing od spoločnosti IBM prostredníctvom využívania IBM Big Data platformy umožňuje firmám dokonale poznať svojho zákazníka, jeho zvyky, správanie, záujmy, potreby. Aby ste tieto informácie získali potrebujete kvalitnú zákaznícku analytiku odvodenú od dát, ktoré získate. Big Data, oblasť veľkého objemu dát, ktoré sa rozširujú geometrickým radom prostredníctvom informácií z diskusií na internete, sociálnych sietí, blogov, na základe údajov zo zariadení, senzorov, a tak ďalej zohrávajú kľúčovú úlohu pri tom, aby ste pripravili relevantným skupinám zákazníkov ponuku šitú na mieru ich potrebám a prekvapili ich jej dokonalosťou.

Citát:

Na to, aby mohli firmy rozvíjať personalizovaný marketing, musia sa v prvom rade zákazníkov opýtať, čo chcú.

-->
menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 17:02