NAJDOLEŽITEJŠIE FAKTY • V 1. polroku 2013 sa celkom vo svete predalo 808 000 „peugeotov“, objem montovaných automobilov sa ustálil na úrovni 1. polroku 2012 s poklesom -12,4 % v Európe a s nárastom + 21,2 % mimo Európy • Zastavenie spolupráce s Iránom od februára 2012 (embargo) má stále značný vplyv celkový objem svetových predajov Značky • Akcelerácia predajov mimo Európy • + 43 % nárast svetových predajov (+ 8 bodov nárast podiel na trhu), čo je v línii s cieľom 50 % v roku 2015• Čína, Argentína, Alžírsko v Top 5 • Predaje v Číne so silným nárastom + 35 % (+ 16 % nárast trhu) • Predaje v Argentíne s nárastom 25 % ( + 1,5 podiel na trhu) • Predaje v Alžírsku s nárastom 63 % (+ 6 bodov podiel na trhu) • Úspech Peugeot v segmentoch B (208, 2008) a C (301)• Akcelerácia v náraste celkovej úrovne výbav modelov : zvýšenie podielu predaných vyšších úrovní v rámci mixu v modeloch 208, 2008
SYNTÉZA
V kontexte momentálnej nepriaznivej situácie na európskom trhu a na druhej strane kontrastného nárastu na medzinárodných trhoch, značka Peugeot zaznamenala v prvom polrok 2013celkový predaj vo objeme 808 000 automobilov. V porovnaní s rokom 2012 sú predaje viac menej stabilné v porovnaní s 1. polrokom 2012 ( 812 000). Pokles 147 000 kusov ( -15,4%) súvisí dlhodobo s pretrvávajúcim embargom voči Iránu od februára 2012.
Značka však už teraz zaznamenala progres v 2. polroku čím sa len potvrdzuje správne nastavenie strednodobej stratégie:
- Výkon značky Peugeot na majoritných veľkých trhoch rastie
- Úspech nových modelov pri uvedení (208, 2008, 301, 308sedan Chine …)
- Nové dôležité uvedenia naplánované v druhom polroku (najmä nová 308)
- Potvrdenie správnosti politiky nastavenia nárastu predaja vyšších úrovní výbav v rámci predajného mixu jednotlivých modelov
Úspešné uvedenia
Prvý semester 2013 sa niesol v duchu ofenzívy nových produktov značky Peugeot.
Peugeot 208 dosiahol v júni úroveň 400 000 vyrobených kusov v Európe (Francúzsko a Slovensko ) ako aj v Brazílii.
Ani rok po svojom obchodnom uvedení, následník ságy série 2 značky Peugeot, model 208 si udržuje druhú pozíciu v Európe v najsilnejšom segmente B ( výsledok - koniec mája 2013), figuruje tiež na prvom mieste v predaji vo svojej kategórii vo Francúzsku, Holandsku, v Dánsku, na 2. mieste vo Švajčiarsku, Nórsku, Portugalsku, na 3. mieste v Belgicku, Luxembursku, v Slovinsku...
Celková ponuka tohto modelu sa začiatkom jari rozšírila o emblematické verzie 208 XY a 208 Gti. Práve Peugeot 208 sa stal aktérom nárastu v predaji modelov s vyššími úrovňami výbav : v prvom polroku 2013 až 30% objednávok predstavuje úroveň 3, 3+, GTI a XY. Peugeot 208 sa úspešne implantoval v priebehu prvého polroku 2013 aj na trhoch v Latinskej Amerike a v Rusku.
Celkom bolo zaregistrovaných v rámci predaj 179 000 modelov 208 za obdobie 1. polroka 2013.
Nový mestský crossover 2008, uvedený začiatkom mája 2013, so 4 týždenným predstihom na najdôležitejšie trhy, sa stretol s nebývalým záujmom (už 29 000 objednávok) ; dokonca v júni objednávky presiahli 31 % stanoveného cieľa, naviac až 73% boli vyššie úrovne výbavy 3 a 4.
Tento komerčný úspech sa premietol aj do zvýšenia kapacity výroby v Moulhouse a vytvorenia ďalšej pracovnej zmeny v rámci výroby, čiže od mesiaca október vyjde z alsaských liniek už 615 kusov 2008 denne.
