Súťaž je určená pre všetky organizácie, ktoré sa chcú pochváliť ako im záleží na komunikácii so zamestnancami a ako sa im v tejto oblasti darí. AICO Grand Prix sa koná pod záštitou Európskej federácie asociácií internej komunikácie (FEIEA).
Súťaží sa v piatich kategóriách:
• strategická interná komunikácia
• taktická interná komunikácia
• online/digital
• offline
• osobná komunikácia a podujatia
Porota je zložená z odborníkov a praktikov zo Slovenska a Českej republiky, z oblastí korporátnej komunikácie, HR, CSR, marketingu, psychológie a change managementu. Porotcovia sa v hodnoteniach zameriavajú na tri hlavné oblasti - novátorstvo, kreativita a efektivita.
Každý účastník získa hodnotiaci protokol porotcov, ktorý poskytne spätnú väzbu od viacerých odborníkov, tipy a inšpirácie pre ďalšie vylepšenia projektu. Tento protokol je tiež cenným zdrojom informácií pre vylepšenie prihlášky projektu do európskeho kola súťaže FEIEA Grand Prix, ako aj dôležitým prvkom transparentnosti súťaže.
AICO/FEIEA Grand Prix je férovou súťažou. Je o originalite, kreativite a o preukázaní pozitívnych efektov na organizačnú kultúru, zlepšenie výkonnosti či konkurencieschopnosti. Nie je to o rozpočtoch. Dôkazom je aj minuloročné víťazstvo spoločnosti Allianz – Slovenská poisťovňa v kategórii Najlepší európsky digitálny projekt internej komunikácie, ktorý dokázal poraziť projekty z iných západoeurópskych organizácii pracujúcich s výrazne väčšími rozpočtami.
Povedali o súťaži
Katarína Schneiderová, vedúca oddelenia internej komunikácie, Allianz - Slovenská poisťovňa
„Naše víťazstvo v slovenskom a následnej aj v európskom kole FEIEA Grand Prix je ocenením nielen tímu AllianzTV, ale aj všetkých zamestnancov a manažmentu spoločnosti. Odštartovalo diskusie o ďalšom smerovaní online nástroja internej komunikácie a oživilo nápady, ktoré sme nosili v hlavách už dlhšie. Výsledkom sú ďalšie inovácie a posilnenie tímu o ďalšieho šikovného človeka, a to najmä vďaka podpore top manažmentu. Chceme rozšíriť záber informácií, zvýšiť pridanú hodnotu, inšpirovať a pozitívne vplývať na našich divákov."
Tomáš Poucha, spoluzakladateľ českého Institutu pro interní komunikaci, porotca AICO Grand Prix a FEIEA Grand Prix: „Budu se těšit na projekty, které se zcela novým a neotřelým způsobem dívají na každodení problémy v běžné firmě. Zajímavé řešení, které posouvají to, jak se denní problémy řeší. Krásně spočítaný reálný přínos daného projektu, který jasně ukáže, jak může být interní komunikace ve společnosti nápomocná."
Jan Vyšehradský, Head of Content Team, Communications Hub, Česká spořitelna, ČR a porotca AICO Grand Prix: „Vítěznému projektu podle mého názoru nesmí chybět měřitelné benefity - ideálně ve formě důkazů o změně chování cílové skupiny zaměstnanců v důsledku komunikační kampaně. Často se setkáváme s kampaněmi, jejichž „cílem" je vytvořit plakát, natočit video, sepsat text na intranet... Já mám rád, když vidím, co se ve firmě změnilo díky tomu plakátu, videu nebo článku. A ideálně dokonce, jak se tato interní změna projevila ve vztahu firmy k zákazníkovi. Protože věřím, že o zákazníka nám všem jde především."
Mariana Dolinská, HR Manager, Allianz Business Services a porotkyňa AICO Grand Prix: „V projektoch budem hodnotiť invenciu. Pritom toto slovo má úplne iný rozmer v rozdielnych sociálno-ekonomických podmienkach v kontexte každej organizácie, ktorý treba rešpektovať. Akokoľvek inovatívny nápad bez reálneho prínosu alebo možnosti realizácie zostáva fikciou alebo utópiou."
Ján Uriga, Senior Manager, PricewaterhouseCoopers a porotca AICO Grand Prix: „Víťaznému projektu by nemala chýbať jednoduchosť a inovatívnosť riešenia, z ktorého najviac profituje koncový zákazník."
Martin Menšík, Project Manager, HRclub.sk a porotca AICO Grand Prix: „V projektoch budem hľadať pochopenie toho, čo a prečo vlastne chce firma dovnútra komunikovať a ešte by mu nemala chýbať inšpiratívnosť a vyjasnenie pozície internej komunikácie vo vzťahu Marketing, HR a PR."
Martin Onofrej, zakladateľ AICO, porotca AICO Grand Prix a FEIEA Grand Prix: „Víťazné práce by sa mali vyznačovať vyváženosťou vo všetkých troch oblastiach – kreativite, efektivite a inovatívnosti. Predovšetkým sa však budem zaujímať o celkovú efektivitu riešenia z hľadiska splnenia stanovených cieľov ako aj ďalších metrík projektu. Dôvodom prečo „nadraďujem“ efektivitu nad kreativitu a inovatívnosť je to, že tieto dve oblasti považujem len za taktické prostriedky k splneniu komunikačného cieľa projektu. Pre IK je dôležitejšie preukazovať svoje opodstatnenie cez prínos do biznis výsledkov organizácie.“
Zdroj: AICO