StoryEditor

Značka Peugeot v znamení výrazného nárastu v predajoch v prvom polroku 2013

17.07.2013, 12:23
V 1. polroku 2013 sa celkom vo svete predalo 808 000 „ peugeotov “, objem montovaných automobilov sa ustálil na úrovni 1. polroku 2012 s poklesom -12,4 % v Európe a s nárastom + 21,2 % mimo Európy.

  

NAJDOLEŽITEJŠIE FAKTY • V 1. polroku 2013 sa celkom vo svete predalo 808 000       „peugeotov“, objem montovaných  automobilov  sa ustálil na úrovni 1. polroku 2012 s poklesom -12,4 % v Európe a s nárastom + 21,2 % mimo Európy • Zastavenie spolupráce s Iránom od februára 2012 (embargo)  má stále značný vplyv celkový objem  svetových predajov  Značky • Akcelerácia predajov mimo Európy • + 43 % nárast svetových predajov  (+ 8 bodov nárast podiel na trhu),  čo je v línii s cieľom  50 % v roku  2015• Čína, Argentína, Alžírsko v Top 5 • Predaje v Číne so silným nárastom  + 35 % (+ 16 % nárast trhu) • Predaje v Argentíne s nárastom  25 % ( + 1,5 podiel na trhu) • Predaje v Alžírsku  s nárastom 63 % (+ 6 bodov  podiel na trhu) • Úspech  Peugeot v segmentoch  B (208, 2008) a C (301)• Akcelerácia v náraste celkovej úrovne výbav modelov : zvýšenie  podielu predaných vyšších úrovní v rámci mixu v modeloch  208, 2008

SYNTÉZA

V kontexte momentálnej nepriaznivej situácie na európskom trhu a na druhej strane  kontrastného  nárastu na medzinárodných trhoch, značka Peugeot zaznamenala v prvom polrok 2013celkový predaj vo objeme 808 000 automobilov. V porovnaní s rokom 2012 sú predaje viac menej stabilné v porovnaní s 1. polrokom 2012 ( 812 000). Pokles 147 000 kusov ( -15,4%) súvisí dlhodobo  s pretrvávajúcim embargom voči Iránu od februára 2012.

Značka však už teraz  zaznamenala progres v 2. polroku čím sa len potvrdzuje  správne nastavenie strednodobej stratégie:

  • Výkon značky  Peugeot na majoritných veľkých trhoch rastie
  • Úspech nových modelov pri uvedení (208, 2008, 301, 308sedan Chine …)
  • Nové dôležité uvedenia naplánované v druhom polroku (najmä nová  308)
  • Potvrdenie správnosti politiky nastavenia nárastu predaja vyšších úrovní výbav  v rámci predajného mixu jednotlivých modelov

Úspešné uvedenia

Prvý semester  2013  sa niesol v duchu ofenzívy nových produktov značky Peugeot.

Peugeot 208 dosiahol v júni úroveň  400 000 vyrobených kusov v Európe  (Francúzsko a Slovensko  ) ako aj v Brazílii.

Ani rok po svojom obchodnom uvedení, následník ságy série 2 značky Peugeot, model  208 si udržuje druhú pozíciu v Európe v najsilnejšom segmente  B ( výsledok - koniec mája  2013), figuruje tiež na prvom mieste v predaji vo svojej kategórii vo Francúzsku, Holandsku, v Dánsku, na 2. mieste vo Švajčiarsku, Nórsku, Portugalsku, na 3. mieste v Belgicku, Luxembursku, v Slovinsku...

Celková ponuka tohto modelu sa začiatkom jari rozšírila o emblematické verzie  208 XY208 Gti. Práve Peugeot 208 sa stal aktérom nárastu v predaji modelov s vyššími úrovňami výbav : v prvom polroku 2013  až 30% objednávok predstavuje úroveň 3, 3+, GTI a XY. Peugeot  208 sa úspešne implantoval v priebehu prvého polroku  2013 aj na trhoch v Latinskej Amerike  a v Rusku.  

Celkom bolo zaregistrovaných v rámci predaj 179 000 modelov  208 za obdobie 1. polroka 2013.

Nový mestský crossover  2008, uvedený začiatkom mája 2013,  so 4 týždenným predstihom na najdôležitejšie trhy,  sa stretol s nebývalým záujmom (už  29 000 objednávok) ; dokonca v júni objednávky  presiahli  31 % stanoveného cieľa,  naviac až 73% boli vyššie úrovne výbavy  3 a 4.

Tento komerčný úspech sa premietol aj do zvýšenia kapacity výroby v Moulhouse a vytvorenia ďalšej  pracovnej zmeny v rámci výroby, čiže od mesiaca október  vyjde z alsaských liniek  už 615 kusov  2008  denne.

