Hlasovanie potrvá do 21. septembra a jeho výsledkom bude 5 nominovaných hovorcov v každej kategórii. Ich kvality bude následne posudzovať odborná porota, ktorá vyberie víťaza kategórie. Najlepších hovorcov za rok 2014 organizátori slávnostne vyhlásia na Made in Media party 10. októbra 2014 v Bratislave.
Hovorcu roka každoročne vyhlasuje Asociácia hovorcov Slovenska (AHS) na privátnej Made in Media party, ktorú organizuje rovnomenná agentúra. Doteraz mohla o hovorcoch rozhodovať verejnosť a odborná porota. Tento rok namiesto verejnosti rozhodujú novinári a odborná porota zostala. Podľa nového predsedu AHS Milana Vangu je dôležité, aby prvotnú selekciu urobili samotní novinári, ktorí s hovorcami spolupracujú: „Najlepšie vedia posúdiť profesionalitu hovorcov a ich prístup k profesii, pretože oni sú s nimi denne v kontakte. Zároveň by takéto hodnotenie malo byť pre hovorcov motiváciou, aby svoju prácu vnímali zodpovedne." Zo „short-listu“ podľa Vangu následne vyberie víťaza odborná porota.
Pravidlá hlasovania pre novinárov na www.mojhovorca.sk sú jednoduché. „Každý novinár môže dať len jeden hlas vybranému hovorcovi v každej z troch hodnotených kategórií, počas celého trvania ankety,“ vysvetlila Zuzana Tichá z agentúry Made in Media. Podľa nej bude ťažiskom mobilizácie kampaň na Facebooku cielená priamo na ľudí z médií. „Chceme, aby sa do ankety zapojilo čo najviac novinárov.“
Pri každom mene hovorcu na www.mojhovorca.sk, bude aj tento rok zoznam jeho výstupov za posledný mesiac v médiách. Tie generuje monitorovací systém WebReport.sk, ktorý poskytla Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR). „Každý novinár si vďaka monitoringu môže urobiť obraz o práci hovorcu,“ povedal riaditeľ úseku obchodu a marketingu TASR Richard Jajcay.
Asociácia hovorcov Slovenska môže, ale nemusí podľa štatútu udeliť titul TOP Hovorca roka 2014 pre absolútneho víťaza za všetky kategórie spolu. Tento rok sa zároveň rozhodla zrušiť inštitút „Malina,“ pre najhoršie komunikujúceho hovorcu. "Chceme hľadať pozitívne príklady v hovorcovských radoch a oceňovať tých, ktorí svoju prácu robia profesionálne,“ povedal Milan Vanga z AHS.
Hovorcov môže do internetovej ankety nominovať verejnosť, organizátori, ale svoju nomináciu môžu poslať aj sami a to počas trvania hlasovania. Právo na nomináciu v internetovej ankete www.mojhovorca.sk má každá osoba, ktorá počas predchádzajúcich 12 mesiacov (počas celého obdobia alebo aspoň na istý čas) verejne zastupovala organizáciu Samosprávy alebo neziskového sektora, Štátnej správy alebo štátneho sektora, Privátneho a komerčného sektora.
Zdroj: Made in Media