StoryEditor

Interná komunikácia: Najlepšie ju robí Volkswagen, Generali, Siemens a Finančné riaditeľstvo

19.11.2015, 14:30
Európska asociácia internej komunikácie (FEIEA) vyhlásila víťazov súťaže FEIEA Grand Prix 2015. Sú medzi nimi tri projekty zo Slovenska.

Prestížne ocenenia v súťaži najlepších európskych projektov internej komunikácie získali: Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky, Volkswagen Slovakia a Generali spolu so spoločnosťou Siemens. Projekty predstavujeme nižšie.

Za víťaza kategórie Najlepšia komunikačná stratégia bol vyhlásený projekt slovenského Finančného riaditeľstva „Taktická interná komunikácia projektu ISFS-SD: Komunikácia – kľúč k úspechu”.

Druhé miesto v kategórii Najlepšie vnútrofiremné noviny získala spoločnosť Volkswagen Slovakia so svojimi novinami SVET, ktoré sú integrálnou súčasťou ich vnútrofiremnej komunikačnej stratégie.

V kategórii Najlepšie vnútrofiremné podujatie získali 3. miesto poisťovňa Generali a spoločnosť Siemens za svoj spoločný projekt „Stromček prianí”, ktorý bol vďaka tomuto spojeniu dvoch rôznych firiem precedensom súťaže.

Všetkých víťazov si môžete pozriet tu.

 

Finančné riaditeľstvo SR / Implementácia systému ISFS-SD – Komunikácia - kľúč k úspechu

Nasadzovanie nového informačného systému KONS na daňových úradoch v roku 2012 skončilo kolapsom daňových úradov, obrovskou kritikou verejnosti a médií a veľkou nespokojnosťou zamestnancov. Daňové úrady sa vrátili k pôvodnému systému. Išlo však len o dočasné riešenie, na konci ktorého bol jasný cieľ – pripraviť nový funkčný systém správy daní od roku 2015. Druhý neúspech by mal pre fungovanie finančnej správy a vnímanie jej dôveryhodnosti fatálne následky. Veľmi dôležitou súčasťou preto bolo nasadenie zamestnancov, ich spolupráca a viera, že tentokrát sa podarí projekt dotiahnuť do úspešného konca.

Novou úlohou komunikačného oddelenia bolo zabezpečiť internú komunikáciu tak, aby sa predišlo negatívnym reakciám zo strany zamestnancov. Alarmujúcim zistením bol fakt, že až 41% respondentov neverilo, že organizácia zvládne úspešne nasadiť nový informačný daňový systém. Aj na základe týchto zistení bol stanovený proces v riadení internej komunikácie v rámci projektu ISFS-SD (Integrovaný systém finančnej správy – správa daní). V komunikácii boli využité všetky dostupné nástroje – cez offline a online nástroje, až po školenia a workshopy, či zriadenie interného Koordinačného centra finančnej správy. Kampaň bola v prvej fáze zameraná na získanie podpory vedenia daňových úradov, v druhej zahŕňala stretnutie so všetkými cca 4500 zamestnancami týchto úradov.

Výsledkom projektu bola úspešná implementácia systému - zamestnanci zvládli záťažové obdobie spojené s podávaním daňových priznaní a ich následné spracovanie v novom systéme.

 

Volkswagen Slovakia / Magazín SVET VW

Interný magazín SVET VW je kľúčový komunikačný kanál, prostredníctvom ktorého dostávajú zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia komplexné informácie od dianí vo firme. Využívame ho pri komunikácii interných kampaní a implementácii stratégie a firemnej kultúry, a tiež ako prostriedok na zvýšenie angažovanosti a motivácie zamestnancov. Výsledkom je, že patrí medzi tri najdôležitejšie zdroje informácií u zamestnancov. Zamestnanci vo výrobespravidla nemajú prístup k počítaču. Kombinujeme preto offline a online komunikačné kanály, pričom ten najdôležitejší je práve Svet VW. Printová verzia vychádza na recyklovanom papieri. Pri nevýrobných zamestnancoch uprednostňujeme s ohľadom na životné prostredie elektronické vydanie.