Peugeot 301 pokračoval  predaji v prvom semestri  2013 po svojom uvedení v posledných mesiacoch roka 2012. Bolo sa celkom zaregistrovalo predaných  37 000 kusov  (čo je 40 % nárast voči stanovenému cieľu ). Veľký úspech bol zaznamenaný v prvých krajinách uvedenia ako Alžírsko, Turecko... , ale úspech pokračuje aj v krajinách , kde tento model bol uvedený neskôr  : Stredný Východ, Rusko...

Angažovanosť značky Peugeot v oblasti ochrany životného prostredia : ponuka troch modelov s technológiou hybrid- diesel HYbrid4, optimalizácia benzínových motorov  a Hdi , rozšírenie ponuky 3 litrových benzínových  motorov novej generácie 1,0 l a 1,2l ( na 208, 2008 a 301 ) a široké zavedenie technológie stop&start v motoroch e-HDi, umožnili značke pokračovať v politike znižovania emisií vo svojej ponuke na európsky trh , za sledované obdobie klesli emisie predaných modelov na   116,3 g/km CO2 (5mesiacov 2013), oproti 121,5 g/km CO2 v rovnakom období  roku  2012.

Európa : výborná rezistencia v rámci udržania trhového podielu v kontexte veľmi silnej konkurencie.

Na európskom trhu OA + ÚA , ktorý poklesol za prvý polrok 2013 o 6,7 %, Peugeot  využil všetky svoje distribučné kanály a realizoval 473 000 predajov ( 394 000 OA a 79 000 ÚA ) s podielom 6,6% oproti  6,8 % v minulom roku.

Tento vývoj stále odráža nepriaznivý  mix trhu v kontexte  slabého výkonu veľkých trhov v Južnej Európe, ktoré boli tradične ambasádormi značky Peugeot.

Peugeot potvrdzuje  v prvom polroku  2013 pozíciu 4tej značky na európskom trhu , s podielom na trhu v jemnom náraste v predaji osobných ako aj úžitkových automobilov vo veľkých krajinách ako Francúzsko, Španielsko, Taliansko alebo Holandsko.

Je potrebné  si  však osobitne všimnúť akceleráciu v Španielsku : s 37 300 predanými  kusmi  ( 8,7% podiel na trhu ) sa značka Peugeot dostala na 1. miesto ( 3. miesto v prvom polroku 2012 ) na trhu , ktorý  je na ceste k celkovej stabilizácii.

V rámci predaja úžitkových automobilov značka dosiahla podiel 10,8% (10,6% v prvom polroku 2012), a celkom obsadila 4. miesto na tomto trhu.

Medzinárodná  akcelerácia : nárast predajov vo väčšine veľkých trhov.  

V priebehu 1. polroka  2013, ofenzíva značky Peugeot na medzinárodných trhoch  akcelerovala najmä v oblasti montovaných vozidiel  (348 000), s nárastom  21,2 % v porovnaní s rovnakým  obdobím roku 2012.

Predaje mimo Európy predstavujú celkom  43 % svetových predajov Značky, oproti  35 % v minulom roku.

Značka zaznamenala významné nárasty na veľkých trhoch.

Tiež, v Číne, na druhom najdôležitejšom trhu značky  Peugeot, sa zrealizovalo 139 800 predajov v prvom polroku, s nárastom 35 % (+ 16 % nárast celkového trhu). Tiež bol dosiahnutý aj nárast podielu  na trhu na 1,9 % čo predstavoval +0,3 bodu.

Netreba zabudnúť ani na úspech  308 sedan ( 43 700 ) ,  výnimočné prijatie  modelu 3008 , uvedenom aj industriálne v Čine začiatkom roka s predajom  (24 600) čo predstavovalo nárast o  40 % v porovnaní  so stanoveným cieľom.

Latinskej Amerike predaje narástli v prvom polroku  o  15 % (87 300).

V Argentíne, s 52 000 registráciami (+ 25 %), značka dosiahla podiel na trhu  10,9 % (+ 1,5).

V Brazílii (27 500 registrácií), Peugeot zaujal rýchlo svoju pozíciu  využil maximálne vo svoj prospech nedávne uvedenie novej 208, ktorá sa vyrába v Porto Real (Etat de Rio de Janeiro).

Rusku , Peugeot fakturoval  20 200 automobilov , ešte pred uvedením silných zbraní na tento trh a to 208 a 301, ktoré sa uvádzali práve v priebehu prvých jarných mesiacov tohto roku.

 Výrazný nárast zaznamenala Značka na druhom najdôležitejšom trhu v Afrike, v Alžírsku. Celkom sa predalo 48 600 automobilov s nárastom 63% a s  podielom  na trhu 19%, čo predstavoval nárast o 6 bodov  oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

  

Zdroj: Peugeot Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. máj 2025 18:52