Peugeot 301 pokračoval predaji v prvom semestri 2013 po svojom uvedení v posledných mesiacoch roka 2012. Bolo sa celkom zaregistrovalo predaných 37 000 kusov (čo je 40 % nárast voči stanovenému cieľu ). Veľký úspech bol zaznamenaný v prvých krajinách uvedenia ako Alžírsko, Turecko... , ale úspech pokračuje aj v krajinách , kde tento model bol uvedený neskôr : Stredný Východ, Rusko...
Angažovanosť značky Peugeot v oblasti ochrany životného prostredia : ponuka troch modelov s technológiou hybrid- diesel HYbrid4, optimalizácia benzínových motorov a Hdi , rozšírenie ponuky 3 litrových benzínových motorov novej generácie 1,0 l a 1,2l ( na 208, 2008 a 301 ) a široké zavedenie technológie stop&start v motoroch e-HDi, umožnili značke pokračovať v politike znižovania emisií vo svojej ponuke na európsky trh , za sledované obdobie klesli emisie predaných modelov na 116,3 g/km CO2 (5mesiacov 2013), oproti 121,5 g/km CO2 v rovnakom období roku 2012.
Európa : výborná rezistencia v rámci udržania trhového podielu v kontexte veľmi silnej konkurencie.
Na európskom trhu OA + ÚA , ktorý poklesol za prvý polrok 2013 o 6,7 %, Peugeot využil všetky svoje distribučné kanály a realizoval 473 000 predajov ( 394 000 OA a 79 000 ÚA ) s podielom 6,6% oproti 6,8 % v minulom roku.
Tento vývoj stále odráža nepriaznivý mix trhu v kontexte slabého výkonu veľkých trhov v Južnej Európe, ktoré boli tradične ambasádormi značky Peugeot.
Peugeot potvrdzuje v prvom polroku 2013 pozíciu 4tej značky na európskom trhu , s podielom na trhu v jemnom náraste v predaji osobných ako aj úžitkových automobilov vo veľkých krajinách ako Francúzsko, Španielsko, Taliansko alebo Holandsko.
Je potrebné si však osobitne všimnúť akceleráciu v Španielsku : s 37 300 predanými kusmi ( 8,7% podiel na trhu ) sa značka Peugeot dostala na 1. miesto ( 3. miesto v prvom polroku 2012 ) na trhu , ktorý je na ceste k celkovej stabilizácii.
V rámci predaja úžitkových automobilov značka dosiahla podiel 10,8% (10,6% v prvom polroku 2012), a celkom obsadila 4. miesto na tomto trhu.
Medzinárodná akcelerácia : nárast predajov vo väčšine veľkých trhov.
V priebehu 1. polroka 2013, ofenzíva značky Peugeot na medzinárodných trhoch akcelerovala najmä v oblasti montovaných vozidiel (348 000), s nárastom 21,2 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2012.
Predaje mimo Európy predstavujú celkom 43 % svetových predajov Značky, oproti 35 % v minulom roku.
Značka zaznamenala významné nárasty na veľkých trhoch.
Tiež, v Číne, na druhom najdôležitejšom trhu značky Peugeot, sa zrealizovalo 139 800 predajov v prvom polroku, s nárastom 35 % (+ 16 % nárast celkového trhu). Tiež bol dosiahnutý aj nárast podielu na trhu na 1,9 % čo predstavoval +0,3 bodu.
Netreba zabudnúť ani na úspech 308 sedan ( 43 700 ) , výnimočné prijatie modelu 3008 , uvedenom aj industriálne v Čine začiatkom roka s predajom (24 600) čo predstavovalo nárast o 40 % v porovnaní so stanoveným cieľom.
V Latinskej Amerike predaje narástli v prvom polroku o 15 % (87 300).
V Argentíne, s 52 000 registráciami (+ 25 %), značka dosiahla podiel na trhu 10,9 % (+ 1,5).
V Brazílii (27 500 registrácií), Peugeot zaujal rýchlo svoju pozíciu využil maximálne vo svoj prospech nedávne uvedenie novej 208, ktorá sa vyrába v Porto Real (Etat de Rio de Janeiro).
V Rusku , Peugeot fakturoval 20 200 automobilov , ešte pred uvedením silných zbraní na tento trh a to 208 a 301, ktoré sa uvádzali práve v priebehu prvých jarných mesiacov tohto roku.
Výrazný nárast zaznamenala Značka na druhom najdôležitejšom trhu v Afrike, v Alžírsku. Celkom sa predalo 48 600 automobilov s nárastom 63% a s podielom na trhu 19%, čo predstavoval nárast o 6 bodov oproti rovnakému obdobiu minulého roka.
Zdroj: Peugeot Slovakia