Najväčšou výzvou je podať strategické a náročné technicko-procesné informácie z výroby populárnym a zrozumiteľným spôsobom, dostupným všetkým zamestnancom. Magazín odkrýva zákulisie najväčšej slovenskej automobilky a zároveň úspešného závodu koncernu Volkswagen. Snažíme sa o 360° komunikáciu. Prostredníctvom magazínu komunikujú všetci navzájom (úvodník člena najvyššieho vedenia, rozhovory s riadiacimi pracovníkmi, stratégia z pohľadu radových zamestnancov,príbehy zamestnancov inšpirujúce iných kolegov). Zamestnanec je pritom stredobodom.

Väčšina fotografií vzniká na mieru pre potreby časopisu, trváme na fotografiách reálnych zamestnancov, v ich pracovnom prostredí aj pri ilustračných a kampaňových záberoch, zamestnanci sa tak lepšie identifikujú s témami.

 

 

 

Generali Poisťovňa a Siemens / Stromček prianí spoločností Generali a Siemens

Poisťovňa Generali a spoločnosť Siemens sa ako najväčší nájomcovia v budove Westend Square spojili a pripravili pre zamestnancov zmysluplnú charitatívnu aktivitu s názvom Stromček prianí. Cieľom bola podpora jednej z hlavných myšlienok Vianočných sviatkov a to pomoc tým, ku ktorým osud nebol až taký štedrý.

Spoločnosti pripravili pre zamestnancov spoločné vianočné trhy, na ktorých ich okrem  tradičných dobrôt a výrobkov z chránených dielní, ktoré si mohli zakúpiť, čakal aj Stromček prianí. Na ňom viseli listy Ježiškovi napísané deťmi z krízových centier. Zamestnanci mali možnosť vybrať si zo stromčeka prianie a danému dieťaťu ho splniť. Všetky darčeky zamestnanci v jeden deň doniesli pod stromček a následne boli odovzdané krízovým centrám, ktoré darčeky dali deťom na Vianoce pod stromček.

Na komunikáciu so zamestnancami boli použité všetky dostupné kanály ako plagáty v priestoroch budovy, city light vo vstupnej hale, intranet oboch spoločností, emailová komunikácia, interné časopisy, video reportáž aj sociálne siete. Keďže išlo o dvojfiremnú komunikáciu, bol zvolený neutrálny grafický dizajn, ktorý vyhovoval obom spoločnostiam.

Prostredníctvom tohto projektu bolo splnených 106 vianočných prianí detí zo šiestich krízových centier v rámci celého Slovenska. Výsledkom boli nielen splnené detské priania, ale tiež nadšenie a dobrý pocit zamestnancov.Spojenie dvoch spoločností posunulo internú komunikáciu do iného rozmeru a do budúcna v nej spoločnostiplánujú pokračovať.

 

FEIEA Grand Prix je celoeurópska súťaž, ktorá oceňuje výnimočné projekty internej komunikácie a poskytuje organizáciam priležitosť posúdiť ich práce medzinárodnou porotou na základe vysokých štandardov a na základe pevne stanovených kritérií. V tomto roku sa do finálneho kola prebojovalo 101 projektov v 14 komunikačných kategóriách internej komunikácie. Tieto práce pochádzali z 13 krajín, 77 z nich od členov FEIEA a 24 od nečlenov. „Zo slovenského kola AICO Grand Prix 2015, ktoré v júni vyhlásila Asociácia internej komunikácie (AICO) využilo svoje nominácie do Európy 5 organizácií. Napriek nízkemu počtu prác sme boli veľmi úspešní – získali sme až 3 umiestnenia,“ dopĺňa Martin Onofrej, prezident AICO a medzinárodný rozhodca FEIEA.

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. november 2025 06:09