Slovenská pošta, a.s., získala na slávnostnom odovzdávaní cien v súťaži „Veľká cena Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory“ prestížne ocenenie za uplatňovanie etických princípov v podnikaní. Zatiaľ čo v roku 2014 sme v tejto súťaži získali čestné uznanie, tento rok sa nám podarilo získať hlavnú cenu.
Do súťaže, ktorá sa koná pod záštitou Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK), sa zapojilo 18 spoločností.
„Slovenská pošta prechádza významnými zmenami. Stratila monopol, stala sa súčasťou trhovej ekonomiky a zároveň sa dokázala pretransformovať do efektívnej, konkurencieschopnej firmy. Pri tom všetkom rieši zložité otázky zamestnanosti. A práve vzťah k zamestnancom považujeme za jedno z dôležitých kritérií pre udelenie tohto ocenenia. Takisto si pošta veľmi zodpovedne plní svoje záväzky voči ústavným inštitúciám a obchodným partnerom. Slovenská pošta sa stala dôležitým hráčom na trhu, ktorý je veľmi dôležitý pre Slovensko a zároveň sa dokáže správať veľmi eticky a zodpovedne,“ uviedol predseda SOPK doc. Ing. Peter Mihók, CSc.
Spoločnosť v rámci súťaže bola hodnotená v oblastiach:
§ ekonomické výsledky,
§ plnenie záväzkov (k obchodným partnerom, plnenie daňových a odvodových povinností či splácanie úverov),
§ rozvoj spoločnosti z dlhodobého hľadiska,
§ starostlivosť o zamestnancov a zákazníkov.
„Slovenská pošta je najväčší zamestnávateľ na Slovensku, preto si myslím, že by sme mali byť vzorom etiky smerom dovnútra aj navonok. Sme spoločnosť, ktorej 100 percent vlastní štát, preto mám úprimnú radosť z toho, že aj niečo štátne môže byť ocenené. Nie je jednoduché pôsobiť na trhu, byť konkurencieschopný a najmä zachovať zamestnanosť. Veľká vďaka patrí všetkým našim zamestnancom, ktorí svojou poctivou a húževnatou prácou prispeli k získaniu tohto ocenenia,“ povedal pri preberaní ocenenia generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.
Cieľom súťaže pod názvom „Veľká cena SOPK“ je oceňovať korektné správanie a vzťahy podnikateľských subjektov vo väzbe na kvalitu cieľov, činností, výrobkov a služieb. Nosným kritériom je bonita plnenia záväzkov a propagácia dobrého mena firmy v podnikateľskej a občianskej verejnosti doma i v zahraničí. Tento rok sa konal už 13. ročník súťaže.
Zdroj: Slovenská pošta