Spoločnosť Etarget, poskytovateľ internetovej kontextovej reklamy v strednej Európe uverejnila údaje, koľko z jej zákazníkov v jednotlivých krajinách využíva doplnkovú službu Retarget. Táto služba využíva pre cielenie textovej reklamy na internete metódu retargetingu. Podľa zverejnených výsledkov sú najaktívnejšími užívateľmi moderných a efektívnych metód, akou retargeting je, krajiny s nižšími reklamnými rozpočtami
„V krajinách, ako je Rumunsko, viac ako 43% inzerentov využíva Retarget, pretože zvyšovanie efektivity je kľúčom ku úspechu s nižšími rozpočtami. Naopak v krajinách, akou je Slovensko, túto možnosť využíva iba 10,8% inzerentov. Predpokladám, že dôvodom je nedostatok času na dôslednú optimalizáciu väčšieho počtu realizovaných kampaní.“ Povedal Martin Kováč, Country Manager Etarget pre Slovenskú republiku.
Romania | 43,8% |
Bulgaria | 35,3% |
Serbia | 28,8% |
Croatia | 17,6% |
Slovakia | 10,8% |
Hungary | 9,6% |
Czech rep. | 8,6% |
Austria | 4,5% |
Poland | 4,4% |
Retargeting je progresívna forma cielenia internetovej reklamy, ktorá sa zameriava na pripomenutie ponuky ľudom, ktorí minimálne raz navštívili web stránku inzerenta. Táto forma reklamy si vyžaduje aktívnu spoluprácu na strane inzerenta. Viac na www.retarget.sk
Etarget je reklamný systém s vysokým zásahom na užívateľov internetu na Slovensku, v Čechách, Poľsku, Rakúsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Srbsku a Chorvátsku. Viac na www.etarget.sk.
Zdroj: Etarget