StoryEditor

Nová generácia milionárov je bohatšia a šťastnejšia

04.11.2013, 09:38
Štúdia Fidelity Millionaire Outlook 2013 poukázala na viacero rozdielov medzi staršou a novou generáciou majetných ľudí s investovateľnými aktívami vo výške aspoň jedného milióna dolárov.

Mladí milionári generácie X /Y (do 48 rokov) v porovnaní s boháčmi, ktorí sa narodili o generáciu skôr, teda po II. svetovej vojne, v priemere bohatší, cítia sa šťastnejší a v peniazoch vidia väčšiu príležitosť.

Neskôr narodení boháči sú bohatší v priemere o pol milióna dolárov - disponujú s majetkom v hodnote 5,7 milióna dolárov bez započítania nehnuteľností. Ich ročný príjem dosahuje v priemere 680 tisíc dolárov, čo je takmer 3,5- násobne viac, ako je príjem povojnovej generácie majetných.

Nová generácia bohatých aktívne spravuje peniaze a spája ich s príležitosťou

Viac ako polovica „boomer*“ bohatých (povojnový baby boom*)spája pojem peniaze so slovom istota, čo je o 25 percent vyššie číslo, ako v prípade mladšej generácie X/Y. Až 26 percent z nej vníma slovo peniaze ako príležitosť. V rovnakom duchu sa vyslovilo len sedem percent staršej generácie bohatých. Preto väčšina mladej generácie majetných aktívnymi investormi, ktorí sa rozhodujú samostatne a menej sa, na rozdiel od starších milionárov, spoliehajú na správu portfólia poradcami.

Generácia X/Y vedie luxusnejší životný štýl a je šťastnejšia

63 percent novej generácie milionárov vlastní dovolenkovú nehnuteľnosť, čo je 3x väčšie číslo, ako v prípade starších milionárov. Každý štvrtý milionár mladšej skupiny X/Y vlastní loď, zatiaľ čo v prípade baby boomerov je to len jeden z desiatich. Pravdepodobne aj vďaka tomu, že si generácia X/Y milionárov dokáže lepšie užiť bohatstvo. Až 91 percent z nich sa cíti byť šťastnými, zatiaľ čo pri staršej generácii „boomer“ milionárov je to 74 percent.

Mladí milionári sú aktívni filantropi

82 percent boháčov generácie X/Y sa angažuje v charitatívnych organizáciách, pri starších milionároch je to necelých 50 percent. Skoro každý štvrtý mladý milionár dáva na filantropiu minimálne 30 - tisíc dolárov ročne. Medzi povojnovou generáciou má takýto prístup len 6 % bohatých.

Zdroj: J&T Banka

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. jún 2025 20:41